TBS Discovery project

..

Ook ik ben aan het bouwen.. met 770 kv motoren (X85) met 10" Graupner props (ook al denk ik dat 9" props met 900 of 1000 kv veel beter zou zijn). De X85 motoren vond ik op de F450 met 11" erg fijn (9" props was erg traag en zonder 'reserves' op de F450).

Ik wil een 5 Ah 4S accu gebruiken. Nu lees ik hier boven iets over het zwaartepunt; ik merk dat dit erg ver naar achteren ligt; er staat een merkteken aan de onderkant van de TBS, wat best in de buurt zou kunnen komen. Echter: dan zou de Naza tegen/in de accu komen te zitten ?

Klopt het dus dat de Naza zo ver mogelijk naar achteren geplaatst moet worden (maar dan dus nog niet ver genoeg naar achteren zit) ? Op de plek van Emil zijn bouwverslag zit de Naza (bij mij ?) in ieder geval absoluut niet op het zwaartepunt.

Overigens.. iemand [URL="http://www.gulliver-modeles.fr/"]hier[/URL] al eens besteld ? Mooie actie op TBS boven en onderplaat.

Groetjes, Martijn

Laatst bewerkt:
Ziezo, gister heeft mijn bestelling bij TBS zelf, de status: Shipped gekregen. Had wat voeten in de aarde nodig, zelfs direct contact gehad een paar keren met Raphael zelf. Maar, hij is verstuurd.

Nu geduldig wachten tot het pakketje aankomt en dan.. bouwen en vlieeeeegen.

Ik heb zelf de standaard ARF versie besteld, met 750kv motoren. Het zal mij benieuwen. Monster beestje is het wel :)

Nu nog enkel een GPS en een GoPro bestellen en dan is ie klaar voor de zomermaanden :yes:

Zal tijd worden :-) volgens mij duurde het al even toch?

Voor wat betreft zwaartepunt, deze wiki is wel interessant:

TBS Discovery - ivc wiki

Hele hoop info over de tbs, mede over dit vraagstuk. Aanbevolen accugewichten etc. Ik heb hem gebouwd op 3s 4ah. Maar heb nog niet kunnen vliegen (gisteren klaar maar beetje veel wind he :-) )

telkens ik op de shopping cart kijk op de website van TBS krijg ik een order cap melding... en kan ik niks bestellen. Niet dat ik iets dringend nodig heb, maar ik krijg die melding wel steeds en vermoed dat er iets niet klopt.

Iemand anders dit ook al ervaren?

Yup, of ga even het lijstje af van dealers op de website van Team blacksheep. Zitten er een hoop tussen met voorraad en snel verzenden.... (fpv4ever had ik hem in 2 dagen voor 80 euro incl verz. met ups)

Mijne is inmiddels vliegklaar en wacht op wat beter weer. Erg mooi chassis, dat zeker maar had een foutje gemaakt met het solderen van die connectors op de bovenplaat. Ik had er 1 verkeerd om gezet, poging gedaan om los te solderen en weer om te draaien maar dat was einde oefening :-) Uiteindelijk de ontvanger naast de FC gezet. Zoals met alles zou ik het de volgende keer iets anders doen :-)

Ik heb Trappy gevraagd om de set op te sturen zonder camera, want dat was het item dat out of stock was. Dat vond hij prima, nog dezelfde avond stond de status op 'shipped' en ik heb een trackingnummer. Van een forumlid (thx micropuller) heb ik de 9x zender overgenomen. Die komt morgen in huis (vandaag briefje in de bus) dus het zal niet lang meer duren of ik kan beginnen met solderen. Het is mijn eerste quad die ik zelf in elkaar moet zetten en ik heb er heel veel zin in!

Ik heb de mijne vandaag ontvangen! :)

64724_594115390600244_1357696420_n.jpg

Nu snel, maar wel bedachtzaam! gaan bouwen :)

Bij mij hechtte het tin zeer lastig aan het frame, hadden jullie hier ook last van? Zo nee, dan hoor ik graag welk tin en welke soldeerbout jullie gebruiken. Leer graag van jullie!

Bij mij hechtte het tin zeer lastig aan het frame, hadden jullie hier ook last van? Zo nee, dan hoor ik graag welk tin en welke soldeerbout jullie gebruiken. Leer graag van jullie!
Dan wordt het niet goed genoeg warm ;). Wat voor soldeerbout en punt heb jij?

Dan zou ik zeer voorzichtig zijn met vliegen. Koude solderingen kunnen vrij gemakkelijk losbreken bij trillingen of als er een keer te veel spanning op de kabel staat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zou ik zeer voorzichtig zijn met vliegen. Koude solderingen kunnen vrij gemakkelijk losbreken bij trillingen of als er een keer te veel spanning op de kabel staat.

Duidelijk! Dan is dat de oorzaak van het rare vlieggedrag. Wat vinden jullie van de soldeerbout mensen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer de soldeer verbinding er glad uit ziet en mooi glimmend heb je een goeie verbinding.
Eerst de pad op het frame vertinnen.
Daarna de kabel goed vertinnen.
Beetje tin op de bout, de bout onder de kabel houden en de draad tin bovenop de kabel.
Door de hitte moet het tin gaan vloeien.
Het is belangrijk dat de tin door de gehele kabel trekt en niet alleen aan de buitenkant zit.
Niet langer verhitten dan noodzakelijk omdat anders de tin steeds verder de kabel intrekt.
Dat geeft sneller kans op breuk van de kabel.
Bout schoon maken, beetje tin op de bout, kabel op de pad leggen en verhitten.
Dan zal de kabel langzaam in de vloeibare tin zakken.
Even niet bewegen en klaar ben je.

Wanneer de soldeer verbinding er glad uit ziet en mooi glimmend heb je een goeie verbinding.
Eerst de pad op het frame vertinnen.
Daarna de kabel goed vertinnen.
Beetje tin op de bout, de bout onder de kabel houden en de draad tin bovenop de kabel.
Door de hitte moet het tin gaan vloeien.
Het is belangrijk dat de tin door de gehele kabel trekt en niet alleen aan de buitenkant zit.
Niet langer verhitten dan noodzakelijk omdat anders de tin steeds verder de kabel intrekt.
Dat geeft sneller kans op breuk van de kabel.
Bout schoon maken, beetje tin op de bout, kabel op de pad leggen en verhitten.
Dan zal de kabel langzaam in de vloeibare tin zakken.
Even niet bewegen en klaar ben je.

Bedankt, maar al deze stappen worden zorgvuldig nagelopen.

Ik heb de mijne vandaag ontvangen! :)

64724_594115390600244_1357696420_n.jpg

Nu snel, maar wel bedachtzaam! gaan bouwen :)

Jammer dat de mijne al gebouwd is.
Het frame is een genot om op te bouwen.
Vergeet niet de osd te activeren en te bepalen of je 5 of 12 volt op de camera en vtx wilt hebben.
Wanneer je daar achter komt als het tinnen shield al gesoldeerd is heb je wat extra werk. :evil:
Vraag me niet hoe ik dat weet.

Je weet dat de zwarte armen stijver zijn dan de witte/rode.
Scheelt aanmerkelijk en misschien belangrijk tegen het jello effect.

Back