Hey Bigboat,
Je verhaal klopt idd, als de standaard-pot 1:1 word aangedreven door de zender en de gestuurde as...
Hier ben je idd beperkt aan ongeveer 270gr. max.
Echter door de 10slagen-pot, word de verhouding 10:1. (zowel in de zender en de boegschroef-pot)
Als je met de zender, in de middenstand staat...
Dan staat de boegschroef ook centraal.
Draai je een kwartslag naar links op de zender, dan zal de boegschroef ook eenkwartslag maken.
Vanaf het centrale punt, heb je de volledige berijk van 1gr tot 360gr.
Je kunt ook de verhoudingen aanpassen...
Maar dan wel voor allebei hetzelfde aanhouden, i.v.m. de positie !
Wel rekeninghoudend met, hoe groter de verhouding... hoe minder precies het zal zijn.
Vandaar lijkt mij een 10slagen-pot het beste hiervoor.
Elke tandwiel op tandwiel heeft weer een speling... en hoe meer speling, hoe groter de afwijking.
Je verhaal klopt idd, als de standaard-pot 1:1 word aangedreven door de zender en de gestuurde as...
Hier ben je idd beperkt aan ongeveer 270gr. max.
Echter door de 10slagen-pot, word de verhouding 10:1. (zowel in de zender en de boegschroef-pot)
Als je met de zender, in de middenstand staat...
Dan staat de boegschroef ook centraal.
Draai je een kwartslag naar links op de zender, dan zal de boegschroef ook eenkwartslag maken.
Vanaf het centrale punt, heb je de volledige berijk van 1gr tot 360gr.
Je kunt ook de verhoudingen aanpassen...
Maar dan wel voor allebei hetzelfde aanhouden, i.v.m. de positie !
Wel rekeninghoudend met, hoe groter de verhouding... hoe minder precies het zal zijn.
Vandaar lijkt mij een 10slagen-pot het beste hiervoor.
Elke tandwiel op tandwiel heeft weer een speling... en hoe meer speling, hoe groter de afwijking.