Piper Cub J3 Trainer

Hallo HuisTiran

Je bent al aardig opgeschoten, alleen mis ik het motorschot?
Je gaat hem normaal toch bespannen met oracover, dan moet je hem niet verven, alleen de randen behandelen met porienvuller of spanlak voor een betere hechting.
De motorkap moet eerst met kunststof primer behandelen.
De stoel kun je eenvoudig zelf van balsa zelf maken, maar wordt hij elektrisch dan heb je geen ruimte i.v.m accu's.


gr EJJK

Hoi EJJK,

motorschot komt nog. Die heb ik klaar liggen, maar bevestig ik pas als ik de motor heb.
Ik ga hem idd bespannen met legergroene oracover. Ik zou de randen en binnenkant wel graag willen verven. Ook de spijlen en het middendeel van de vleugel. Dan wel of geen grondverf?
Stoel uit balsa is een leuk idee. Deze komt op de accu te staan. Het oog wil namelijk ook wat . Even zagen, schuren en klaar denk ik :)?
 
Zo de tijd is aan mijn hand door een weekje verlof. behoorlijk op kunnen schieten. Voor het eerst nu ook met het bespannen van de vleugels. Voor een beginner vind ik persoonlijk dat ik het net heb gedaan. Zitten nog wat schoonheidsfoutjes in, maar kan er mee leven. Ook heb ik op aanraden van EJJK zelf de stoeltjes in de cockpit gemaakt. Wordt al echt wat...Huistiran gaat vrolijk verder.:rolleyes:

full


full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je dan toch een olijfgroene versie bouwt, waarom dan niet de versie die die kleur ook werkelijk had?
De L-4
 
Als je dan toch een olijfgroene versie bouwt, waarom dan niet de versie die die kleur ook werkelijk had? De L-4

Bruno, dat moet hem ook worden. Ben alleen nog even op zoek naar de stickers. Maar gaat goed komen.

Vleugel is nu bespannen, zo ook het achter roer. En heb zelfs het landingsgestel wat mooier gemaakt. Zal vandaag een fotootje plaatsten. Volgende stap is het bespannen van het hoogteroer en de body. Maar voordat ik daar aan begin wil ik de servo's op het roer en hoogteroer aansluiten.
 
Ga je dan alsnog de romp openbreken om de cabinebeglazing aan te passen?
Want op dit moment ben je een J3 in militaire kleuren aan het bouwen, geen L4.
Vandaar ik me dat afvroeg.
Kijk maar op de detailfoto's in de link die ik gaf.
J3's hebben origineel een dichte achtercabine.
 
Nee dat zal ik niet doen. Ik maak hem wel in de militaire kleuren, met stickers en al. Maar niet zoals de L4. Mijn achter cabine zal dicht blijven. Ben blij dat ie dicht is :P
 
Wat strijkuren later toch ver gekomen. Ik moet her en der de bespanning nog wat strakker maken, maar het gaat de goede kant op.
full


de velugel is iig gedaan
full


En ook het onderstel heb ik afgewerkt en verstevigd
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gelukkig nieuwjaar iedereen :celebrate:!!! 2015 begint goed op bouwgebied. De piper heeft zijn groen jas aan en kan worden afgewerkt. Afwerking zal bestaan uit het afwerken / maken van de bespanning, verven cabine en inplakken van de ramen, opplakken van stickers en het installeren van de motor + neus.

De verf voor de cabine is besteld dus zal een dezer dagen geleverd moeten worden.

De motor en motorsoortvraag zal ik in een later stadium nogmaals stellen.

En wie weet waar ik de stickers voor de Normandië - versie kan krijgen. Ik las op het forum dat veel modelbouwers zelf de stickers maken. Makkelijkst is natuurlijk de stic
kers kant en klaar kopen, maar ik hoor graag hoe jullie dat hebben gedaan/ doen.



full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch nog even de "motorvraag". Welke moet ik hebben? en welke prop kan ik het beste nemen

span 1,80 meter
ik heb een 2200mAh, 30-40C, 4cellen 14,8V lipo (255gram)
gewicht van houtbouw zonder motor en lipo. plusmin 1500 gram
 
Hallo Huistiran

Er ontbreekt nog wat houtwerk voor de vleugelbevestiging op de romp bij de pen, en je hebt de balsa blokjes aan de vleugel gelijmd, dit klopt niet.
Het 1/8 triplex plaatje maakt namelijk een starre verbinding met de romp en pen, zie tekening.
Motor Turnigy sk3 3548-700 of een 4240-620.
prop 13x7
accu 4s4000!

DSC00725_JPG.jpg


1/8 triplex plaatje los van vleugel/middendeel.



gr EJJK.
 
EJJK...dat klopt...dat heb ik ook fout gedaan...ben al aan het kijken of en hoe ik het kan oplossen...maar uitelkaar halen vind ik niet echt een optie. Weet alleen niet hoe ik het precies kan oplossen. Ik kwam erachter toen ik het raam aan de voorzijde wilde monteren. de vleugel wordt iig goed vast gehouden door de stalen pinnen.
heb jij een idee?

motor is zwaar...ik heb volgens mij max 400 Watt nodig..(als ik de berekeningen mag geloven, nl: 150 W per 1000gr.)
 
Even een eenvoudige schets voor een oplossing?
Twee triplex plaatjes plaatsen volgens schets.
Voorruit volgens stippellijn maken, maar de ruit blijft wel kwetsbaar.

DSC06262_JPG.jpg


Wat de motor betreft niet te licht nemen i.v.m nat hoog gras en het moeilijk starten van een piper, uitbreken!! wat extra vermogen is altijd goed.
Totaal gewicht geschat 2.5 kg.

gr EJJK.
 
Als ik het zijaanzicht zo teken...doe ik het dan goed. Je maar 1 klein extra schotje om alsnog een manier om het raam vast te zetten...
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top