TBS Discovery project

Bij mij hechtte het tin zeer lastig aan het frame, hadden jullie hier ook last van? Zo nee, dan hoor ik graag welk tin en welke soldeerbout jullie gebruiken. Leer graag van jullie!

Zet hem maar op 450 graden. Dat is nooit 450 ECHTE graden, maar goed das even wat anders...

Pads zijn redelijk dik bij TBS, en dat kost wat warmte.. Met mijn weller kan ik op 330 graden toe en met mijn velleman vtc bla bla 60, de luxe variant van die van jouw, mag die wel op 450, graden voor zelfde effect...

Je weet dat de zwarte armen stijver zijn dan de witte/rode.
Scheelt aanmerkelijk en misschien belangrijk tegen het jello effect.

Ik weet het, alleen ze hadden ze momenteel niet voorradig bij TBS :D Kan ze altijd nog bij bestellen. Vind zwart ook wel mooier.. :yes:

Aan de andere kant, als ik vanuit de camera kijk, zie ik de kleur niet :D
Oke, het jello effect heb ik dan misschien wel last van :(

Laatst bewerkt:
Ik heb het een keer gelezen op het forum.
Toen de zwarte armen gearriveerd waren samen met de tbs heb ik ze vergeleken met de rode en witte.
Het verschil was toch wel erg duidelijk.
Misschien zit er in de zwarte carbon verwerkt?

Zet hem maar op 450 graden. Dat is nooit 450 ECHTE graden, maar goed das even wat anders...

Pads zijn redelijk dik bij TBS, en dat kost wat warmte.. Met mijn weller kan ik op 330 graden toe en met mijn velleman vtc bla bla 60, de luxe variant van die van jouw, mag die wel op 450, graden voor zelfde effect...

Held van de dag! Ik heb in veel spanning alles weer losgehaald. Daarna het station op 450 graden gezet en alles opnieuw geprobeerd. Je hebt helemaal gelijk het is de temperatuur. Als ik hem op 450 langer erop houdt, vloeit het perfect door en zie je zichtbaar dat de soldering veel netter is.

Heb net alles afgerond en zoals je kan begrijpen in superveelspanning dat ding weer in de lucht gebracht en wat denk je....de TBS was zo stabiel als een trein op een spoor hahahahah. Ik ben superblij! Bedankt! Nu hopen dat het zo blijft :D

Ik sta er echt versteld van; ben net naar een weiland geweest voor een echte test en heb daar langzaam aan de TBS onder druk gezet. Zo wispelturig dat hij was, zo steady vliegt hij nu. Na het tunen van de gains bleef hij zowel op GPS als ATTI strak hangen en vloog hij echt als een zonnetje.

Ik ben heel happy, ik was de laatste dagen knap geirriteerd :D

Specs:

TBS Frame
X-85 motoren
9x5 E-Props
DJI standaard regelaars
NAZA + GPS
armen vervangen voor de zwarte van TBS
EzOSD Telemetrie
EzUHF

Laatst bewerkt:
Mooie setup!!

Thanks Ben. Hahha, dat dacht ik eerst ook en na de eerste test zakte alle moed me in de schoenen. Het is namelijk mijn eerste bouwproject. Ik zal zo een foto maken. Zitten ook mooie extra dingen op zoals een live verbinding met mijn iPad (via 3G-signaal). Ik had trouwens na +9 minuten nog 15.2 volt in mijn 4S 3300mAh LiPo zitten. Dat verraste me eigenlijk!

Heel erg bedankt voor jullie suggesties, ik ben echt opgelucht.

Ik heb trouwens een nieuwe doos liggen met de ZeroUAV YS-X6. Ik twijfel om die op de disco te proberen of op een andere quad. Lijkt me namelijk wel een vette FC voor de disco.

wat voor live verbinding heb je via 3g naar je ipad dan?

Puur positiebepaling zodat ik op de iPad zie waar hij is. Werkt erg goed moet ik zeggen, is voor mij ook voor het eerst dat ik zo iets gebruik, maar het is prachtig om te zien. Zal daar zo ook een foto van maken :)

Ik wil langzaam steeds verder vliegen en dan vind ik dit wel een must als ik hem in nood moet landen en oppikken ergens.

bedoel je de datalink van de ezosd via de videoontvanger of bedoel je wat anders?

