SAM TALK

1748122073663.png

Lijkt me idd een 36..want 36 is incl het frontlager.
2836-6 is dan de 1500 KV

Dream Weaver ontwikkeling begon in 1955 en de herbenoemde VI tw de IX werd 2e op het WK in Cranfield in 1956 .

Lijkt me idd een 36..want 36 is incl het frontlager.
2836-6 is dan de 1500 KV

Dream Weaver ontwikkeling begon in 1955 en de herbenoemde VI tw de IX werd 2e op het WK in Cranfield in 1956 .
Lijkt me een leuke selectie dan om aan te houden.

Ook Leuk dat we vliegen met modellen die het goed deden in de wedstrijden.

SAM TALK heeft nu al zijn zijn investering in tijd opgebracht. Mogen we jullie de 1e PH-SAM/Europe klasse (dus SAM Europe met een vleugje PH-SAM en toegespitst voor gebruik op OHA (DOW) en op velden waar geen verbranders zijn toegestaan) presenteren:

PH-SAM NOSTALGIA 2.5
- zuigerkisten met een ontwerpjaar tot 1960 (dus alles tot en met het einde van de fifties).
- sturing maximaal richting, hoogteroer en motorbediening
- motorloop 18 seconden
- Max vliegtijd 6 minuten

Indien met een verbrander:
- diesel
- maximaal 2,5 cc

Indien met een E- motor:
- maximum size 2836
- maximaal 368 Watt
- direct drive
- maximaal 4S

En of je nu een formaat 0,8 cc kist of een formaat 2,5 cc kist gebruikt..alles daar tussen past in deze klasse. Er zijn geen restricties voor startgewicht, vleugelbelastig, prop of accu capaciteit, etc.

Nee..ik wil me niet op de borst kloppen het is niet mijn verdienste dat ik nu (een beetje) verstand heb van hoe een E- motor te bepalen. Die credits liggen aan jullie kant met alle lessen.

Tjonge..wie had dat ooit gedacht. Verbrander Enke op de E- toer..ik heb er zin in!!

Perfect ik doe mee waar kan ik inschrijven en helemaal mooi dat alles mag kwa model:banana:.

Mijn Blazer kan dus ook meedoen leuk eerdaags nog effe een rompje maken voor een E-motor:yes:.
Twijfel of daar een 2836 op past misschien toch maar iets kleiner.

Hebben we nog een max. hoogte bijv 1000m :rofl: :rofl: de max. want een Blazer met 2836 moet dat wel haalbaar zijn:banana:.

Nee..ik wil me niet op de borst kloppen het is niet mijn verdienste dat ik nu (een beetje) verstand heb van hoe een E- motor te bepalen. Die credits liggen aan jullie kant met alle lessen.

Tjonge..wie had dat ooit gedacht. Verbrander Enke op de E- toer..ik heb er zin in!!
Graag gedaan :goal en nu aan de slag met mooie modellen bouwen voor onze nieuwe classe.
Maar niet alleen prestatie modellen maar ook modellen die apart zijn en minder goed, zodat je kan laten zien wat je waard bent:wave

Voor dat we hier in SAM TALK over een andere klasse gaan kletsen..er zijn al heel wat Sammers die iets op de plank hebben liggen wat hier in deze klasse past.

Laat maar eens zien!!!

En breng je het mee naar de Mid Summer of naar de DOW en je slaagt er in een 6 minuten vlucht te maken...dan krijg je van mij een leuk aandenken!!

Goh..wat gaat dat tegenwoordig toch snel op de digitale snelweg..

Jullie presentje ( voor op je hobbykamer) is al in gang gezet. Je bewijs van bekwaamheid ..een must have van het zuiverste water!! (uh triplex).

YES Ton,, dat zijn ze!! 243 stuks...

Als we er als Sammers ( en we zijn met maar liefst 81 leden) allemaal 3 bouwen dan hebben we die 243 stuks te pakken...Tjonge..wat zal het druk worden op de Mid Summer en de DOW...

Hoe bestaat het 3 x 81= 243..kan geen toeval zijn.

Zo..wat hebben we allemaal in de hangaar wat in deze prachtige klasse valt?

Bij mij: De enige originele Hekking met 2,5 cc Webra diesel uit 1951.

Hekking NMR.jpeg

Ook van 1951..de Wereldkampioen..de Komet:

IMG_20220315_134937.jpg

Met een echte Olive Tiger 2,5 cc diesel..de onovertroffen Dream Weaver:

IMG_20220621_152754.jpg

Nog een 1956 Dream Weaver..met een E- motor net binnen de specs..gaat me toch een partijtje mooi naar boven:

20240320_163711.jpg

De 1956 Dixielander:

20241005_152248.jpg

Ik ga er voor ..het presentje..

Slinger de laser maar vast aan Sebas.."here we come"...!!!

Was even zoeken naar een plaatje van mijn Blazer en nu twijfel ik want kan ook Cox eraf en Dieseltje erop zetten.

1748170851399.png

Zag ook op de foto's van de DOW '24 best veel leuke modellen die zomaar mee kunnen doen.

Vanaf woensdag op de camping bij de Fluessen en gezien het weer de 1e dagen tijd genoeg om over SAM kisten en een volgende klasse te kletsen maar....

Er zijn best nog heel wat Sammers die kisten hebben die in de Nostalgia klasse kunnen vliegen..
Laat eens wat zien wat je "in huis" hebt.

Back