Probleem VXL esc!!

Ik heb hetzelfde gehad met een 2de hands VXL regelaar. Begon met af en toe af te slaan. probleem werd steeds erger totdat hij niet meer vooruitkwam. Na openprutsen zag ik de condensatoren helemaal zwartgeblakerd en zelfs een stuk in de omhuls gesmolten. mijn advies. Als je garantie hebt en het ligt niet aan accu of zender gewoon terug binnendoen

Dan zou de kans idd groot zijn dat RRobert een van zijn caps verbrand heeft, na een temperatuur van 90C aan de buitenkant. Die caps die gaan maar tot 105C dacht ik...

Als er ook maar iets verbrand was, zou ik denken dat de regelaar het helemaal niets meer zou doen. En dat doetie dus, af en toe, wel.

Of vergis ik me?

Robin legt het helemaal perfect uit wat ik ook heb. hij valt telkens heel even we gin het begin er werd steeds erger. Ik heb de regelaar open gehad. En ik zie niks vreemds gewoon een soort siliconen kit over de elektornika.

Had je het aan/uit knopje al gecheckt? Ik bedoel....Als er geen brandplekken o.i.d. te zien is...Zou deze ook nog eens kunnen wringen.

lipo kan niet het probleem zijn. want ik heb met verschillend egeprobeert en ook met nihm (nattuurlijk wel de lipocutoff uitgezet) en ook het zelfde zou betekenen dat ik 8 kapotte accu's heb.

gisteren nog eens gereden...viel mij een ding op...de auto stopte er weer mee. Toen ik ging kijken brande het lampje van de ontvanger rood, dus was er geen contact. Regelaar uit en aangezet en toen deed hij het weer prima....erg vreemd.

Dit was er in het begin ook aan de hand met Robert z'n auto. Toen dacht ik aan het bec systeem.

Als er ook maar iets verbrand was, zou ik denken dat de regelaar het helemaal niets meer zou doen. En dat doetie dus, af en toe, wel.

Of vergis ik me?

Ook met één kondensator minder kan ie nog werken, maar niet zoals hij moet doen. Imo lijkt het er sterk op dat een van de 3 kondensatoren poef heeft gezegd....

Zulke problemen heb ik nu nog niet gehad. Maar wel dat die na 5sec in overhittingsmode sprong en gewoon oprookte met een 2s lipo:confused:.

Zou kortsluiting geweest zijn. Misschien is dat bij jou ook het geval?

@ Byte

Die condensatoren, Ik had een mamba regelaar en die had ook 3 condensatoren. Eentje was stuk en hij deed zowat hetzelfde als hier vermeld word alleen werd de regelaar ook enorm heet en even erna was het ook weer fikkie fikkie:nosmile:

Laatst bewerkt:
Zulke problemen heb ik nu nog niet gehad. Maar wel dat die na 5sec in overhittingsmode sprong en gewoon oprookte met een 2s lipo:confused:.

Zou kortsluiting geweest zijn. Misschien is dat bij jou ook het geval?

@ Byte

Die condensatoren, Ik had een mamba regelaar en die had ook 3 condensatoren. Eentje was stuk en hij deed zowat hetzelfde als hier vermeld word alleen werd de regelaar ook enorm heet en even erna was het ook weer fikkie fikkie:nosmile:

Idd, waarschijnlijk heeft hij nog geluk dat ie iedere keer afslaat omdat ie te warm wordt.

Maak die ESC eens open en kijk eens of je iets aan de kondensatoren ziet. Misschien moet je er een nieuwe op solderen, die dingen zijn toch niet duur...

Ook met één kondensator minder kan ie nog werken, maar niet zoals hij moet doen. Imo lijkt het er sterk op dat een van de 3 kondensatoren poef heeft gezegd....

Ok! Weer wat geleerd;)

;)Solderen zal in Robert z'n esc niet gaan. Die staat immers dik in de kit.
Met een beetje geluk kan de esc/setje omgeruild worden, maar dat horen we maandag pas.

Ik heb die condensatoren proberen te vervangen. Maar bij mamba's is dat niet easy:D. Condensator koste me 2euro..

Je kan altijd eens proberen. Maar ga eerst horen of je kan omruilen.

ik zal hem eens openmaken. als de condensator bol staat bovenop is het einde verhaal toch? het rare is dat hij helemaal niet heet wordt ofzo....nja ff openmaken. Ik laat mijn bevindingen nog horen

Zijn er rijders die ervaring hebben met het volgende?

Na het aansluiten van een (nagemeten!!) volle lipo, wil je de VXL regelaar aanzetten.
Het lampje gaat keurig branden. Bij het gasgeven schakelt de regelaar, na een seconde, echter af:(

Het vreemde is dat het probleem zich sporadisch voordoet. Soms rijdt de auto gewoon een paar rondjes. Maar ook dan slaat de regelaar soms af.

Ik heb sinds kort precies hetzelfde met m'n Slash. Het begon met één lipo (die het bij iemand anders in z'n Slash perfect doet) en nu begint het ook met een andere lipo (zelfde type).

Vandaag even gereden en niet veel van de auto gevraagd. Na een minuut of tien ging het rode lampje op de ESC knipperen en was het afgelopen met het rijden (je kunt wel blijven sturen valt me op). Lipo weer aan de lader en bleek nog voor geen derde leeg te zijn. Voltage perfect, van alle cellen, ook bij belasting.

Wat heel even helpt is de lvc uit te zetten en weer aan...

Nou heb ik ook een Spectrum (DX3), maar ik kan niet bedenken wat het te maken kan hebben met het in de beveiliging gaan van de ESC. Toevallig is het wel.

De ESC heb ik ook opengemaakt, maar ziet er perfect uit.

Vreemd! Ik heb maar een low voltage buzzer besteld en denk erover om zonder de lvc van de ESC te gaan rijden als het niet anders kan.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/model-elektronica/26402-failsafe-spectrum-dx-3-a.html

Laatst bewerkt door een moderator:
Toen ik hem open maakte zag ik niks verkeerts of raars. En ik wacht nog eventjes Traxxas us/uk af mischien kan ik hem in ruilen en waarschijnlijk komt er sowieso een ezrun.

bij mij is er ook niets vreemds te zien. Wellicht kan er ook nieuwe software/firmware geïnstalleerd worden??

edit: net een accu zonder problemen leeg gereden:confused:

Laatst bewerkt:
Back