Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Heee Ger,

de binnenpot is nog goed, maw hij moet het er nog even mee doen, maar vrees dat ik wel een keer aan de bak moet maar da`s een winterklus en dan neem ik zeker ook kontakt met je op ;-)

Stick positie kan je zo niet veranderen toch :roll:

Compressor is 52 om 70mm, en turbinewiel 66mm.
Maar voorlopig heb ik nog genoe thrust ;-)

Als ie weer helemaal in elkaar gaat dan gaan we ook de Hornet ECU monteren, kijken wat dat nog kan doen.

Veel plezier met je nieuwe jetje, die zal zo wel klaar zijn ;-)

Zolang er maar geen extra gaten in gebrand zijn kun je voorlopig inderdaad nog wel effe verder. Hmmmm, interessant die 52 om 70. De JG100 heefd 49 om 70 en levert standaard 10.8kg bij 120.000. De 12kg levert'tie pas bij 126.000. (De Artes Eagle ging zelfs naar 135.000 om er 14,5kg uit te persen, volgens mij zijn er daar nooit veel van verkocht....) Maar ik heb nog een paar 8kg torren met 66mm hot sectie die ik later tzt mooi wil upgraden, misschien maar eens zoeken naar een iets grotere compressor dan de JG100 versie :roll: Heb je misschien ook een plaatje van de compressor, tis een garrett lijkt het wel.

Grtz,
Gerald

voor spanning

Als je toch bezig bent .
Ben benieuwd naar voor spanning lagers tunnel. probeer de draai tijd 66 mm wat langer zonder onderhoud te krijgen.
GR Gerrit Jan

Heee Gerald,

zal tzt eens een duidelijker plaatje schieten van de kamer en van de compressor.
Geheel ligt nu even "in elkaar" op de werkbank tot ik weer even wat tijd heb.

Heb nog geen extra gaten gelukkig.

Hee Gerrit Jan,

zal tzt nog eens proberen te meten.

Grt,
Berto.

Zo ik wilde de motor weer in elkaar zetten maar voor m`n gevoel moest ie toch nog even uit elkaar :roll:

Laatst bewerkt:
En de bus voor de voorspanning, lichtelijk ingesleten:

Ondertussen is dat weer verholpen en de bus is ook weer vlak.

Echter blijft dat recht randje steken op de o-ringen, denk dat ik dat maar iets afschuin.
Lagerbus en lager zullen dan lekkerder terug komen.

Dus morgen of zaterdag maar weer even uit elkaar halen.

Laatst bewerkt:
Zo ben vanmiddag weer lekker aan het klooien geweest.

En met recht aan het klooien, doordat ik steeds gestoord wordt heb ik eerst de verbrandingskamer 180 graden verdraaid zitten.
Toen liep de compressor aan,
toen drukte ik het voorste lager uti elkaar,
toen................

Naja, dat was het geloof ik wel.

Motortje zit weer helemaal in elkaar en ga eens kijken of ik nog even tijd heb om de kist weer helemaal op te bouwen en zelfs even proef te draaien.

Ga toch nog even voor de orginele ECU, wil graag woensdag er weer mee vliegen.

Mhhh, alle electronica etc. zit er weer in, motortje net nog niet :-(

Naja, dat lukt ok nog wel komende dagen :-)

Jaja, motortje heeft weer gedraaid.

Loopt weer als een tierelier en is weer helemaal klaar voor woensdag, heerlijk om dat geluid weer te horen :yes:

woensdag

@Berto.

Woensdag op de hei en niet naar Rozenburg?

Tis woensdag in ieder geval perfect weertje.

Ger.

Weer ziet er top uit, auto is ingeladen dus om een uur of 15:00 weer richting de hei.

Vluchtje of 2 a 3 moet weer kunnen :yes:

Zo dat was een heerlijk avondje :yes:

Heb weer 3 lekker vluchten gemaakt.
Was wel weer even klooien, alles was eruit geweest maar op 1 of ander manier niet goed aangesloten qua luchtsysteem dan :roll:

Allereerst had ik de vulnippels van de rem en het gear verwisseld,
toen gingen de mains in en de neus uit en de neus in en de main uit,
lek in het rem systeem en in het gearsysteem.

Dacht dat ik gek werd, maar alles op kunnen lossen dus vliegen maar.

Bij de eerste vlucht wilde m`n linker pootje niet in, tot ik gas terug nam toen wilde die wel :-)
Landing was iet te hard qua snelheid, wel zachtjes neergezet maar omdat m`n remfles leegwas net de hei in (we hadden ook weer de baan met downslope).

2de vlucht was weer helemaal goed.

En de derde was gewoonweg geweldig, lekker met 2 elctro kissies en een grote Yak in de lucht.
Die gingen naar de grond en heb me toen nog even lekker uitgeleefd, de low passes zijn nu ook wel lekker laag en strak (was ook vrijwel windstil).

De landing was de mooiste tot nog toe, mooi op snelheid bij het draaien naar final (nu nog wel lekker zo`n snelheidroeper naast me) en heel final afgevlogen met de neus hoog en een fractie gas.
Deze landing was blijkbaar zelfs een appleus waard :ooops:

Maar o wat was het weer lekker om kero te verstoken :yes:

Het was mooi Berto! Onze eerste kennismaking met een jet en erg onder de indruk. Jammer van het gebrek aan remdruk, de landing zelf was netjes zonder gestuiter.
Heb met mijn mobieltje nog een kort stukje video geschoten; zal kijken of het het aanzien (op groter scherm) waard is en in dat geval hier posten. Geluid is ieder geval impressive!

Bedankt!

Bob (en zoon Thomas)

Hee Bob (en Thomas),

Bij de latere 2 vluchten had ik wel weer remdruk maar toen weer niet echt nodig daar de landingen langzamer waren.

Zo`n jet is toch weer even wat anders dan een brandstofmotortje en vaak indrukwekkend.
Ben blij dat jullie genoten hebben van onze vluchten.

Vindt trouwens dat de motor veel lekkerder start na het ophalen en dat ie ook wat sneller accelereert.
Misschien zit het tussen de oren maar misschien dat de lagers nu gewoon wat lekkerder lopen.

Denk er wel over om de projet Hornet III Ecu te verpatsen, kan het geld goed gebruiken :roll:
En het motortje loopt zo ook heerlijk.

Back