RCP falcon heli.

Kan iemand me vertellen als deze heli wel goed is.
Kopen of niet kopen en waarom niet?
Ik vrees namelijk dat het apparaat niet echt goed is.
Een kennis van me heeft hem namelijk gekocht en vroeg mij als het iets is.
Ik zei dat hij het beter vantevoren kon vragen maar goed.

Specs:
Model no. RCP-1007
Modelnaam. Falcon
Er zit ook een stikker op met rcp-racing er op.

Alvast bedankt.

Nou, ik ken hem niet, maar als ik zo een plaatje zie op het internet lijkt het me niet echt veel soeps.
Bovendien zie ik een prijs staan van 189 euro ?!?!?
Daar koop je een Honeybee King 2 voor !

Nou, ik ken hem niet, maar als ik zo een plaatje zie op het internet lijkt het me niet echt veel soeps.
Bovendien zie ik een prijs staan van 189 euro ?!?!?
Daar koop je een Honeybee King 2 voor !

de falcon 3D is 3 keer niks net zoals de honeybee king 2 en de walkera serie

geloof me een heli onder de € 500,- euro rtf kan gewoon niks zijn een beetje zender kost al € 300,-
laat je niet gek maken de meeste zeggen dat de honeybee king 2 erg goed is maar hebben nooit een echte heli gevlogen zoals een thunder tiger mini titan of een trex 450

bovendien blijven de betere merken en heli's ook waardevast

P.S iedereen moet doen wat hij of zij wil ik geef hier alleen mijn mening

geloof me een heli onder de € 500,- euro rtf kan gewoon niks zijn een beetje zender kost al € 300,-
laat je niet gek maken de meeste zeggen dat de honeybee king 2 erg goed is maar hebben nooit een echte heli gevlogen zoals een thunder tiger mini titan of een trex 450

Funky vliegt met een Trex 450 en een Trex 500. Hij heeft met mijn heli gevlogen en hij vond hem toch zeker niet slecht als eerste heli.

Ik vind dat uitlatingen zoals die van jou toch sterk genuanceerd moeten worden. NIET IEDEREEN kan zomaar 500 euro neertellen voor een heli. Zoals met de Walkera's zijn sommige mensen zeer tevreden, anderen niet. Moet je daarom alle goedkopere heli's afschrijven?

En nog iets, de RCP Falcon is NIET de Falcon 3D. De RCP is een FP heli.

sow.... da's een krasse uitspraak. mijnheer heeft zeker een erg plezante functie met een navenante salariëring?
Anders gezegd; probeer eens een king 2 uit. Vergelijk hem dan met ieder ander willekeurige heli met dezelfde rotor diameter en trek je conclusie.
En 300,- euro voor een leuke zender? Ja, als je via Robbe/Gruapner improfiteurs koopt wel ja. Mijn nieuwe Futaba F7c 2.4Ghz koste incl verzenden 143,26 euro en dat met ontvanger, accu en lader. Zoekt ende gij zult vinden. (en ja ik weet dat ik niet hoef aan te kloppen voor garantie)

Carlo meent elk topic te moeten verzieken met zijn "waarheden" om daarna te zeggen dat het zijn mening is.

Als hij eens goed zou lezen zal hij zien dat er veel mensen zijn, waaronder ik die zowel een King als een trex vliegen. En hoewel de Trex zeker de betere heli is, hangt daar ook een navenant prijskaartje aan. De king is een leuke instapheli om mee te beginnen als je budget krap is.

prima manier om de hobby te promoten Carlo

Hallo allen,

Ik post in de heli sector zelden al vlieg ik veel.
Ikzelf vlieg met een CP2 en een Belt-Cp naar VOLLE tevredenheid.
Lezen doe ik de draadjes waar ik wat mee van doen heb echter graag in de hoop dat ervaren mensen met zinnig commentaar komen waar de gemiddelde enthousiasteling dan wat mee kan.
Dus hoop ik mensen te treffen die de hobby willen promoten en hun kennis willen delen zodat relatieve prutsers als ik er wat van kunnen leren.
En dan kom je helaas wel eens posts tegen als die van ene Carlo die het dan nodig vindt de vragen van mensen wel zeer kort door de bocht te beantwoorden en in een moeite door het vliegend materieel van de helft van het forum af te zeiken, goed bezig Carlo.
Mijn advies aan hem is dan ook........als je niet op een normale manier kan antwoorden, post dan niks. Laat mensen lekker in hun waarde en ga met je dure heli en dure zender lekker buiten spelen.

groeten

Hans

Carlo meent elk topic te moeten verzieken met zijn "waarheden" om daarna te zeggen dat het zijn mening is.