Nee, ik heb een boardje geknutseld via wat tekeningen op internet. Via een simkaartje stuur ik elke 3 seconde de coordinaten naar mijn server. Een appje die ik vervolgens geprogrammeerd heb in iOS, haalt die coords op en geeft ze weer op een map overlay zodat ik zie waar de machine is.

@Rubyan, sorry als je niet wilt dat ik deze vraag stel in jouw draadje, dan hoor ik het wel :D

Gisteravond als een malle aan de slag gegaan.. Na het inlezen op diverse fora en youtube filmpjes, zelf de start gemaakt.

Tot mijn verbazing zag ik dat 3 van de 4 ESC's geen power aansluiting hebben naar de RX toe. 1 ESC heeft dat wel. Is dat met reden en.. Moet die met power aansluiting, rechtsboven op de foto, op een bepaalde plek zitten? Of maakt dat voor de werking niet uit?

480662_594493477229102_1694189819_n.jpg

Hij moet wel op een bepaalde plek zitten maar niet voor de rode kabel.
Wel voor een goede motoren volgorde.

Normaal dient de rode kabel ervoor om de ontvanger van stroom te voorzien.
Bij de naza is dat niet nodig want dat wordt verzorgd door de v-sen.

Wanneer je dji regelaars gebruikt heb je zelfs geen bec want die zijn opto.
Je zou deze rode dus uit de stekker kunnen wippen en isoleren.
Kun je 'm nog eens gebruiken wanneer je wel een bec nodig hebt.

Wanneer je dji regelaars hebt heb je dus bij toepassing in bv een vliegtuig altijd een ontvangeraccu nodig
die de ontvanger van stroom voorziet.

Je kunt de rode draad laten zitten trouwens hoor. Voor zover ik weet is het bij de naza niet mogelijk om via de motoruitgangen de regelaar van stroom te voorzien.

De + motoruitgangen (1/6) zijn intern niet doorverbonden. De +'s onderling van de motoruitgangen wel.

Overigens zou ik hem er wel gewoon uithalen hoor :-) Tis meer een achtergrondje

@Rubyan, sorry als je niet wilt dat ik deze vraag stel in jouw draadje, dan hoor ik het wel :D

Geen probleem hoor! Ik moet toch nog even geduld hebben, maar volgens de track en trace is hij nu Oostenrijk uit en opweg naar Nederland...

Over soldeerbouten heb ik ook een vraag:

Ik heb nu een simpele soldeerbout rechtstreeks aan een stekker, verder niets. Loont het de moeite om een soldeerstation te kopen met regelbare temperatuur etc? Gaat mij dat helpen om betere verbindingen te krijgen?

Soldeerbout heb je heel vaak nodig.
Ik heb er 1 van Weller die de temperatuur zelf regelt aan de hand van de stift die erin zit.
Zou niets anders meer willen.

Simpel antwoord: ja! ;-)

De regelbare temperatuur is handig maar niet een vereiste. Als je toch een goede koopt zou ik het zeker doen. Punt is namelijk dat mocht je ooit een servo gaan solderen, het draad "oprolt" wanneer je die bout er opzet, zo heet wordt het.

Als je niet het idee hebt het vaak te gaan gebruiken lekker lenen van iemand. Het zijn uiteindelijk 10 draden die vast moeten (4 x esc en contact) en wellicht nog wat dunne snoertjes voor fpv.

Koude solderingen zijn zonde van je werkstuk en derhalve ook nog een grote kans dat het door de trillingen geen contact meer maakt of losraakt.

Mogelijke stations zijn:
- De weller soldeerstations (80 watt) nadeel: duur
- De ersa solderstations (80 watt) goede prijs
- Conrad topcraft (80 watt) (duurder geworden de afgelopen jaren)

Reken in ieder geval op 150+ of zoek er 1 op marktplaats.

Succes!

Ik neig ernaar om zelf een draadje te starten.. haha. Vandaag mijzelf een kado gedaan (laten doen).

483218_595074830504300_260747738_n.jpg

Nu de TBS Discovery afbouwen en dan snel een proefvlucht maken incl de GoPro :)

Oja, het is de black edition

Back