laatste week wat problemen met de computer gehad, vandaar de wat laate update.
Des te meer nieuwe plaatjes.

nadat de boot gespoten was de jets met de aandrijfassen en de trandriem aandrijving gemonteerd.
Ging er eindelijk wel iets gemakkelijk nl. ik kon goed bij de inbusschoefjes komen onder het achterdek om de assen met de verlengassen te koppelen.
Het was wel een hoop gepruts om de stangetjes aan de roeren een buckets te bevestigen maar na een paar uurtjes zat alles goed op z'n plaats.
Tevens kon nu ook de motor met flexas er definitief in.
Ook heb ik alvast de drenkelingenklep er in gehangen met het stangetje eraan om deze te bedienen.
Aan de onderzijde van de tube (op de deelnaad van de mallen) over de gehele lengte een strook hypalon geplakt, zoals ook bij de "echte" boot.
Om de naden van de tube af te werken wordt er een reepje hypalon (8 MM breed) overheen gelijmd.
Tevens zitten er voorop aan elke zijde 5 spanbanden om de tube heen.
M.a.w. ik moet er in totaal 19 bandje op lijmen.
Met uitmeten, afplakken, opruwen, ontvetten, plakken en schoonmaken ben ik 15 tot 20 min. verder per bandje, dus reken maar uit 19x 20 min. = 6 uur !!!!
Maar goed dit is zichtzijde dus het moet er netjes en strak uitzien.
Al hier en daar eens gevraagd wat de beste zender voor deze boot zou zijn.
Bij 2 Brothers en bij Krikke werd mij de Robbe FX 18 aangeraden.
Deze heeft nl. 2 liniaire schuiven aan de voor/onderzijde zitten
waarmee je gemakkelijk de buckets kan bedienen.
op de sticks dan het roer en het gas.
Dus al eens op internet aan het zoeken geweest en vorige week dan toch maar een tweede handsje gekocht (is nieuw bijna niet meer verkrijgbaar in 40 mhz. aangezien dit model eruit is/gaat).
Deze afgelopen zaterdag opgehaald en natuurlijk zondag even aangesloten en geprobeerd.
Maar man wat een mogelijkheden op die zender, je mag er wel een studie voor volgen eer je snapt wat alles inhoud......... als je ooit achter "alles" komt.
Maar goed, alles aangesloten en afgesteld, werkt overigens perfect met al die instel mogelijkhden in de zender.
Met name de servouitslag instelling was voor mij zeer plezierig om de buckets en de roeren mee af te stellen.
Let nog maar niet even op de wirwar van draden (foto), die moeten nog allemaal netjes een plaatsje krijgen. Evenals de ontvanger die nu nog los ligt.
Komende week zal de tube verder worden afgewerkt.
Alle naadjes en randjes worden netjes afgekit en antieslip matjes op de tube lijmen.
Ik moet zeggen dat het al aardig begint te kriebelen hoe ze straks zal gaan varen!!!!!
Nog een paar weekjes en dan is de romp klaar, alle spullen zijn er, dus een proefvaart moet er dan wel in zitten...............

wordt vervolgt.
gr.
leo.
En dan natuurlijk nog de foto's.