Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

En dat was het dus, direct de eerste keer weer starten, sneller dan Leon z`n 160SX`je ;-)

Zo, kijken of ie morgen ook zo lief is ;-)

Gister op de heideweek vliegshow 3 heerlijke vluchten gemaakt.

De eerste vlucht was wel met een mishap, het was de oefenvlucht voor de show en m`n rechterwiel wilde niet uitkomen, maar even wat up en down gelsinge, plop daar was ie.

De landing dus ingezet en deze was weer perfect, remmen erop, stilstaan, taxieen, bocht maken en plop daar zakt ie door z`n linkerpoot heen :roll:

Zij meteen al dat dat m`n adapter was en ja hoor gebroken, toch iets te lang gewacht met nieuwe maken.

Maar Dick en Onno zijn even naar huis gecrosst en hebben daar een nieuwe adapter voor me gedraaid, wel iets te groot dus Onno moest nog een keer terug ;-)

Leon en ik hadden ook geregeld dat we samen mochten vliegen dus maar de eerste heb ik gemist vanwege dat gebroken pootje.
En dat niet uitkomen avn m`n rechterpoot kwam door een kleine luchtlekkage met gear up.

De overige 2 vluchten gingen lekker, wel wat wind harde vlagerige dus het "spoorde" wat minder mooi maar kon gewoon lekker vliegen.
Vooral samen met de phanter een fly-by maken blijft leuk.

De omroeper deed het ook geweldig: "en hier de F-15 met de wielen uit zwaait nog even naar het publiek voor de landing", en dan ik ineens volgas weer recht omhoog, "eh, ik weet even niet wat die nu gaat doen.............. :roll: ".

En dan circuitje vliegen en neerzetten: "deze modellen zijn ook voorzien van remmen", en dan meteen de rem erop en stil zetten, "ziet u maar ze worden ook gebuikt".

Was een heerlijke dag met alle verschillende takken van de modelvliegsport (er was zweef, F3.. , elektro, slaap, para`s, lijnbesturing etc. )

Ik heb genoten en hoop er volgend jaar weer bij te zijn.

Nun op naar woensdag :yes: (en nog even snel reserve adapters draaien ;-) ).

Ja het was een mooie landing die eerste de rest trouwens ook.
Net jammer dat die adapter afknapte maar de eer gaat naar Dick die zijn hand er niet voor omdraaide even een nieuwe te maken.
Het blijft mooi om de reacties te zien van het publiek als je aan het vliegen ben.

Gegroet allemaal

Het was zeker een geslaagde show.
Maar 1 crash van een grote zwever, verder probleemloos verlopen.

Het verbruik van de ontvanger LiPo`s tijdens een vlucht ligt zo om en nabij de 100 mA totaal.
Met 2x 2200 mAh dus ruim voldoende aan boord.

De ECU verbruikt ongeveer 200mA per vlucht, met de 1700mAh LiPo dus ook genoeg aan boord.

Daar hoef ik me dus echt geen zorgen over te maken, met veel vliegen zal de ECU LiPo een keer geladen moeten worden overdags maar naar de ontvanger LiPo`s hoef ik zeker niet om te kijken.

Hmm, dan is mijn T22 toch wat kwistiger met elektriciteit :-)
De ecu lipo van mijn p160 moet per vlucht een 300 mA ophoesten en de 2 ontvanger LiFe's een 350-400 mA. Ik heb met mijn canards en gesplitste tailerons wel meer servo's aan boord denk ik : 7 in totaal (2 canards, 4 tailerons en 1 neuswiel) en 3 perluchtventielen (gear, brake en remklep)

Met een 2600mAh ecu lipo en 4400mAh aan ontvanger liFe geeft dat een 8 vluchten met de ecu lipo en een goeie 10 vluchten op de ontvangerbatterij. Heb ik op 1 dag nog nooit leeg gekregen hoor :-)

Laatst bewerkt:
Hehehe, ja dat klopt.

Heb 2x 25kg Digi`s op m`n tailerons, dan 1x standaard voor gear, 1x standaard voor rem en 1x standaard voor neuswiel en dat is het dan :D

Zie het ook bij ECU LiPo bij de Phanter van Leon, die 160SX verbruikt redelijk wat en moet na 4 vluchten wel weer even gevuld worden.

