Het verwijderen van de oude verf is ein-de-lijk klaar! Wat een verschrikkelijke klus... Het voordek heb ik uiteindelijk ook maar verwijderd, omdat ik er anders niet goed bij kon. Ook de te brede relingen heb ik verwijderd. Om op de dekken en relingen verder te kunnen heb ik nu eerst goede tekeningen nodig. Hopelijk is dat volgende week eindelijk geregeld. Omdat de boel nu zo mooi open is kan ik wel goed bezig met de verlichting. In het boek 'De vier Zwarte Zeeën' staat een mooi dekplan waarmee ik kan bepalen welke patrijspoortjes bij welke ruimtes/hutten horen. Lijkt me wel aardig om niet alleen de bovenbouw, maar ook een paar van die hutten speels te verlichten. Nu heeft mijn vader die patrijspoortjes steeds even ver van elkaar geplaatst en er ook nog te weinig van geplaatst. Ik heb zijn poortjes dus weer netjes gevuld, zodat ik ze later accurater opnieuw kan plaatsen. Om het plamuren van de romp te vergemakkelijken heb ik verder de berghouten ook maar verwijderd. De ergste spleten en gaten zijn met hout gevuld en de eerste plamuur ligt er op! Verder heb ik al het oude scheepsbeslag bij elkaar gezocht en in de reinigingsthinner gegoten. Wonderspul
Los scheepsbeslag aanschaffen gaat snel in de papieren lopen zag ik al, dus alles wat ik kan hergebruiken is weer mooi meegenomen.

Bijlagen
Laatst bewerkt: