tamiya king hauler

Ik heb bijna genoeg voor mijn beier usm rc2 dus ik ben begonnen met de voorbereidingen dus ik zal morgen even een update posten
al vast een tipje van de sluier ik heb iets gedaan met glasvezel mat ;)
ik ben nou eemaal een bass head (ik hou van diepe bass) dus je kunt het al bijna raden.

succes met raden

mvgr ricardo

Even een update ik heb bijna genoeg voor mijn beier usm rc2 dus ik ben begonnen met de voorbereidingen :
Ik heb alle elektronica verwijderd en ben begonnen met de plek van mijn accu te maken
full

full

full

en ik heb een stereo speakerkast gemaakt met dubbele bassport de twee speakers zijn afgezonderd van elkaar dus ijgelek zijn het twee speakerkasten aan elkaar ik heb de speakerkast gemaakt van glasvezel reden het is sterk het is makkelijk tebewerken en het isoleert plus het is goedkoop het is motip polyester repair set
full

full

full

full

full
full
full
full
full

full
full

full

dit was de update tips/reacties en opbouwend kritiek van harte welkom

mvgr ricardo

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ricardo.

Als je geld wil besparen op je truck kijk eens bij www.Seidel.de ....dat geld wat je bespaart kan je weer gebruiken voor andere dingen.
En sommige zetten de motor vast in 1e versnelling wat inhoud dat je maar 1 servo hoeft te kopen om te sturen.Daar is een topic over hoe je je de motor vast zet in 1e versnelling.
Verder precies wat vorige reageerder al aangaf.

succes met de bouw.

Helaas. Dan kom je op een of andere vage duitse site.... Althans hier.... Kan wel dat je het krijgt na vaker gebruikt te hebben

Ik heb dit volgens mij al eens eerder gezegd ik wil wel kunnen schakelen de tweede servo zit er al in ik rij meestal in de tweede versnelling een doe ik aleen als ik meer kracht nodig heb en de derde gebruik ik bijna niet maar wel bedankt voor het mee denken

kan iemand mij helpen ik zou mijn truck graag in matelic donker groen of matelic bedo rood maar valt dat goed te doen als beginer en hoe moet ik het doen zou iemand mij het uit kunnen legen hoe ik dat moet doen met tamiya verf

mvgr ricardo

1 tip de tamiya verf busjes zijn zo op ik raad je aan om naar een auto matriaale zaak te gaan en daar een grotere spuitbus gaat kopen... Is misschien iets duurder maar wel een betere optie

Nudinja, als je nu een mapje maakt in je favorieten (startpagina) met modelbouw shops hoef je niet steeds namen in te typen en te zoeken.

Staan er ook een hoop niet op.....die wel in mijn lijst favorieten staan,iedere modelbouwer/ster heeft zijn/haar eigen levenciers.

1 tip de tamiya verf busjes zijn zo op ik raad je aan om naar een auto matriaale zaak te gaan en daar een grotere spuitbus gaat kopen... Is misschien iets duurder maar wel een betere optie

Ik ga nooit meer spuitbussen gebruiken die bedoeld zijn voor auto's
ik had de vorige keer motip gebruikt en iedereen die dit topic heele maal heeft gelezen weet hoe dat is afgelopen ookal het had erger kunnen zijn bij minitrucks zijden ze dat hij een scania cabine had stasn waar niks meer van over was de (tovalig ook) motipverf had de cabine gewoon weggesmolten ik gebruik ge woon tamiya dan kan dat niet verkeerd zijn

mvgr ricardo

Nogmaals mijn vraag: ik zou mijn truck graag in matelic donker groen of matelic bedo rood maar valt dat goed te doen als beginer en hoe moet ik het doen zou iemand mij het uit kunnen legen hoe ik dat moet doen met tamiya verf

(Ik stel mijn vraag opnieuw om dat ik heel wat reacties gekregen maar in geen van allen vind ik een antwoord op mijn vraag)

Mvgr ricardo

Soorten lak in de spuitbussen.

Korte simpele uitleg van spuitbussen voor de modelbouw.
Dit is geen wetenschap maar mijn eigen ervaringen.

ACRYLLAK

Spuitbussen op kunsthars basis.
Spuit in meerdere lagen voor een goede dekking.
Droogt zeer snel.

Voorbeeld:
De meeste spuitbussen van autolak merken, Tamiya en de Action.

ALCYDLAK

Spuitbussen op olieverf basis.
Hoge pigment dichtheid waardoor minder lagen nodig zijn voor een goede dekking.
Heeft echter wel een lange droogtijd.

Voorbeeld:
Colorworks uit de bouwmarkt. RAL kleuren.

PRIMER - Grondverf

In de de kunststof (plastic) modelbouw moet een goede kuststofprimer worden gebruikt voor er kleurlak gespoten wordt.

Heb zeer goede ervaring met de Tamiya Fine Surface Primer.
Het is prijzig maar werkt perfekt.

LET OP: de Action Primer is ongeschikt voor kunststof (plastic).

Spuit je op een plastic body/cabine geen goede kunststofprimer dan valt de lak er naderhand gemakkelijk af. Zeker als je het afplakt voor een tweede kleurlaag is het risico zeer groot dat de lak mee komt (+ de verkeerde primer) bij het verwijderen van het afplaktape.

TAMIYA Kleuren

TS = spuitbussen voor plastic bodies.
PS = spuitbussen voor lexan bodies (doorzichtige flexibele bodies)

Zorg er voor dat het object vetvrij is. Gaat prima met een afwas sopje.
Daarna goed afspoelen. Eventueel nadrogen met een haardroger op de lage stand. Niet meer met de vingers aanraken aan de buitenkant.

Zeer goede uitleg Cor.

Ik gebruik ook Tamiya Fine Surface Primer,zowel verkrijgbaar in de kleuren wit en grijs en lichtgrijs, zowel verkrijgbaar in 100 ml en 180 ml.

De tamiya primer kleur grijs wordt gebruikt als je je truck een donkere kleur wil geven,bijvoorbeeld rood en ral 3000.

Ook licht opschuren na de eerste spuitlaag (primer) en daarna nog laagje grondverf laten drogen,weer licht opschuren,daarna pas de gewenste kleur.

Ik weet niet wat jij doet met je spuitbussen van motip maar ik spuit er al 7jaar mee en nog geen problemen mee gehad .

Gr Rick

Back