Thunder tiger bandit f1

Ik heb ook naar de HK uitvoering gekeken, maar kom er niet 1,2,3 achter welke can size dat is .
In een van de commentaren staat dit:
28mm diameter 33 lenght with 3.17mm shaft. outboard motor total weight: 230g

Enig gegoogle met het typenummer levert dit op:
FDS F450B Brushless Outrunner, 2185KV

Groeten, Jan.

Bedankt voor de info Dirk jan, als je de tekeningen wil delen houdt ik me aanbevolen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met rechtstreeks bestellen bij Hobbyking, en hoe zit het met invoerbelastingen?

Hobbyking heeft bij het afronden van je bestelling een optie om een lager bedrag op de verzendpapieren te vermelden dan het originele bedrag.

Niet legaal, maar het werkt prima.

Hornet

Heb na lang denken er toch voor gekozen om bestaand model aan te schaffen en wel de hornet van conrad. Durfde het risico niet aan om bij hobbyking te bestellen daar er op dit moment op veel forums te lezen is dat er veel wordt vastgehouden door douane.

Wil model eerst eens goed bekijken en dan met diverse upgrades beginnen. Zie voorbeeld: Hornet Formula-1 Tunnel Hull, The perfect Upgrades ?? - RC Groups
Mocht dit alles goed verlopen en Dirk Jan is klaar met eigenbouw dan lijkt het mij een uitdaging om ook zelf te gaan bouwen.

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.
Wordt vervolgd. :)

Edwin

Ben toch erg benieuwd of de Motor wel 5S aankan.

In de gebruiksaanwijzing van Thundertiger staat bij de specificaties :

OBL 36/19 -46M : 10-12cells /4S lipo.

Nu wil ik wat proberen om meer snelheid te generen , zonder nu gelijk de motor of prop te wisselen , de prop groter kan niet ivm de uitvoering buitenboord motor , dus een cell erbij qwa voltage lipo lijkt mij een snellere oplossing , op YT zie ik wel wat filmpjes op 5S echter is het onduidelijk of dit nu de stock setup betreft.

De ESC is al vervangen voor 1 tje die meer dan 4s aan kan, max 6S lipo.De vraag is wat gebeurt er nu als ik toch deze combi ga varen op 5S?, de motor brandt door door opwarming?(langdurige proces), of brandt de motor door bij de te hoge spanning (gelijk bij full throttle)?

graag ideeén , alvast bedankt

Hallo motorsports,

Je gaat ruim 4 Volt (lipo vers van de lader) omhoog, je zou uit voorzorg een kleinere prop kunnen steken, en pas de originele grootte erop zetten als je zeker bent dat de boel niet te warm wordt.

Nu zal oververhitting bij deze buitentemperaturen wel wat meevallen, maar als de wikkelingen geen hoger Voltage aankunnen worden ze sowieso warm, ondanks de waterkoeling.

Maak in eerste instantie korte runs, twee minuten max, en kom dan binnen om de temperatuur te controleren.

Groeten, Jan.

Hallo motorsports,

Je gaat ruim 4 Volt (lipo vers van de lader) omhoog, je zou uit voorzorg een kleinere prop kunnen steken, en pas de originele grootte erop zetten als je zeker bent dat de boel niet te warm wordt.

Nu zal oververhitting bij deze buitentemperaturen wel wat meevallen, maar als de wikkelingen geen hoger Voltage aankunnen worden ze sowieso warm, ondanks de waterkoeling.

Maak in eerste instantie korte runs, twee minuten max, en kom dan binnen om de temperatuur te controleren.

Groeten, Jan.

Back