Normaal staat er op de keerring geen druk, omdat er een lekolie kanaal in de pomp zit die de druk afvoert naar de zuigzijde van de pomp. Ik heb nog steeds mijn twijfels of de pomp een beetje rendement heeft. I.v.m. het grootte aantal tanden van de tandwielen heb je vrij weinig opbrengst in verhouding met de grootte van de tandwielen. Daarnaast komen er behoorlijke radiale krachten op de tandwielen te staan. Of die kogellagertjes dat lang volhouden dat betwijfel ik. Ik zie ook geen ontlast groeven in de lagerbrillen waar de olie welke uit de tandholtes gedrukt worden weg kan stromen. Hierdoor worden de krachten op de tandwielen nog groter. Mijn advies, kijk eens op internet of in een boek hoe ze tandwielpompen maken, en bouw deze in het klein na.
Ik heb even gerekend, en de pomp die jij nu hebt heeft een slag volume van ongeveer 1,25cc/omw. Dus bij 3000rpm heb je 3,75L/min. Dit is wel erg veel opbrengst voor een model. Het pompje wat ik heb is 10 tanden mod 0,8 en 4mm breed en heeft een slagvolume van 0,16cc/omw en pompt bij 3000rpm 0,48L/min. Ik weet niet waarvoor je de pomp wilt gebruiken?