De muurdelen zijn klaar en staan hier opgesteld in volle glorie.
Bij het hoge, vlakke deel is net te zien dat ik ook een begin gemaakt heb met de overkapping.
Intussen ook met de afwerking van de schuine binnenwand van de helling begonnen.
Daartoe eerst de wand in de grijs/bruine basis kleur gezet. Daar komen de ruwe stenen tegenaan en dan blijft deze achtergrond tussen de stenen zichtbaar.
Maar ik was toch niet helemaal tevreden over het gegeven dat deze muur wel een groot vlak zou worden. Met het het risico dat het misschien wat saai zou kunnen ogen.
En ook was die wandplaat niet helemaal strak gezaagd. En met de eerste ervaringen opgedaan bij de losse stukjes muur aan de waterkant, voorzag ik toch wat uitlijn problemen bij het maken van zo'n groot vlak van de ruwe steentjes.
Kortom wat redenen om iets te verzinnen om dit stukje dan ook wat meer karakter te geven.
Toen kwam ik op het idee om er twee opgangen in zetten.
Dat zou me het grote voordeel geven dat ik lange wand in delen zou kunnen opsplitsen, en in kleinere stukken is dat makkelijker te voorzien van het ruwe steentjes motief.
En dit is de oplossing geworden. Blokjes ertussen die de basis zijn voor de opgangen.
Het blokje is zo gefreesd dat de wanddelen aan beide zijkanten, net als bij de penanten, in een groef vallen.
De voorste gleuf in het midden is zover uitgediept dat deze gelijk valt met het vlak van de wand en in die gleuf komen straks de traptreden.
Aan de bovenkant heb ik het zover afgeschuind dat de wanddelen weer netjes aan kunnen sluiten tegen het vlak waarop de lantaarnpalen staan.
Ik denk dat dit een mooie oplossing gaat worden.
.
.
wordt vervolgd