Als hij eens goed zou lezen zal hij zien dat er veel mensen zijn, waaronder ik die zowel een King als een trex vliegen. En hoewel de Trex zeker de betere heli is, hangt daar ook een navenant prijskaartje aan. De king is een leuke instapheli om mee te beginnen als je budget krap is.

Heel vervelend zulke mensen.
Ik geef m'n vrouw en kinderen ook graag brood op de plank elke dag :)
Dat betekend voor een gemiddeld gezin waarschijnlijk sparen voor een hobby, bovendien wil ik graag eerst een beetje leren vliegen met een goedkope heli, vervelend dat sommige mensen dat niet begrijpen.

Ik snap zelf ook wel dat een heli die rond de €500 goeie shit is maar niet iedereen wil dat er voor uitgeven. IK in iedergeval niet. Ik wil gewoon simpel een beetje spelen met een helicoptertje :D. En als het echt leuk is word het vanzelf duurder....of niet.

Bedankt voor de reacties..van sommige mensen op één na dan.
De heli is idd niet helemaal je van het.
Ik heb pas sinds een week of drie een lama v4 en heb nooit eerder gevlogen. Ik kon aan de onderdelen zien dat de heli iets minder is.
En dat voor die PRIJS :shock:.
Als ik alleen maar kijk naar de afstelling van de servo. Kan alleen met de armpjes van de servo zelf thats it.
Fine tunning door te draaien aan de armpjes die weer op de servo armpjes zitten is er niet bij. Bij de lama bijvoorbeeld wel. En dat voor €75...groot verschil.

Mijn vriend heeft hem helaas al gekocht omdat hij niet kon wachten.
To bad for him :D.

Beetje flauw met zijn allen tegen Carlo als zijn mening is dat RTF van welk merk dan ook minder qua kwaliteit is en veelal ook nog eens slecht eigenlijk, dan is dat zijn mening.
Ik snap dat er dan gelijk gedacht word hmm dit is niet het promoten van de heli hobby.
Maar mijn mening is daar dan weer bij, promoten gebeurt veelal met een product dat waarde heeft en kwaliteit volgens de aanbieder (wij zijn er voor als consument om onze mening erover te geven zodat de vervolg koper geen miskoop doet)

Mijn MENING is dan ook als ik zeg dat micro RTF goed is om in te stappen ik heb daar mijn bedenkingen bij.
Als je toch zo per see wil vliegen ga je gang maar als je een hobby wil starten neem dan alle gevolgen erbij!
Kosten dus ook iemand wil per see heli vliegen dat kan koop leuk een walkera flubber ding maar als beginner heli vind IK het niets goeds!
Deze heli's zijn in mijn ervaring nog moeilijker en uiteindelijk duurder qua afstelling onderdelen accus laders zenders ontvangers gyro's noem het maar op!
Ik begrijp Carlo alleen misschien een beetje fout geformuleerd!

succes met je aankoop :D

Zoals je al zegt is dat zijn MENING.
Carlo promoot het als de waarheid. En komt daarna nog eens met de onzin dat mensen die de King goed vinden, nog nooit een "echte" heli hebben gevlogen.

Hij heeft er een handje van als een olifant door de porcelein kast te walsen en ik word daar erg onpasselijk van.

Er zijn een fiks aantal King vliegers die ook in het bezit zijn van Trex/Minititan etc. Niemand zal ontkennen dat de Trex of Minititan de betere heli is, maar wie legt er even 800-1000 euro neer voor zijn eerste heli ??
Ik in ieder geval niet, en met mij velen.

Ik vlieg nog steeds de king met veel plezier, ondanks dat ik de Trex erbij heb.

Ik verkoop veel heli's en ben mening dat de waarheid in het midden ligt.

Maar ik denk dat je niet zo maar zwart wit kan zeggen hoe duurder hoe beter.

