Plaats hier je "Mooiste zweefvlieg filmpjes"

Afgezien dat ik modelzweefvliegtuigen geweldig vind heb ik toch iets meer met vogels. Door ze na te bouwen ga je pas ontdekken dat het perfecte zwevers kunnen zijn. Het lijkt erop dat de vliegtuigindustrie een stuk kennisontwikkeling van de zuivere vogelvlucht heeft overgeslagen, waardoor eventuele voordelen niet zijn onderzocht, en al helemaal niet praktisch toegepast worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel gaaf!! Ook met de geluidsmodule. Zo zou ik wel eens een Wauw of buizerd willen maken, maar tot nu toe niks kunnen vinden.

Gr Lyckele

Heel gaaf!! Ook met de geluidsmodule. Zo zou ik wel eens een Wauw of buizerd willen maken, maar tot nu toe niks kunnen vinden.

Gr Lyckele

rcweisskopfadler
zoiets? ;) ze hebben er ook een buizerd.
ik heb lang getwijfeld om die van de link te bestellen, maar het is dan toch een super ava geworden :)

een vogel heeft toch ook geen mond waar een elektromotor uit schiet! ;)
een vogel moet in zweefversie, maar das mijn mening...
een buizerd gaat ook niet zoemen als hij thermiek draait ;)

een vogel heeft toch ook geen mond waar een elektromotor uit schiet! ;)
een vogel moet in zweefversie, maar das mijn mening...
een buizerd gaat ook niet zoemen als hij thermiek draait ;)

Een levende vogel is ook geen modelvliegtuig. Een buizerd is ook geen zweefvogel maar maakt gebruik van de slag- en of glijvlucht. Welke zwever zoemt eigenlijk in de thermiek?

Een vogelmodel op de lier gaat niet goed omdat je dan een groot kielvlak nodig hebt. Helaas hebben we hier in ons vlakke land ook geen mooie hellingen om te hangen. Dan is een hulpmotortje wel erg handig toch?

Een levende vogel is ook geen modelvliegtuig. Een buizerd is ook geen zweefvogel maar maakt gebruik van de slag- en of glijvlucht. Welke zwever zoemt eigenlijk in de thermiek?

Een vogelmodel op de lier gaat niet goed omdat je dan een groot kielvlak nodig hebt. Helaas hebben we hier in ons vlakke land ook geen mooie hellingen om te hangen. Dan is een hulpmotortje wel erg handig toch?

Zo denk ik er ook over ;)

@bluefalconholland, is alles wat je maakt eigen ontwerp of zijn er bouwkitjes te krijgen?

Gr Lyckele

zo'n vogel sleep je naar mijn mening, of wel gooi je zoiets van een helling.. maar een motor erin vind ik verkrachting van het gebeuren... dan kan je even goed een HAI 2 bouwen! of een easyglider kopen als je elektro wil vliegen.

Hoe leer je kinderen vliegen?
Een onvernietigbaar vliegtuig en NIET ingrijpen.

allemaal goed en wel, tot er daadwerkelijk iets misloopt en die kleine dat ding tegen zijn hoofd krijgt... dan is het "had ik maar een leskabel gebruikt..."

vind het goed dat ze kids leren vliegen, alleen doe je dit op een VEILIGE manier... niet met de camera in de take off lijn gaan staan bv!

3:30min , zoiets zie je vandaag de dag helaas niet meer als je naar boven kijkt...

wel leuk filmpje!

Ja...alleen heeftie de hoofdliggers van Raymond z'n Elefant gekopieerd denk ik.

(is wel goed afgelopen hoor:)

sjeempie...mazzel dat ie met z'n parachute (en wat er over is van de kist) niet in een vette bel zat/zit....ben je nog verder van huus. :D

Maf hoe de stukjes kist dan zo weg dwarrelen....

Is dit nu er eentje uit de catagorie overmoedig of constructiefoutje ?

Laatst bewerkt:
Dat is nogal zacht uitgedrukt..... dit spreekt mij enorm aan.
De(schijnbare)eenvoud, nog dichter bij de elementen

en helemaal de twee sticks waarmee je moet sturen :) zou je deze zwevers ook in mode 1 en mode 2 hebben :D

Bovenstaande opmerking is geplaatst vóórdat ik de filmpjes van Arjan gezien heb :)
De elementen kwamen iets TE dichtbij. Gelukkig goed afgelopen

Back