Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Helder, Ik denk dat het in de toekomst een afweging gaat worden van de grootste prop diameter welke ik nog kan draaien bij 85A (duurlast motor) en een pitch van 12 (om aan 120Km/h te komen).
Een beetje expirimenteren is altijd leuk in deze hobby... maar zoals ik al zei ben ik nog lang niet zover om te gaan slepen. Voorlopig ga ik lekker rondjes tuffen met de 22x10 en de kist leren kennen.
Kort stukje van gistermiddag op het nieuwe veld (100x100)
Er moest nog wel getrimd worden want hij rolde nog telkens naar rechts.
(hierdoor ziet het filmpje er op het eind van de vlucht wat vierkant uit)
Na deze vlucht heb ik nog een half blad weg geschuurd om de prop beter in balans te krijgen,
maar ben daarna vergeten om op REC te drukken
Ik denk dat met de Fiala propellor de stroom nog een eind zakt.
(Die Menz props vind ik echt niet zo best)
Dit zijn de maximum waarden gemeten door de Unisens-E
Hierbij heb ik even snel volgas gegeven om de piekstroom te meten
(de motor mag kortstondig 100A hebben volgens Pichler)
Enige uitleg:
Het benzine motor verhaal blijft lonken, vanmidaag op het veld met Henk van Hoorn en Raymon zitten kletsen. Daarbij kwam wel naar voren dat benzine super handig is.
Ook heb ik heb op youtube een aantal fimpjes gezien van de Porter met een 55CC DLE erin, dat ziet er zeker leuk uit vooral bij het slepen.
Ik heb niet zo heel veel zin om telkens 20 minuten te moeten laden, het starten van een benzine motor gaat ook met het grootste gemak dus ja waarom ook niet
Eens kijken of er t.z.t. een geschikte motor voorbij komt.