Dank

Ik zit net de logjes eens te bekijken.
Allereerst de hoogte. We zijn best een eind gekomen
Hier de verticale snelheid. Het is toch nog 2m/s gemiddeld. Voor je gevoel is het véél minder. Het wiebelt een beetje heen en weer tussen 0 en 3m/s, dat zie je vliegend helemaal niet. Maar ik zak in ieder geval bijna nergens onderuit, we zijn steeds mooi blijven vliegen
Tot slot het toerental. Er zit een optische sensor op die soms wat moeite heeft met de carbon prop en zonlicht, vandaar de spikes en een stuk waarin hij maar het halve toerental heeft aangegeven.
Wat ik op andere logjes ook altijd zie is dat het toerental initieel rond de 8400 zit en dan na verloop van tijd daalt. Ik heb nog nooit zo lang onafgebroken vol gas hoeven vliegen (2 minuten, om precies te zijn) en dan zie je ineens dat het toerental de eerste minuut afneemt en dan stabiliseert op ongeveer 7600.
Normaal zie ik die vlakke tweede minuut niet, omdat ik dan allang op hoogte ben (300 meter). Ik dacht dat die afname met de hoogte te maken zou hebben maar in deze sleep zitten we na die minuut pas rond de 100 meter en is het toerental ook al gedaald.
Heel apart want vliegend hoor je dit echt niet en ik heb ook niet het idee dat de motor niet goed loopt (integendeel zelfs).
Iemand daar een verklaring voor?