Ja ik vlieg graag met de trex, ik heb een 450 en een 500 maar als het weer het toe laat vlieg ik het liefst met de 450

De hele winter heb ik heel veel plezier gehad aan een king2 maar wel binnen, want het vermogen van zo'n ding is zo laag dat buiten vliegen eigenlijk alleen gaat als het zo goed als wind stil is. Vliegt hij slecht.... Nee maar vermogen heb je niet, maar dat is ook weer zijn kracht, een crash is vaak redelijk beperkt.

Een trex ja windkracht 3 nog prima vliegen, als je de wind uit draait en hij valt, pitch er bij en hij pakt wel weer op, en king valt en blijft vallen. Maar een crash me de trex levert meestal wel schade op.

Op dit moment gaat het goed met de KDS 450, is dit een trex, nee denk het ook niet maar het komt een eind in de buurt, en het kost nog geen 300 euro, je moet er wel een paar kleine dingen aan veranderen maar dan heb je een goede 450 size heli met een redelijke hoeveelheid vermogen, voordeel minder wind gevoelig maar nadeel is wel weer meer schade bij en crash.

Wat ik ook nog steeds veel lees, leer vliegen met een FP, daar was ik het voor een jaar of wat geleden mee eens, maar als je ziet wat de onderdelen van bijvoorbeeld een king kosten kan je hem best wel wat keren prakken voor je de kosten van die extra FP er uit hebt. Ook is vliegen met een FP er een beetje achteraan sturen, het reageerd heel anders dan CP. Overigens is FP slecht, echt niet, als je er mee kan vliegen zal je zien dat CP meteen een stuk makelijker is.
En laten we niet vergeten alle lama (coaxiaal) modellen zijn FP, je leert er mee sturen want dat is wat je moet leren, sturen op 4 assen, en dat leer je op zo'n ding met als voordeel dat hij zichzelf stabiliseerd. Maar ga met een lama niet vliegen als het waait want hij gaat je er vandoor. Is een lama slecht, zeker niet er hebben al heel wat mensen de basis mee geleerd, sterker nog er zijn er heel veel die niet verder gaan en heel veel plezier aan hun lama hebben.

Mijn mening, ga gewoon vliegen met wat je budget toe laat, geniet van de hobby maar leer wel leven met een eventuele beperking, want ook hier geldt nog steeds alle waar is naar zijn geld.

gr Remco, die morgen weer leker hoopt te gaan vliegen met zijn trex 450 :P

Beetje flauw met zijn allen tegen Carlo als zijn mening is dat RTF van welk merk dan ook minder qua kwaliteit is en veelal ook nog eens slecht eigenlijk, dan is dat zijn mening.
Ik snap dat er dan gelijk gedacht word hmm dit is niet het promoten van de heli hobby.
Maar mijn mening is daar dan weer bij, promoten gebeurt veelal met een product dat waarde heeft en kwaliteit volgens de aanbieder (wij zijn er voor als consument om onze mening erover te geven zodat de vervolg koper geen miskoop doet)

Mijn MENING is dan ook als ik zeg dat micro RTF goed is om in te stappen ik heb daar mijn bedenkingen bij.
Als je toch zo per see wil vliegen ga je gang maar als je een hobby wil starten neem dan alle gevolgen erbij!
Kosten dus ook iemand wil per see heli vliegen dat kan koop leuk een walkera flubber ding maar als beginner heli vind IK het niets goeds!
Deze heli's zijn in mijn ervaring nog moeilijker en uiteindelijk duurder qua afstelling onderdelen accus laders zenders ontvangers gyro's noem het maar op!
Ik begrijp Carlo alleen misschien een beetje fout geformuleerd!

succes met je aankoop :D

Met zij allen tegen Carlo is zeer terecht!!
Zijn "mening" helpt niemand.
Ten eerste: Wordt er een mening gevraagd over de falcon helikopter. Om dan alle walkera producten en de esky king 2 erbij te halen heeft geen ander doel dan een hele hoop mensen op dit forum te frustreren.:bad-words:
Ten 2e: Een RTF heli onder de €500 kan niets zijn. Dat is een leugen!! Ik kan een RTF TREX450 kopen voor €400!! (TREX 450SE met Futaba 6EX2,4GHZ.) Hij spreekt zichzelf tegen...De TREX is volgens zijn definitie een prul want hij kost RTF nog geen €500.:rolleyes:
Ten 3e: Mensen die zeggen dat een king goed is hebben nooit een TREX gevlogen? Dit is ook een leugen!! Ik ken er minstens 2 die een TREX hebben en zeggen dat de trex weliswaar de betere helikopter is maar dat de KING een hele leuke heli is en blijft na de aanschaf van de TREX.
Ten 4e: Zijn Waarde vaste heli schrijft wel meer af als de aanschaf van de heli's die hij verguist:D

