Hallo,
Even een bijdehante vraag.
Gisteren wilde ik een niet meer werkende flightsimulator weggooien. Toen ik het ding in mijn handen had en de beweging richting vuilnis al was gestart zag ik voor het eerst dat het apparaat wel erg leek op mijn Graupner X-412 zender die ik nog steeds gebruik voor mijn Happy Hunter. De wegwerp beweging gestaakt en het spul toch maar weer onder de arm gestoken en thuis de boel eens nader bekeken. Naadloos. Echt alles exact hetzelfde op de elektronica na dan.
Nu had ik dit draadje al eens gezien en pienter zitten kijken naar het vernuft om een twinstick in elkaar te steken. Jullie begrijpen dat ik dat ook voor elkaar wilde bakken en nu, met deze "look-alike" gaat dat binnen de mogelijkheden komen denk ik. Het knippen en plakken gaat mij redelijk af en zolang ik iets maar kan zien en beetpakken werkt mijn snappertje ook prima. De zijde met de onzichtbare, meestal dan, vonkjes doen mijn snapper niet warm worden en daar gaat bij mij het licht uit.
Concrete vraag is nu kan ik de potmeters die in de simulator op de knuppels zitten gewoon gebruiken of ga ik mijn zender met iets opzadelen waar hij geen raad mee weet of zal hij zelfs de geest kunnen geven?
Reacties worden zeer gewaardeerd, alvast bedankt.
P.S. de simulator is een Protech avenger 4 en zat enkele jaren geleden als welkomsgeschenk bij een abbo op Modelbouw aktueel.