Tito Neri ASD Tug "Thruster Upgrade"

Haha! Ja je hebt gelijk, had het ook mooi gevonden als er al Voith's onder zaten.

De schaal is dacht ik 1:30 en ze is gebouwd door Bert Kroes.

Wel heb ik inmiddels een prachtige Parat kunnen bemachtigen, met Voith's.
De juiste onderdelen zijn al binnen voor de besturing.
Twee lange lineaire potmeters en een 10-slagen potmeter.
Van de zomer maar weer verder aan de tekentafel, voor het verdere ontwerp.
 
Goed bezig Marten :thumbsup: Maar ik vraag me af of de Graupner voiths ( nieuwe brushless uitvoering )schaal technisch niet in de buurt komen van schaal 1:30. volgens mij zijn de lengte van de messen in 1:25 rond de 7 cm dan zal dat bij 1:30 rond de 6 cm zijn. Misschien het overwegen waard om eens in te duiken ;)
 
@Martin '70 de VSP's van Graupner en die van Uwe Bauer zijn 50mm hoog en 65mm in doorsnee.
Helaas heb ik zelf geen tekening(en) van de Banjaardsbank.
Als die VSP's toch in te buurt komen qua maat, dan zal ik deze denk ik erin gaan plaatsen:
http://www.bauer-modelle.com/epages...th=/Shops/Bauer_Uwe46269592/Products/4.9200BE
VSP_UweBauer.jpg

De Schottels kan ik dan wel weer ergens anders in plaatsen (heb nog een Bugsier 14 liggen, zonder aandrijving)

Hier overigens nog wat foto's van de Tito Neri:
P1010096.jpg

P1010097.jpg

P1010098.jpg

P1010099.jpg


P1010102.jpg


Gisteren is er nog mee gevaren, o.a. door iemand met 1:1 ervaring en dat zag er veelbelovend uit :thumbsup:
Nu is het aan mij, om "opnieuw" te leren varen met deze sturing :D
 
:thumbsup: ziet er profi uit ;) .Ik weet dat Ferry ( Dortsebank ) hier op het forum de Hoeksebank bouwt in schaal 1:25 en volgens mij is de Banjaardsbank uit een zelfde serie. Dan weet hij wel wat de afmeting is van de voiths behoren te zijn van de 1:1. en dan even terug schalen naar 1:30 maar denk toch dat die bauer voith's iets te klein zijn. Maar meende me iets te herinneren dat Brandaris hier op het forum de Varnebank heeft gebouwd en de schaal had aangepast aan de graupner voiths en dat dat schip ook iets van 1:30 was.
 
Hoi Martin,

Goed om te weten, ik wacht nog even af, wat Bert Kroes nog heeft liggen.

Wel gisteravond de hoogte van die beschermkooi gemeten en die is 85mm.

Ook gisteren toch maar wel de nieuwe Schottels erin gezet en hopelijk vanmiddag nog een proefvaart
In elk geval een waterdichtheidstest

Al met al was het deze week een week, waar ik aardig wat heb kunnen klaren.
Deze zomer ga ik verder werken, om de stand van de Schottels ook aan wal te kunnen zien.
De opzet is hiervoor al klaar en werkend, nu nog de overdracht van en naar elkaar
 
Marten77,
Ziet er idd mooi uit. Jammer dat er zoweinig plaats is in de T.N. anders zou het veel eenvoudiger zijn om in te bouwen.
Ik heb ondertussen de aandrijving terug origineel gemaajt. Enkel nog aansluiten en dan achterdek dichtmaken.
Heb al wel begonnen met schilder-en plakwerk op de verschillende bootjes.
Ex-pollux2 (koi ann) is vaarklaar, ex-bever (Sailfish ann) nieuwe battery en 2nieuwe snelheidsregelaars. Ponton (adriatic ann) begonnen dek dicht te maken en machinekamer in te richten. Grappige is dat eigenaar van wie ik de plannen mag gebruiken, een ponton heeft bijgekocht en die dezelffde naam heeft gegeven :-)
 
Mooi werk Marten. Zoals je weet ben ik geen fan van de eindeloze 360 besturing, is namelijk voor modelbouwers veel te ingewikkeld en reageert te traag op druk water.
Dan is 180 graden rond met 'standaard' knuppels voldoende en de vaareigenschappen exact benaderen lukt maar deels door schaal effecten.
Maar desalniettemin heb j er een mooi systeem van gemaakt!
 
Back
Top