Three Dee RIGID van Jan Henseleit

Ik neem iig (heb al wat oudere ogen:rolleyes:) de canopy groen / venster zwart / comet signal rood / TDR rood-zwart.

Kan je deze combi plaatsen Bart?

hoe zit dat met die kleuren , komt ie in kleur ? of zijn er zoveel basiskleuren ?
de mp-xl canopys zaten nou niet echt in een mooie lak .
mvg ferry

Thanks Steven!!

Dit wordt hem:)

1474962.jpg

Te laat, maar zo'n groene zie je in iedergeval wel aardig. Hoewel, het is best een donkere kleur. Meestal spuiten ze wat feller, lichter groen op de heli's.

Jd1uth, ik lees telkens judith! De oranje heeft ook mijn voorkeur. De zwarte met een blauwig venster vond ik ook wel mooi. Nu staat ie met een zilvermetallic venster.

Maar goed heb nog even de tijd ;)

hoe zit dat met die kleuren , komt ie in kleur ? of zijn er zoveel basiskleuren ?
de mp-xl canopys zaten nou niet echt in een mooie lak .
mvg ferry

Alle mogelijke combinatie die je in het pdf bestand kan maken zijn ook bestelbaar, zit in de prijs in begrepen;)

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n electro fan maar de TDRigid heeft me een hele andere kijk erop gegeven. Hoe langer ik er naar kijk hoe gaver ik hem ga vinden, en die luducrous speed is natuurlijk toppie. Ik ben heel benieuwd om er een van jullie (of allemaal) te gaan zien.
Ik denk niet dat ik er zelf een ga kopen. Het valt toch wel een beetje boven mijn budget en gezien ik soms wel eens een heli tegen de vlakte gooi.............

Ik wens jullie, die er een besteld hebben, iig heel erg veel plezier ermee en ik hoop ze tzt te bewonderen!!

Steven.

Betekend dat het wikkel draad van de Pyro 30-12 tot 300° belastbaar is dmv de twee laags polyamide gelakte draad, overigens de eerste productie motor waarbij hij dit gezien heeft.
Dit verklaart ook dat de motor prima kortstondig 7KW kan leveren, terwijl hij eigenlijk max 4KW is.
Als je Ralph's hele bericht erbij pakt, zie je dat er genoeg fabrikanten zijn die op de isolatielaag van de wikkeldraad bezuinigen. En als Ralph er niet in slaagt om meer uit een motor te persen dan de fabrikant, is het een verdomd goede motor :)

Laatst bewerkt:
Betekend dat het wikkel draad van de Pyro 30-12 tot 300° belastbaar is dmv de twee laags polyamide gelakte draad, overigens de eerste productie motor waarbij hij dit gezien heeft. Dit verklaart ook dat de motor prima kortstondig 7KW kan leveren, terwijl hij eigenlijk max 4KW is.
De weerstand van koper loopt erg op bij die temperaturen -> temperatuur loopt op -> weerstand groter -> hogere temperatuur : temperature runaway :( Die 300° belastbaarheid is dus voor 'noodgevallen', niet iets voor regelier gebruik. M.a.w. een stuk duurzaamheid/veiligheid voor de motor. Evenals bijvoorbeeld het gebruik van magneten die tegen hogere temperaturen bestand zijn (ik weet niet of dat voor de Pyro geldt, maar ze zullen zondermeer goed zijn). Scorpion gebruikt magneten die tegen hogere temperaturen kunnen. Weliswaar niet zo hoog als ze eerst dachten (Ralph en ik spraken er meteen onze twijfels over uit) maar uiteindelijk toch hoger dan de (meeste?) andere leveranciers.

Enig idee hoe lang die motor 7kW voor zijn kiezen kreeg? Voor kortstondige belastingen (hoge stromen) is de regelaar de bottle-neck, niet zozeer de motor. Elektronica reageert nu eenmaal veel sneller op hoge stromen dan metaal: voor je het weet ruik je stroom in de regelaar.

Laatst bewerkt:
De weerstand van koper loopt erg op bij die temperaturen -> temperatuur loopt op -> weerstand groter -> hogere temperatuur : temperature runaway :( Die 300° belastbaarheid is dus voor 'noodgevallen', niet iets voor regelier gebruik. M.a.w. een stuk duurzaamheid/veiligheid voor de motor. Evenals bijvoorbeeld het gebruik van magneten die tegen hogere temperaturen bestand zijn (ik weet niet of dat voor de Pyro geldt, maar ze zullen zondermeer goed zijn). Scorpion gebruikt magneten die tegen hogere temperaturen kunnen. Weliswaar niet zo hoog als ze eerst dachten (Ralph en ik spraken er meteen onze twijfels over uit) maar uiteindelijk toch hoger dan de (meeste?) andere leveranciers.

Enig idee hoe lang die motor 7kW voor zijn kiezen kreeg? Voor kortstondige belastingen (hoge stromen) is de regelaar de bottle-neck, niet zozeer de motor. Elektronica reageert nu eenmaal veel sneller op hoge stromen dan metaal: voor je het weet ruik je stroom in de regelaar.

Dat zijn fracties van een seconde Ron.

Log van mijn MP-XL-E, geen 7KW, maar in de buurt.

1269491.gif

Laatst bewerkt:
Thanks Roy,

Maar of ik de primeur heb?

Er zijn er al meer als 200 besteld, en daar zullen best nog meer Nederlanders bij zijn die niet op dit forum vertoeven, maar dan wordt het een gedeelde primeur want ik zit zeker bij de eerste 100 die geleverd gaan worden.

Gr,

Mario
Ik weet niet welke batch hij zit, maar ik ken er nog 1 die hem besteld heeft.

Back