Gister op de heideweek vliegshow 3 heerlijke vluchten gemaakt.
De eerste vlucht was wel met een mishap, het was de oefenvlucht voor de show en m`n rechterwiel wilde niet uitkomen, maar even wat up en down gelsinge, plop daar was ie.
De landing dus ingezet en deze was weer perfect, remmen erop, stilstaan, taxieen, bocht maken en plop daar zakt ie door z`n linkerpoot heen :roll:
Zij meteen al dat dat m`n adapter was en ja hoor gebroken, toch iets te lang gewacht met nieuwe maken.
Maar Dick en Onno zijn even naar huis gecrosst en hebben daar een nieuwe adapter voor me gedraaid, wel iets te groot dus Onno moest nog een keer terug ;-)
Leon en ik hadden ook geregeld dat we samen mochten vliegen dus maar de eerste heb ik gemist vanwege dat gebroken pootje.
En dat niet uitkomen avn m`n rechterpoot kwam door een kleine luchtlekkage met gear up.
De overige 2 vluchten gingen lekker, wel wat wind harde vlagerige dus het "spoorde" wat minder mooi maar kon gewoon lekker vliegen.
Vooral samen met de phanter een fly-by maken blijft leuk.
De omroeper deed het ook geweldig: "en hier de F-15 met de wielen uit zwaait nog even naar het publiek voor de landing", en dan ik ineens volgas weer recht omhoog, "eh, ik weet even niet wat die nu gaat doen.............. :roll: ".
En dan circuitje vliegen en neerzetten: "deze modellen zijn ook voorzien van remmen", en dan meteen de rem erop en stil zetten, "ziet u maar ze worden ook gebuikt".
Was een heerlijke dag met alle verschillende takken van de modelvliegsport (er was zweef, F3.. , elektro, slaap, para`s, lijnbesturing etc. )
Ik heb genoten en hoop er volgend jaar weer bij te zijn.
Nun op naar woensdag

(en nog even snel reserve adapters draaien ;-) ).