Post je eigen ontwerp spuitklusjes Shocky!

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
2 fototjes an mijn huidige extra, genomen in Duiven.

imagehgx.jpg

imagekmg.jpg

Zoals altijd, goedkope action spuitbussen. De mallen lijm ik vast met lijmspray van de action. Gaat ook goed over een uur eerder gespoten spul.

Wegen jullie voor en na? Ik heb bij deze een kleine 2,5g gespoten, en dan zie je nergens wit meer.
Volgende word witter, zal ik ook wegen.

Het kleurenschema voor de bovenkant van mijn nieuwe extra is ook bedacht, gister de mal gemaakt voor de vleugel. Zal proberen wat foto's van het spuiten te nemen.
Onderkant kleurenschema is nog niet zeker.

scaled.php

Ik zag vorige week in het reclamefoldertje van de Lidl een acrylverfsetje van 5 bussen van 100ml ! Voor net geen 5 euro ! Ik zei tegen m'n vader, wil je die eens gaan halen? Ik dacht, leuk om is te testen met m'n airbrush, voor maar 5 euro. En jaja ze werken perfect ! Deze verf werkt even goed als mijn dure airbrushverf van 7 euro per potje van 60ml ! Dus voor de Belgen: Ga nog snel kijken of er nog van die verf is in de Lidl !

In wat voor potjes mengen jullie je verf? Heeft iemand een goed idee? Liefst iets waar je makkelijk aan geraakt.

Grtzz :bye:

ik meng meestal met druppels tegelijk direct in de beker..

of op een mengbordje (ook van de action ;) ) en dan doe ik dat met een kwastje in de airbrush

Ik heb hier een proefstukje liggen, 3mm depron aero aan 1 kan uitgefreesd en aan de andere kant gespoten (action spuitbus en niet heel voorzichtig) en die is erg krom. (5mm krom over 5cm). Dit is wat overdreven, waarschijnlijk door het 'dikke' lagen spuiten. Maar het effect is er altijd.

Ik heb bij mijn geebee het tegen gehouden door een snijplaat erop te leggen toen hij droog genoeg was.

Hoe gaan jullie het kromtrekken tegen?

dat depron aero is dat veel lichter?

of loont het zich normaal depron uit te fresen?

ik kan me voorstellen omdat het en uitgefreesd is en waarschijnlijk iets poreuzer (door 't aero effect? ) dat je dan extra dunne lagen moet spuiten wat met een airbrush makkelijker gaat als met een spuitbus...

bij mij blijft alles recht...

Het lijkt erop dat de verf uit de action busjes zelf gewoon krimpt tijdens het drogen en daardoor de boel krom trekt.

Met de verf die ik mijn airbrush gebruik heb ik van kromtrekken echt geen last.

Ok, duidelijk.

Richard. Depron aero is VEEL lichter. En het uitfreezen word het weer iets lichter van maar het vliegt er ook gewoon beter door.
De cobi zit richting de 10g verschil tov normaal spul en niet uitgefreest. Op een normaale maat shock.

En het is niet moeilijker te spuiten met een spuitbus, eerder makkelijker.

Laatst bewerkt:
Back