Afgelopen zondag werd er wel gefilmd maar het toestel was niet interessant genoeg, cameraman had enkel oog voor de CarfFILLUMPJEEEE!!!!!!
Video or it didn't happen...![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Afgelopen zondag werd er wel gefilmd maar het toestel was niet interessant genoeg, cameraman had enkel oog voor de CarfFILLUMPJEEEE!!!!!!
Video or it didn't happen...![]()
Een schop onder zijn achterste ,net hard genoeg tot je zijn huigje voelt kietelen op de neus van je schoenAfgelopen zondag werd er wel gefilmd maar het toestel was niet interessant genoeg, cameraman had enkel oog voor de Carf
Ik zal hem een draai om zn oor geven
![]()
Dat is ook absolúút NIET de bedoeling. Dat ding MOET blijven ratelen, anders doet ie niks.- Ik krijg het klepje niet stil in de uiterste gas standen, heb van alles geprobeerd,
Oh, bedoel je DÁT... Ik dacht dat je probeerde bij draaiende motor de naalden zodanig af te stellen dat het klepje volle uitsturing nodig heeft.@Bert, in je manual staat ‘open en dicht’ testen dmv blazen bij max en min uitslag van klepje.
Voor wat het waard is, mijn ASP 30 FS draait met een 9 x 5 APC prop, op een Charter van 2,1 kilo, bij continue vol gas met cylinderkoptemperaturen (met een voeler gemeten op de onderste koelrib van de kop, midden tussen inlaat en uitlaat) 130~135 graden, en dat houdt ie oneindig vol.@mugen, temperatuur meter met probe (geen infra rood of zo) is onderweg.
Je mag er van uitgaan, dat als je het vuil met tandpasta weg krijgt, dat het dan ook niet hard genoeg is om schade aan zittingen en kleppen te veroorzaken. Hier speelt de schaalgrootte in je voordeel: Een klep van 30 cm diameter, waar een verbrandingsdruk van 150 bar achter staat, wordt met vele tientallen TONNEN op zijn zitting gedrukt, en dan kan vuil wel schade aanrichten.Nee, kreeg vuil tussen klep en zitting niet lekker weg, cq zag een donker plekje. Wil eigenliijk altijd 2 schone ringetjes zien. 1 op de binnenkant klep en 1 op de klep zitting. Is nu weer schoon. Gebruik daar altijd een klein beetje tandpasta voor en na schoon maken beetje olie om te zien of ie rondom sluit. Blazen op uitlaat poort en dan ff indrukken en los laten, alles dicht.
Heeft nu totaal pas 4 uur gelopen (Is nog maagdelijk te noemen) op benzine en hoop straks nog ff een uurtje als ik uhm ingeregeld heb. Klep speling is nog prima.