Skuldelev wrak (Billing Boats)

Terzijde, ik heb zojuist nog zo'n oud doosje van Billing Boats op de kop getikt... Ben benieuwd wat hier van te maken is!
Matthias, zou ik een heel scherpe foto mogen van het middenstuk van de doos?
Waar het voorbeeld op staat?
Ik wil dat vergelijken met het model wat hier op de plank staat, het lijkt wel heel veel op het model dat mijn oom heeft gebouwd...
Ik weet niet beter dan dat ie het scratch heeft gebouwd (als bijna alles wat ie bouwde) maar misschien heeft ie een tekening, of ook eens een bouwdoos gebruikt...

Matthias, zou ik een heel scherpe foto mogen van het middenstuk van de doos?

Zeker, bij deze!

20220521_140843.jpg

Het einde is in zicht!

De bijgeleverde triplex standaard heb ik nog wat netter afgewerkt, en nog wat extra details toegevoegd; steentjes als ballast, en twee roeispanen naar het model van de replica (die heeft er meen ik 6 aan boord, maar ik vond dit wel prima zo!):

WhatsApp Image 2022-05-21 at 5.56.44 PM.jpeg

Binnenkort probeer ik nog even wat foto's met goed licht en een mooie achtergrond toe te voegen van het eindresultaat. Al met al een heel leuk model om te maken. Een beetje modelbouwarcheologie, en veel maatwerk, wat ik erg leuk vond. Ik ga nog even verder met de modellen maar heb ook diverse plannen voor scratchbouw, daarover binnenkort meer... De Duyfken roept, en daar ben ik vanmiddag al weer even mee bezig geweest ook. En ik heb de doos van het Statenjacht wat beter bekeken. Daar zal ik een apart verslag van beginnen. Met zoveel dingen tegelijk wordt het ook een bende in de woonkamer, dus daar moet nog wat op verzonnen worden!

Dag Matthias, ik ben je zeer dankbaar voor jouw verslag. Ik heb vorige week op marktplaats ditzelfde bouwpakket op de kop weten te tikken. Ben zeer geïnteresseerd in dit type schip vanuit historisch perspectief. Heel hartelijk dank voor de duidelijke foto's. Ik hoop er snel mee aan de slag te kunnen. Zou jij kunnen vertellen waar je het vervangend, nieuwere hout voor de scheepshuid hebt besteld?

Back