Goede avond mensen op dit forum
Ik krijg gewoon meelij met Ricardo als ik dit allemaal lees tig adviezen allemaal anders.
spuiten is iets waar je veel aandacht aan moet schenken en niet iedereen kan het.
Ik heb inmiddels tientallen vrachtwagentjes gespoten en spuit soms ook voor klanten.
Motip is een hele goede auto lak maar niet voor kunststof soms gaat het goed maar heel vaak niet, dat heb ik inmiddels vele malen voorbij zien komen de laatste jaren.
Het kunststof kan behoorlijk worden aan getast, dat heb ik zelf uit geprobeerd.
De primer van Tamiya beschermt dat niet, sommige andere kunststof primers wel.
Ricardo ik ga je vertellen hoe ik spuit misschien kan je er wat mee.
1: uitpakken en goed schoonmaken met water en wat afwas middel en goed laten drogen.
2: spuitbus op kamer temperatuur brengen.
3: primer licht erop spuiten met een afstand van ongeveer 15 centimeter
4: na 5 minuten nogmaals de primer erop spuiten(nu is alles gedekt)24 uur laten uitharden.
5: kijken of er stof in zit die eruit schuren met korrel 1000 en wassen met een beetje afwas en weer laten drogen.
6: nu de lak erop spuiten 4 hele dunnen lagen achter elkaar nat op nat, dan 24 uur laten drogen.
7: alles licht schuren met korrel 1500 en weer wassen en laten drogen.
8: nu 2 lagen lak erop spuiten nat op nat (als het goed is zie je nu geen primer meer)
9: schuren met korrel 2000 weer wassen en laten drogen.
10: met de föhn alles verwarmen tot een graad 30/35 en gelijk weer lak spuiten 2 keer nat op nat en 24 uur laten drogen(nu moet het goed zijn zo niet kun je 10 nog een keer herhalen)
11:blanke lak in 2 of 3 dunne lager eroverheen spuiten
Dit alles doe ik met 2 busjes van Tamiya en zoals je ziet ben je er een week mee doende.
grtjs Hendrik