Als Carlo een mening wil geven moet hij dat vooral doen. Maar dan wel onderbouwd met iets anders als leugens en onwaarheden.
Een genuanceerd verhaal met exact waar het probleem ligt met betrekking tot de specifieke modellen wordt gewaardeerd.
Op deze manier met losse flodders schieten niet.

@Heli-jean24: Jouw steun aan Carlo vind ik misplaatst. Jouw wijze van samenstelling van je post vind ik wel OK. Helaas geef jij ook geen argumenten waarom je een goedkope RTF niets vind.
Geloof mij: Als ik €500 voor mijn CP-Belt en zender had betaald had hij echt niet beter of slechter gevlogen hoor:p

Ik hoop dat dit nu de laatste post is over de post van Carlo.
Ook hoop ik hier de werkelijke ervaring te vinden over de RCP Falcon 3D van de expert: De toekomstige eigenaar.

Groeten, Wilbert

jonge ga niet allemaal op carlo lopen batsen dan, stelletje meelopers
je moet ook niet zitten mierenneuken met je 50 euro verschil, carlo bedoelt dat als je een goede betrouwbare heli met veel power wilt die kan vliegen zonder veel gekloot en storignen ofzo weet ik ehet dat je je dan rond de 500 euro kwijt bent en dat klopt ook wel maar bijv met een kds450 rtf seje van 200 euro kom je ook heel ver, voor rond de 100 euro haal je daar nog een dx6i bij en je kan lekker vliegen.later kan je dan bijv een barebone trex kopen met nog wat betere servos en gyro, dan ben je niet veel geld in een keer kwijt, je hebt goed spul en het is in totaal ook niet zo duur.

maar er zijn ook zoveel verhalen en topics over mensen die een walkera tje kopen en dat dan de esc doorbrandt en de heli toert vol op en slaat zichzelf kapot. of mensen die hun hbk naar vele uren en gekloot maar niet goed afgesteld krijgen omdat de gyro kapot is.
en dan heb je van die bashers (ik noem geen namen) die dan de hele tijd zeggen ja het is een goede heli blabla. achteraf denk je, voor dat geld had ik beter een trex of gulang kunnen kopen die sneler en makkelijker kon afstellen en beter vloog

just my 2 cents

Ik zal mij als beginner in de luchtvaart ;-) er ook maar eens in mengen. Ik heb twee weken geleden een HB King 2 gekocht en na de nodige botsingen stuiterpartijen eindelijk de vaardigheid om ruim een minuut (tail in) te hooveren. Hiervoor heb ik hulp van een HH Gyro (€ 45,00) en deze werkt uitstekend. De heli bevalt mij als beginner prima, en ik heb er alle vertrouwen in dat ik hiermee voldoende ervaring op kan doen om door te groeien naar een grotere heli. Overigens kan dit wat mij betreft ook weer een e-sky zijn.

De prijs wordt door een aantal componenten bepaald waarvan arbeidsloon en marketing de belangrijkste zijn bij modelbouw.

Dat deze heli goedkoop is, komt voornamelijk doordat deze in China wordt geproduceerd in grote aantallen. Desalniettemin, is de kwaliteit niet hoogwaardig, maar wel constant.

Als je een nieuwe Lada koopt voor € 9.000,- of een Audi voor € 35.000,00. zal laatst genoemde een veel betere wegligging hebben, scherper sturen, beter remmen, veiliger zijn, langer mee gaan en meer comfort bieden.
Dit neemt niet weg dat een Lada prima volstaat aan de normen voor gewoon gebruik op de weg.

Hiermee wil ik maar zeggen dat E-Sky voor een prima prijs een prima product levert dat met kop en schouders uitsteekt boven andere aanbieders in die prijsklasse.

De kosten die ik tot nu toe heb gehad bedragen circa € 250,00 inclusief reserve onderdelen, extra Lipo en HH Gyro.

Back