Post je eigen ontwerp spuitklusjes Shocky!

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Het kromtrekken wordt veroorzaakt door oplosmiddelen in de verf. En sommige drijfgassen in spuitbussen ook zijn niet bepaald schuimvriendelijk (niet alleen Depron, ook op andere schuimsoorten). Als je verf hebt waardoor het Depron krom trekt, moet je maar meer op dezelfde plek spuiten, vreet helemaal het schuim weg.

Enige oplossing hiervoor is, als je persé die verf wilt gebruiken, heel veel laagjes heel dun en spuiten op een wat grotere afstand zodat e.e.a. al deels verdampt is voordat het op het Depron komt.

Airbrushverf op waterbasis zoals Fask, Schmincke en Aero Color doen het prima op Depron en andere schuimsoorten. Geen enkel teken van oplossen van het Depron maar hecht uitstekend.

Enige oplossing hiervoor is, als je persé die verf wilt gebruiken, heel veel laagjes heel dun en spuiten op een wat grotere afstand zodat e.e.a. al deels verdampt is voordat het op het Depron komt.

Normaalgesproken doe ik dat ook, dit was een proefstukje. Ik heb ook nog geen kromme kisten gehad. (door het spuiten)

Vroeg me gewoon af hoe het zat, en of ik de enige ben.

mijn probeersels:
2nh3gph.jpg

23k8zkk.jpg

waterdruppeltjes:D

verf is acryl verf van revell en ja daar heb ik het ook van:) moet alleen een ander naaldje heb nu een 0,4mm geloof ik
Zou het? Die Ed Hubbs doet het met een normale spuitbus, da's zeker geen 0,2mm. ;) Ik denk dat het eerder de hoek is waaronder je spuit. Hoe vlakker je spuit (gelijk aan het oppervlak), des te heftiger de randjes van de druppels worden.

Zou het? Die Ed Hubbs doet het met een normale spuitbus, da's zeker geen 0,2mm. ;) Ik denk dat het eerder de hoek is waaronder je spuit. Hoe vlakker je spuit (gelijk aan het oppervlak), des te heftiger de randjes van de druppels worden.

Hoe bedoel je dat verder dan 90 graden, normaal spuit je haaks er op. Dus jij zegt van dan moet je platter???? of te wel 60 graden of zo.

Kijk eens naar de video om. Het gaat om het druppel effect, dat krijg je nooit als je haaks op het te spuiten object spuit.

Zo, het winterseizoen komt er weer aan (na een valse start van de zomer, rare nazomer etc. :?). Dus laat maar weer komen die creaties. Ik zal de aftrap maar doen. Mijn Donuts Zicral voor het komende NK F3P.

De romp:
zicralv2_03_beetjegoud.jpg

En de vleugels (patroon loopt dus door):
zicralv2_05_verfklaar.jpg

Back