Topic voor : Servonaut, Beier-USM-RC en MFU en alle Besturings en Verlichtingssystemen.

ik zou zelf de beier usm-rc2 adviseren kost je wat meer tijd om alles in te stellen. maar voor meer dan 150 euro goedkoper dan de tamiya units en de veel compactere afmetingen zeker het overwegen waard.
En als je een smart phone kunt gebruiken gaat een beier ook zeker lukken ;).

Hallo allemaal,

Kwam op internet dit lichtsysteem tegen: http://kraftwerk-zone.com/
Nou ben ik nog een beetje aan het lezen over hoe het allemaal werkt.
Het ziet er vrij simpel Plug and Play uit en wil dit binnenkort is gaan proberen.
Zijn er toevallig al mensen die het geprobeerd hebben en/of er al over gehoord hebben?
Mocht ik het geprobeerd hebben zal ik mijn ervaring hier delen.

Mvg. Mitchell

Die beier usm, is alleen maar de geluiden effecten, lk heb al besloten dat ik dat in mijn eerste druk niet wil. Dus ga ik voor de complete tamiya kit. Ik wil alleen weten wat nu het verschil is. Het is natuurlijk eigenlijk een USA druk die ik bouw, dus dan zou je zeggen dat ik de MFC-01 zou moeten hebben. Of heeft de MFC-03 nog andere voordelen ?

De USM2 is niet alleen maar geluid hoor. Kan je ook allerlei licht schakelingen mee doen en ook servo's mee aansturen etc. Bij mij in mijn truck doet hij eigenlijk alleen het licht. Zit nog wel wat gebrom en gepiep voor lopende motor en achteruitrijden bij maar ik hem hem eigenlijk om mijn licht te besturen.

De USM kan ook de rest asnsturen maar voor €160 heb je alleen de controlle plaat nie de rest van de onderdelen. Dus per saldo zal je niet veel goedkoper uit zijn dan de complete kit van tamiya denk ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt heb je gelijk in en die printplaten met leds werk je wel makkelijk weg. Ik heb een zooi leds gegrabbeld, paar haspels draad en kripkous. Nu waarschijnlijk net zo duur of duurder maar heb wel voorraad voor nog een bulk aan trucks :-)

Laat ik maar eerst deze truck rijdend krijgen. Is de Mfc makkelijk achteraf in te bouwen?

Laatst bewerkt door een moderator:
beier usm-rc2: 149,-
speaker: 10,-
regelaar: graupner speed profi 40R €40,-
Leds en kabel: €10,- (dan ben ik al erg overdreven).
Totaal: €210,-

Dus het scheelt wel aanzienlijk ten opzichte van de tamiya mfc modules die rond de 300 - 350 euro zitten. ;).
De tamiya is meer plug en play. De beier zul je meer zelf moeten doen.

MFC-01: Amerikaans geluid
MFC-03: Europees geluid.
Zit maar 1 geluid in per unit, niet instelbaar verder of wat dan ook. Maar de grootste manke vind ik de absurde afmetingen van deze unit. Bij europese trucks zal je de interieur moeten inkorten of zelfs weg laten anders gaat het niet passen.

Misschien een stomme vraag maar ik kan het antwoord niet goed vinden.
Ik heb dus een USM -RC2 met de MS 16 multiswitch van Wetronic.
Nu wil ik dat deze switch al mijn verlichting bediend als ook motor uit en aan en dergelijk.
Nu is het alleen dat ik wel het een en ander aan kan zetten maar zodra ik een andere schakelaar gebruik gaat het vorige weer uit.
Wat doe in verkeerd? Als ik memory er ook bij aanzet, kan ik niks aan krijgen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Coen

Back