Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
tot een meter of 6 en een kilo of 12.
Een lange pijp levert misschien wel wat meer power op al weet ik niet hoe veel power de zenoah levert met de tc pijp.
ik (wij, velen met mij) vinden de piper een hele mooi goede kist, maar om te slepen wat minder.
dit vanwege de balans vlakken aan de roeren, vooral het hoogte roer, daar kan de sleeplijn tussen gaan zitten. hier moet je zeker aandacht aan besteden.
gewoon wat dwarse staaldraad??? tussen rudder en elavator?
van tip tot tip en dan kan er niets meer tussen
Zelf heb ik behoorlijk gesleept met een TC piper PA 18 met een ZG45 (met eigengemaakte uitlaat) slepen met normale zwevers tot 5 meter gaat redelijk goed (6,5 mtr lukt ook maar 1 klein stuurfoutje en dan gaat het fout)
Met een resopijp heb je natuurlijk een stuk meer vermogen.
Een Fox van 4mtr lukt lukt, maar daar geld het zelfde voor, beter niet doen.
Omdat de zwevers steeds groter/zwaarder worden neem ik mijn Piper niet meer mee naar sleeptreffens er zijn veeeeeel betere slepers (dan mijn Piper)
ps maar als ik de keus heb tussen een power sleep met een overpowerde sleper of een "schaalsleep" met een TC PIPER om met mijn 4,5 mtr ASW20 naar boven te slepen dan kies ik toch voor die piper (dat is mijn ,één van mijn afwijkingen)
Succes met de bouw
ps ik heb geen verbinding tussen stabilo en kielvlak . een stuk isolatie buis rond de eerste 1,5mtr van het touw voorkomt ook dat het touw tussen de balans vlakken komt (bij een PA18 , een J3 heeft normaal geen balansvlakken aan het hoogte roer alleen aan het richtings roer
toen was alles meer op het uiterlijke. nu op de power.