SAM TALK

2 voor de prijs van 1.


We hebben al een leuk aantal klassen voorbij zien komen en nu denk je misschien..pff..voor elke klassen een ander model?

Nee..vaak kan een kist in meerdere klassen vliegen.

Neem nu bijvoorbeeld de GAS klassen en de TEXACO.


Indien je de kist als GAS gaat vliegen moet je de motor uitzetten bij max 35 seconden
En bij TEXACO mag je in dat zelfde tankje een bepaalde hoeveelheid brandstof doen.

1749911649860.png

De meeste Sparky motoren zijn daar al op voorbereid..een klein integraal tankje goed voor meer dan 35 sec motorloop en er kan meer dan voldoende benzine in.


Bv de 10 cc O&R op mijn Playboy Sr.

Die kist weegt 2100 gram en volgens de tabel mag er dan als TEXACO vlucht 6,5 cc in. Nou..klein spuitje er bij en je past die 5 cc gemakkelijk af.


luchtdruk timer.jpg


En heeft de naam TEXACO iets te maken met dat benzine merk?

Ja alles..TEXACO sponsorde die klasse in de vintage jaren..

Je zou toch haast een TEXACO kist gaan bouwen ..alleen al om die vol te plakken met dit soort stickers:


1749882140862.png



5. TEXACO
- ontwerp tot 1960
- modelgewicht en brandstof hoeveelheid gekoppeld aan elkaar
- max vliegtijd 20 minuten
- hoeveelheid brandstof zie tabel:

1749911675832.png



Indien de tank de juiste inhoud heeft kun je voor de start de tank navullen zodat je de maximaal toegestane hoeveelheid aan boord hebt.

Hier een PB-2 en let op het navullen:

 

Bijlagen

  • 1749881565366.png
    1749881565366.png
    18,6 KB · Weergaven: 29
  • 1749882504247.png
    1749882504247.png
    18,6 KB · Weergaven: 31
Zijn er gegadigden voor Electric Texaco?? ( dus niet de 1/2 A want daar hebben we al in voorzien maar de full afmeting Texaco).

Het begint bij 2S 800 met een kist van 900 gram minimaal cq bij 3S 600 met een kist van minimaal 1000 gram (zie tabel)

Zo ja dan gaan we dit vertalen en aanpassen naar PH-SAM toepassing (aanpassing ontwerpjaar tot 1960, rest blijft zo). Dus met een relatief zeer kleine lipo zien hoeveel vliegtijd je kunt halen::

1750082465209.png


1750082488209.png
 
Er is een separaat topic in ontwikkeling met een overzicht van de klasse richtlijnen, een heuse startkaart, deelnemers lijsten (tijdens de meetings) en de resultaten op die vliegdagen.
 
Back
Top