Three Dee RIGID van Jan Henseleit


Zit hier de laptop opnieuw te installeren, pfff windows... ;)

Maar korting, gewoon ff kletsen met Jan en dan maakt ie er wel een leuk prijsje van. Al is het 30 euro ;)

Hoeveel weegt de pyro?

Scorpion 4035 500kv 399 gram, 140 euro.
Neig ook wel naar de pyro maar als tegen die tijd blijkt dat de scorpion het prima doet dan steek ik die centen liever in packs of servo's.
 
1472482.jpg
 
Zit hier de laptop opnieuw te installeren, pfff windows... ;)

Maar korting, gewoon ff kletsen met Jan en dan maakt ie er wel een leuk prijsje van. Al is het 30 euro ;)

Hoeveel weegt de pyro?

Scorpion 4035 500kv 399 gram, 140 euro.
Neig ook wel naar de pyro maar als tegen die tijd blijkt dat de scorpion het prima doet dan steek ik die centen liever in packs of servo's.

Scorpion 4035 weegt volgens mij 437 gram;)
 
Scorpion 4035 weegt volgens mij 437 gram;)


Heb het gewicht van helidirect.com... Kan fout zijn ;)
Maar goed, het is dus geen 100 gram verschil als de scorpion 399 weegt.

Ebay pyro was eenmalig of worden die continu aangeboden voor die prijs? (nieuw in doos)
 
Denk dat ie het daar voorlopig te druk voor heeft, en vergeet ook niet dat hij vanaf mei 2008 al aan het investeren is in de Rigid en dat de eerste nog betaald moet worden.

Jantje hoor je zeker niet klagen hoor ;) Wie weet is ie wel een wintersport freak ;) Zou wel die dekbedden verklaren!
 
Kan je van harte de Pyro aanbevelen Bart, heeft goede lagers en is volledig uitgebalanceerd, hij wordt ook totaal niet warm ...
Buitenloper professor (nou ja, medisch doctor) Ralph Okon a.k.a. www.powercroco.de over de maximum temperatuur van de wikkeldraad in de Pyro:
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?p=1285567#post1285567

Overigens, veel van de ervaringen van Ralph's groep van motorbouwers/verkrachters/Ampère-misbruikers wordt verwerkt in de nieuwe Scorpions


Verder, een gruwelijk mooie heli, een mens zou zo zin krijgen om er weer mee te beginnen :) Nu nog schuine/spiraalvertanding in de hele staartrotor-strang, daarna is hij niet stiller meer te krijgen.

edit, toevoeging: "maximum temperatuur van de"
 
Laatst bewerkt:
auch hier gibt es eine rühmliche ausnahme:
im pyro ist (wohl erstmals in einem käuflichen modellmotor) ein 300° stabiler- 2 schicht polyimid ("kapton") lackierter draht verwickelt.

Dit is het enige wat ik er over kan vinden en het zegt me niets
 
Heb wel een stukje gelezen over het tunen van een Kontronik Kora top, conclusie van hem is dat aan een goede basis is niet veel winst te halen;)
 
auch hier gibt es eine rühmliche ausnahme:
im pyro ist (wohl erstmals in einem käuflichen modellmotor) ein 300° stabiler- 2 schicht polyimid ("kapton") lackierter draht verwickelt.

Dit is het enige wat ik er over kan vinden en het zegt me niets

Betekend dat het wikkel draad van de Pyro 30-12 tot 300° belastbaar is dmv de twee laags polyamide gelakte draad, overigens de eerste productie motor waarbij hij dit gezien heeft.

Dit verklaart ook dat de motor prima kortstondig 7KW kan leveren, terwijl hij eigenlijk max 4KW is.
 
Bart, hoe krijg jij die afbeeldingen gekopieerd?

in het pdfje printscreen en plak hem in je favo image editor ;)

Wil een kap die er lekker uitziet qua kleuren maar ook goed zichtbaar in de lucht. Die witte bladen van Henseleit zijn natuurlijk ook al een stuk beter dan radix of zwarte (qua zicht).
 
Back
Top