Ik verkoop veel heli's en ben mening dat de waarheid in het midden ligt.
Maar ik denk dat je niet zo maar zwart wit kan zeggen hoe duurder hoe beter.
Ja ik vlieg graag met de trex, ik heb een 450 en een 500 maar als het weer het toe laat vlieg ik het liefst met de 450
De hele winter heb ik heel veel plezier gehad aan een king2 maar wel binnen, want het vermogen van zo'n ding is zo laag dat buiten vliegen eigenlijk alleen gaat als het zo goed als wind stil is. Vliegt hij slecht.... Nee maar vermogen heb je niet, maar dat is ook weer zijn kracht, een crash is vaak redelijk beperkt.
Een trex ja windkracht 3 nog prima vliegen, als je de wind uit draait en hij valt, pitch er bij en hij pakt wel weer op, en king valt en blijft vallen. Maar een crash me de trex levert meestal wel schade op.
Op dit moment gaat het goed met de KDS 450, is dit een trex, nee denk het ook niet maar het komt een eind in de buurt, en het kost nog geen 300 euro, je moet er wel een paar kleine dingen aan veranderen maar dan heb je een goede 450 size heli met een redelijke hoeveelheid vermogen, voordeel minder wind gevoelig maar nadeel is wel weer meer schade bij en crash.
Wat ik ook nog steeds veel lees, leer vliegen met een FP, daar was ik het voor een jaar of wat geleden mee eens, maar als je ziet wat de onderdelen van bijvoorbeeld een king kosten kan je hem best wel wat keren prakken voor je de kosten van die extra FP er uit hebt. Ook is vliegen met een FP er een beetje achteraan sturen, het reageerd heel anders dan CP. Overigens is FP slecht, echt niet, als je er mee kan vliegen zal je zien dat CP meteen een stuk makelijker is.
En laten we niet vergeten alle lama (coaxiaal) modellen zijn FP, je leert er mee sturen want dat is wat je moet leren, sturen op 4 assen, en dat leer je op zo'n ding met als voordeel dat hij zichzelf stabiliseerd. Maar ga met een lama niet vliegen als het waait want hij gaat je er vandoor. Is een lama slecht, zeker niet er hebben al heel wat mensen de basis mee geleerd, sterker nog er zijn er heel veel die niet verder gaan en heel veel plezier aan hun lama hebben.
Mijn mening, ga gewoon vliegen met wat je budget toe laat, geniet van de hobby maar leer wel leven met een eventuele beperking, want ook hier geldt nog steeds alle waar is naar zijn geld.
gr Remco, die morgen weer leker hoopt te gaan vliegen met zijn trex 450