Quadcopter

• Topicstarter Topicstarter Jorritboerma
  • Startdatum Startdatum
Tja.. Zover was ik al :P maar hij geeft een piepje waneer ik opstijgt.. En hij stopt wanneer hij minder gas geeft. Het lijkt alsof hij te weinig kan geven

Jorrit,

Je hebt grootte kans dat die ene lipo net te weinig vermogen heeft om de 4 nieuwe motoren te voeden. Je moet eens achterhalen hoeveel C (Discharge rate) ze zijn. Ik denk dat je beter die van 3300 mAmp voortaan kan kopen maar let dan wel op het aantal C b.v. 25 of 30 C (Discharge rate). suc6 verder.

gr. Joost

De discharge is 20-30 en bij de 3.3 30-40 dat is dus het verschil.
Als iemand nog een 3 cel 2.6A lipo nodig heeft geef dan maar een gil.
En ik heb de props gebalanceerd en daardoor is de quad wat stabieler geworden.
Maar nog steeds niet helemaal stabiel, hoe kan ik hem nog stabieler krijgen?
Een beetje met een instellingen prutsen?

Helemaal stabiel zal met het KK2 bordje nooit zijn, je zal altijd moeten blijven bijsturen, maar trillingen kan je minimaliseren door de props te balanceren (heb je al gedaan) verder kan je wat met de instellingen testen om b.v. het waggelen te verminderen.

ik vind het echt een top hobby dit! ik ben blij dat ik er niet mee gestopt ben :)
ik zou het ook wel leuk vinden om over een tijdje fpv te gaan gebruiken.
heeft iemand hier er verstand van? ik zou het liefst gewoon binnen zetten achter mijn tv.
maar met 5.8 schijnt dat lastig te zijn. en ik dacht dat 1.3 in nederland verboden was.
ik hoor het graag.

Jorrit

laatst ben ik een keer gecracht en had ik 2 props gebroken. in nederland waren die niet meer te krijgen dus heb ik in plaats van 7 inch 8 inch gedaan (dat werd niet aangeraden dus was een gokje). net even mee gevlogen :) who hij was al snel maar dit is bijna kracht die ik niet aan durf :P hij gaat nu nog sneller en heeft minder moeite om de lucht in te komen. ik wou het even melden ;)

jorrit

Je vliegt wel op een onmogelijke plek Jorrit.
Ik hoop dat je snel verstandig wordt en een betere plek gaat zoeken om te vliegen. :rolleyes:

Daar wil ik me bij aansluiten! Als je quad op een auto terecht komt, heb je snel 1000 euro schade. Als je een persoon raakt, heb je een nog veel groter probleem.

full

mijn quadcopter is in de fik gevlogen.. :( hoe het gebeurde heb ik echt geen idee!
nou ja ach er was alleen schade aan de antenne. heeft iemand daar een beetje verstand van/ mijn antenne was helemaal gebroken enzo dus dacht ik gewoon vervangen. maar ik heb geen idee wat ik daar voor moet gebruiken. want er zijn 2 plaatsen waar hij aan vast zit (de antenne) dus moet ik specitaal draad gebruiken?
ik hoor graag van jullie,
jorrit

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jorrit, wat is er dan in de fik gevlogen? Maak eens een paar foto's van de schade. Of heb je kortsluiting gemaakt?

Gr. Joost

http://www.modelbouwforum.nl/forums...dcopter-picture149305-img-20130509-180513.jpg

Ik had de antennes voor een tijdje liggend gedaan omdat ik het hout wou weg werken maar wel door wou vliegen. nu ziet het er zo uit.
http://www.modelbouwforum.nl/forums...dcopter-picture149304-img-20130509-180304.jpg

Maar hij was omgeslagen doordat ik een foutje maakte toen kwam hij in een plant terecht.
Ik heb het er gelijk proberen af te vegen dus er is niet heel veel te zien.
Ik heb geluk gehad.want het was bij de motor maar die doet het nog perfect.
http://www.modelbouwforum.nl/forums...dcopter-picture149306-img-20130509-180310.jpg

zucht.. ik ging de hobbyking zender en ontvanger die ik nog had liggen uitproberen omdat ik wou vliegen.. nou ik heb mijn lesje wel weer geleerd

full

full

niet goed gekeken omdat ik dacht dat ik het goed had gedaan. maar het blijkt dat er iets fout zit. hij vloog opeens om hoog maar gelukkig had hij een afwijking tegen de muur en kwam hij op zijn kop te liggen en kon ik snel de batterij er af halen.

schade: 2 Props (maar er komen al weer nieuwe aan)

Laatst bewerkt door een moderator:
er is weer nieuws! :) deze keer wel erg leuk.
ik heb een grote bestelling gedaan bij hobbyking.
ik heb namelijk een fatshark predators gekocht met ingeboud 5.8 fpv systeem.
en daarbij ook de turnigy 9x omdat mijn ontvanger stuk was en ik toch met 2 quadcopters tegelijk wil vliegen een keer (kleine ladybird erbij)
en ik ben ook voor de 2 overige motoren een fpv wing aan het kijken en testen.

mijn quadcopter ocileert nog wel eens met mijn gains op 35.. maar als ik de gains lager zet vind ik dat mijn quadcopter te langzaam reageert.. heeft iemand hier een oplossing voor? de esc flachen heb ik aan gedacht alleen ik wil dat niet zelf doen

er is weer nieuws! :) deze keer wel erg leuk.
ik heb een grote bestelling gedaan bij hobbyking.
ik heb namelijk een fatshark predators gekocht met ingeboud 5.8 fpv systeem.
en daarbij ook de turnigy 9x omdat mijn ontvanger stuk was en ik toch met 2 quadcopters tegelijk wil vliegen een keer (kleine ladybird erbij)
en ik ben ook voor de 2 overige motoren een fpv wing aan het kijken en testen.

2 quadcopters tegelijk besturen? respect!...... ;)

Back