Sakura S Zero (bouwverslag)

Inmiddels een tweede sakura s zero gebouwd.

ook de optionele alu dempers er bij gekocht.
Erg goedkoop die dempers, maar dat is aan de kwaliteit te merken.

Ik was de Tamiya dempers gewend (volgens kenners de beste).

Aan de dempers heb ik het volgende aangepast:

Asjes van de dempers gepolijst ( is op een draaibank te grof afgedraaid van zichzelf)
Plastic geleiders en pistons van Tamiya gebruikt (kwaliteit is gewoon extreem beter)
Gaatje in de demper cap ( zwart plastic bovendeel) voor minder rebound.

gereden met dunne olie, voelde erg goed, maar de race was in de tegengestelde rijrichting dus ik heb nog geen vergelijk.

Belangrijkste voordeel : de rijhoogte is nu exact in te stellen,
en als je op verschillende circuits rijd met verschillende banden is dat wel een noodzaak.
 
Oscar??
Probeer de XI achterdraagarmen eens op de Sakura.
Krijg je een iets smallere achterkant en dit levert prima grip op.
Dan eventueel de TRF416 modi voor de achterdempers gebruiken en je kunt hem afstellen als een 416;)

Mvg Roy
 
Ik ga niet naar de TRF setup,
ik ben blij met mijn lage dempertjes.

Wat is het verschil met de XI draagarmen? kleiner?
 
Met de XI achter draagarmen krijg je een smallere achterkant zonder de narrow suspensionblocks hoeven te gebruiken.
Als je de TRF mod aan de achterzijde gebruikt, hoef je niet naar lange dempers toe hoor.
Je kunt gewoon de normale Sakura Zero alu dempers gebruiken.

Mvg Roy
 
Nog steeds erg happy met mijn S Zero.
Ik zal binnenkort een voorlopig setup-sheet plaatsen.

Voorlopig, want ik vind nog steeds dingen waar hij sneller van wordt.
 
De wedstrijden gaan steeds beter met deze auto.
Na de update van de stabilisatie stangen,
ben ik ook dunnere olie in de shocks gaan gebruiken.
Bij elke verandering heeft de auto meer grip dus dat is goed.

Omdat ik nu buiten ook wedstrijden rij moet ik de gear ratio kunnen aanpassen.
met de standaard motormount is dat veel werk omdat je gewoon niet bij het tweede schroefje van de moto kunt komen.

Ik heb nu de motormount aangepast zodat het tweede schroefje aan de onderkant zit.
SAKURA-MOTORMOUNT.jpg


Ook ben ik een tweede auto aan het opbouwen waar ik het chassis flink afgeslankt heb,
voor meer flex en voor gewichtsbesparing.

mooie auto en een prachtig gedetailleerd verslag!
een vraag: als je de motor op deze manier ophangt, heb je dan geen last van een klapperende motor tegen de motormount, doordat de motor voor bijna drie kwart vrijhangt?

groet Efrem
 
De motor zit echt goed vast.
Dat weet ik zeker,
anders zou het spurgear ook raar afslijten,
en dat doet hij niet.
 
Nog een kleine mod voor de sakura, hierdoor loopt de stuurarm die aan de servo zit lekker vrij. Wel moet er iets materiaal van het bevestigings blokje van de servo gehaald worden.
zu8esy5u.jpg


De montage blokjes worden andersom gemonteerd.
 
Back
Top