Plaats hier je "Mooiste zweefvlieg filmpjes"

Dat noemen ze PSS (Power Scale Soaring). Moet je maar eens op Googlen.

Laatst bewerkt door een moderator:
wat zijn dit voor kistjes? (arf motor spitfires etc?) of worden die speciaal hiervoor gebouwd, ziet er erg leuk uit:)

Terence

soms zijn het schuimpjes, maar even vaak balsa kistjes...
geen motoren want op een helling (helling vliegen) is er genoeg lift om het toestel te laten zweven.
bij mijn weten word enkel het profiel van de vleugel aangepast naar een "zweef"versie, en het resultaat zie je.

niet alleen heb je een leuk beeld van warbirds in de lucht, maar je creeërt de illusie dat ze inderdaad een motor hebben (want zo kennen we ze nu eenmaal)

soms zijn het schuimpjes, maar even vaak balsa kistjes...
geen motoren want op een helling (helling vliegen) is er genoeg lift om het toestel te laten zweven.
bij mijn weten word enkel het profiel van de vleugel aangepast naar een "zweef"versie, en het resultaat zie je.

niet alleen heb je een leuk beeld van warbirds in de lucht, maar je creeërt de illusie dat ze inderdaad een motor hebben (want zo kennen we ze nu eenmaal)

Hangt er helemaal vanaf waar ze voor gebouwd zijn.
Puur PSS, dan wil je ook nog wel in balsa of GFK bouwen.
Zodra je gaat spreken over slope combat, dan is er maar één optie over. EPP icm carbon buizen of forse vuren liggers, 4 mm kanaalplaat, glasvezel versterkt tape en verpakkingstape of als je het heel luxe wilt doen oracover als bespanning.

Spreek uit ervaring, diverse modellen voor dit werk gebouwd...

Paul

hij noemt de ELEFANT maar had even goed de ELEGANT kunnen noemen!
prachtig beeld toch, 15meter vliegende olifant!

[URL="
Elefant (Worlds Largest RC Plane) [HD] - YouTube[/URL]

hij noemt de ELEFANT maar had even goed de ELEGANT kunnen noemen!
prachtig beeld toch, 15meter vliegende olifant!

[URL="
Elefant (Worlds Largest RC Plane) [HD] - YouTube[/URL]

In het begin van "mijn" filmpje zie je in de hangar ook een Elefant voorbij komen. Misschien wel de zelfde

ligt het aan mij, of zit er wat mis in de verhoudingen van dat filmpje? :o
jawasdde!
daar kan je al wat boterhammen op smeren, op die plank.

Back