Psygho (Emil)
Forum veteraan
Zwaarte punt 1cm naar voren... Dan wil het prima...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zwaarte punt 1cm naar voren... Dan wil het prima...
Ziezo, gister heeft mijn bestelling bij TBS zelf, de status: Shipped gekregen.
Dan wordt het niet goed genoeg warmBij mij hechtte het tin zeer lastig aan het frame, hadden jullie hier ook last van? Zo nee, dan hoor ik graag welk tin en welke soldeerbout jullie gebruiken. Leer graag van jullie!
Dan wordt het niet goed genoeg warm. Wat voor soldeerbout en punt heb jij?
Bij mij hechtte het tin zeer lastig aan het frame, hadden jullie hier ook last van? Zo nee, dan hoor ik graag welk tin en welke soldeerbout jullie gebruiken. Leer graag van jullie!
Dan zou ik zeer voorzichtig zijn met vliegen. Koude solderingen kunnen vrij gemakkelijk losbreken bij trillingen of als er een keer te veel spanning op de kabel staat.
Wanneer de soldeer verbinding er glad uit ziet en mooi glimmend heb je een goeie verbinding.
Eerst de pad op het frame vertinnen.
Daarna de kabel goed vertinnen.
Beetje tin op de bout, de bout onder de kabel houden en de draad tin bovenop de kabel.
Door de hitte moet het tin gaan vloeien.
Het is belangrijk dat de tin door de gehele kabel trekt en niet alleen aan de buitenkant zit.
Niet langer verhitten dan noodzakelijk omdat anders de tin steeds verder de kabel intrekt.
Dat geeft sneller kans op breuk van de kabel.
Bout schoon maken, beetje tin op de bout, kabel op de pad leggen en verhitten.
Dan zal de kabel langzaam in de vloeibare tin zakken.
Even niet bewegen en klaar ben je.
Ik heb de mijne vandaag ontvangen!
![]()
Nu snel, maar wel bedachtzaam! gaan bouwen![]()