robitronic mantis topic

• Topicstarter Topicstarter ilja19
  • Startdatum Startdatum
ik heb ook een txs maar ik heb daar echt geen last van hoor.

@serpentgirl: het is gewoon belachelijk dat zelfs de importeur niet alles op voorraard heeft, maar dat wel alles op de site van de importeur heeft staan. zelfs met de verkeerde prijzen!!

Roie stier: draai je bovenste draagarmen eens iets naar binnen. Hierdoor kantelt de C-Hub iets, waardoor de afstand tussen outdrive van de diff en wiel afneemt...

De ophanging achter heb ik al op verschillende standen gehad en telkens weer die as eruit , aan de voor kant ga ik toch eens draaien om te kijken wat het doet , nu heb ik er 3 oringen in zitten zodat de as geen speling heeft als de auto op de grond staat , max ingeveerd heeft de as iets speling + ik heb de stabilisator stang iets verder naar binnen gezet.

ik heb sinds een tijdje ook een mantis heb de eerste dag met het inrijden al het alu v blokje kapot gehad :'( maar een setje van de winkel vergoed gekregen :D
verder ja ook de servo's kapot 2x terug gestuurd en toen ze voor de 2de keer kapot waren had ik het gehad en heb ik zelf servo's gekocht

en heb nu alleen het probleem dat hij niet remt maar heb al een topic over de mantis bij benzine auto's staan ;) MET foto's dus onnodig om ze hier ook te plaatsen ;)

groetjes

p.s. verder is hij tot nu toe top

Hey mensen

Ik heb zelf ook een Mantis en heb er grote schik mee.
Het enigste wat bij mij moes gebeuren was een nieuwe stuur servo.
En natuurlijk de belangrijke Failsafe.
Voor de rest is heb ik alleen de trekstarter een keer kapot getrokken wegens inrijden van het blokje maar verder dan dat is er niks kapot gegaan ofzo.
Gelukkig had de winkel in Elst alles op voorraad.
Het inrijden van het Axail blokje was wel met moeite en zweet.

Groetjes

Hoi PietPinuet,
Ik en mijn buurjongen hebben ook allebei een mantis. Mijn trekstarter is nog heel maar mijn buurjongen trok hem de tweede keer rijden ook al kapot.
Houd er wel rekening mee dat je de motor gemakkelijker door de compressie trekt als hij warm is ;) Ik heb hem van tevoren warm gefohnd en nergens last van gehad.

Wel vind ik zelf dat het motortje wat top-end mist, en zit er aan te denken om een andere uitlaat te proberen. Maargoed ik ben te veel gewend heb ik het idee :(

Verder ben ik heel erg te spreken over de mantis. Ik heb nog niets stuk gereden (en ik heb hem toch al een paar maandjes), maar wel een keer gehad dat een achterste dogbone eruit schoot.

Even dit topic omhoog halen.

Wie weet waar je schroefjes kunt vinden voor deze auto? Ik ben ergens een schroefje + boutje kwijt bij de ophanging. Ik ken de termen van de onderdelen zo niet, ik zal binnenkort een foto proberen te maken.

Ik was ook al schroefjes kwijt van de trekstarter, hiervoor heb ik schroefjes opgezocht met dezelfde maten.

Schroefjes in alle maten en uitvoeringen kun je gewoon bij een ijzerboer als bijv. Voskamp en dergelijke kopen ... op m'n werk hebben ze een "grijpvoorraad" waarin alle schroefjes voor m'n auto te vinden zijn, en dat woord neem ik nogal letterlijk. ;)

Standaard metrische bouten en moeren kan je in alle maten en vormen bij de Gamma oid. vinden, wel minimaal voor de roestvrij stalen of de verzinkte versies gaan. Nadeel is dat de bouwmarkt vanaf M3 in hele stappen van een mm omhoog gaat en de schroeven in div motoren ook wel eens M2.5 en M3.5 zijn, bij de modelbouwwinkel zijn deze boutjes makkelijk te vinden.

En uiteraard staan die schroeven ook in je manual met een art.nr. waarmee je ze kunt bestellen.

Laatst bewerkt:
Zoals roelhof het al zegt,
bij mij aan de bodemplaat ben ik wat schroeven kwijt geraakt, en heb ik gewoon bij de gamma gehaald

voor een paar euro heb je nieuwe schroeven:p

Let er wel op dat de standaard schroeven van de bouwmarkt, naast goedkoper, ook van mindere kwaliteit zijn. Ze draaien sneller dol, of breken af...uiteindelijk zou het dan wel eens goedkoop, duurkoop kunnen worden. Neem dus bij de bouwmarkt bij voorkeur de duurdere versies van de schroeven en boutjes (vaak rvs uitvoeringen).

Ik ga binnenkort dan even langs een bouwmarkt. Ik zal zeker voor de RVS schroefjes gaan, idd beter 1x goed investeren als telkens nieuwe kopen omdat ze dol zijn of gebroken of iets.

Wat betreft het borgen van schroefjes, Ik heb geen locktite, en heb gelezen dat locktite dus alleen voor schroefjes die in ijzer draaien?

Ik begrijp dus dat je regelmatig de schroefjes /boutjes moet controleren, maar het zijn er zo veel, hoe doen jullie dit?

Zo vaak mis je nou ook weer geen boutjes, met name die in je chassis regelmatig even controleren of ze nog vast zitten of aanwezig zijn. Degene die in plastic zitten trillen in mijn ervaring niet zo vaak en snel los. Gewoon na het rijden even goed bekijken of je niks mist.

Ik mis volgens mij een boutje en moertje uit de ophanging van de voorwielen namelijk. Ik zal als ik tijd heb even een foto proberen te maken.

vraagje voor alle rijders van de mantis TXS en de Mantis:

Hoe snel slijten jullie remmen???

mijne zijn meestal na 1 keer rijden al op ( gebruik nu nog Carbon ), is wel zelf gemaakt en nog in de test fase:P

Bij mijn Mantis heb ik na vele liters 1 keer de remvoeringen vervangen. Dat moet na een liter of 10 geweest zijn. Als je last hebt van snel slijtende remmen dan zou ik de trim even checken en ook de gas/rem aansluiting en de stand van je servohevel.

Ik heb het idee dat mijn mantis helemaal niet fel rijd vanaf dat ik hem had. Hij remt wel, maar het duurt echt even voordat hij stil staat. Ik weet niet waar ik kan chekken hoe het met de rem staat, en/of hoe ik hem eventueel wat strakker kan zetten.

ik had eerst dat hij mega slecht remde toen had ik de rem bij gestel( hij liep soepel ) maar nu slijten ze mega snel:confused:

Tja als je met je auto de heletijd met de rem aangetrokken gaat rijden zal de rem wel snel slijten, lijkt me toch volkome duidelijk ????
Gewoon controleren of de auto soepel draaid als je remt met de besturing.
Wel de ontvanger/zender aanzetten als je dit controleert.

Loopt de rem aan, dan de rem afstellen zodat deze NIET aanloopt.
gr.

Back