En het start 3x zo langzaam :rolling: (maar spoolt wel weer 3x zo snel op :-( ;-) ).

Als we samen vliegen zeg ik altijd van "start jij maar eerst", zodra ik de temp bij hem zie oplopen en de motor zie optoeren start ik die van mij wel.
En dan nog is die van mij sneller gebruiksklaar :cool:

Even heel kort.

Vandaag lekker aan het jetten geweest op Rozenburg.

Leon en ik zijn beide opgegaan voor het jetbrevet en geslaagd :banana:

Vanavond meer ;-)

Heee Eric,

dank je, en jah dat kost best veel geld, geloof dat Ger door Dick is omgekocht ;-)

Even een relaas.

al een maadje ofzo stond deze dag gepland als brevetdag, Ger en Gerald waren bedie deze dag beschikbaar.
Gerald wat later van wege z`n werk maar hij kon wel.

Vanochtend stond ik om een uur of 11 op het veld gereed, Ger kwam eraan en ik heb alvast een vluchtje gemaakt.
Later kwam Leon en zo hebben we tot een uur of 5 gevlogen.

We hebben elk zo`n 20ltr verstookt dus het was weer een top daggie.

Gerald was er rond een uur of half 2 en toen hebben we omstebeurt "ons ding gedaan", beetje rondvliegen met de figuren ertussen door en dat was het eigenlijk.

Beide geslaagd, blijkbaar kan ik het dus ook :roll:
Van Leon had ik niet anders verwacht ;-)

Heb zelf dus 7 vluchten gemaakt zonder problemen, nou ja 6 eigenlijk :roll:
Bij vlucht 6 wilde de motor niet meer ECU accu leeg, m`n andere NiCd pak gepakt, ook niet voldoende, toen 1 van Dick geleend en dat ging net.

Vlucht 7 was goed op de landing na, naja, de landing was iets te snel.
De kist ging weer airborne en toen brak m`n rechteradapter (wat er met links gebeurde afgelopen zaterdag) tijdens het 2de contact.
Alleen hierdoor draaide de kist en brak m`n neuswiel los.

Niet echt veel schade maar ik moet weer even aan de bak :-)

Maar het was een heerlijke vliegdag :yes:

Ghaha een mooie vliegdag was het zeker weer een hoop Kero verstookt en beide geslaagd voor ons brevet Jet A! En niet te vergeten Berto ik ben ook geslaagd voor mijn motor A brevet ghehe.

Op naar de volgende jet dag
Groeten!

Hi Berto,

Ik had me altijd al afgevraagd hoever de kisten zouden komen op Rozenburg en jouw opnames bevestigen mijn vermoeden. Aantal wedstrijden gejureerd (F4C) met Gerald F15 als uitgangspunt waarbij bij ik altijd dacht dat hij wel een keer door een schip zou gaan.

Trouwens "welkom to the club" :thumbsup: van gebrevetteerde jet piloten.

Ray

Hee Ray,

thanks.

Tja, ik wist het al na mijn eerste filmbeelden op de F15 dat je toch echt wel midden boven de waterweg uitkomt.

Nu begrijp ik ook de "waarschuwingen" toen ik voor het eerst op Rozenburg met de jet vloog als er een groot schip de waterweg op of af kwam.
Als je wat te laag zit dan vlieg je zo bij de kapitein naar binnen :roll:

Mhh, zie net dat van het midden van het veld naar het midden van de waterweg 400 mtr is, da`s best een breed circuit dan :roll:

full

is dit het "moppie" van Berto?

Laatst bewerkt door een moderator:
yep

Yep Ro en ze heet Patries, daar zit Berto toch ook maar mooi mee opgescheept hé.

Ger.

Haha, da`s niet mijn heideroosje :nooo:
(ze zou zowiezo te oud zijn schat ik zo ;-) ).

Enne chekc die F-15 maar eens goed, is er 1 met rudders en die heb ik nie,
Ook heeft de piloot een andere helm op en zijn deze main poten Robart off-set (zo lijkt het) ;-)

pst, ger, stuur jij de formulieren nog op, schijtn dat we nog moeten tekenen......

Laatst bewerkt:
Back