Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Bij The Toyz.com?
Klinkt lullig maar zo bedoel ik het niet maar : wat heeft dat met een MERV te maken of zie ik iets over het hoofd?

Tja je kan naar beeracing.nl en toprc.nl heeft ook nog wel aardig wat. Dan heb je nog pkracing en toemen, al zou ik van die laatste winkel afzien omdat de reputatie niet erg goed is (ja ja heb ik zelf ook al ervaren).

probleem servo

Hallo,

Onlangs is mijn standaard stuurservo in mijn merv overleden. Onder garantie heb ik toen een nieuwe gekregen. Na een paar keer rijden stond op een keer de auto plotseling stil. De ESC en ontvanger waren disco. Toen ik de voorwielen heen en weer bewoog, was alles opeens weer prima. Weliswaar herhaalde bovenstaande zich weer. Ik heb het idee dat er toch weer iets mis is met de servo. Heeft iemand ervaring met bovenstaand verschijnsel. Als je een nieuwe servo installeert moet je dan bv de reciever en ontvanger opnieuwe binden?

Groeten Jos

Hallo,

Onlangs is mijn standaard stuurservo in mijn merv overleden. Onder garantie heb ik toen een nieuwe gekregen. Na een paar keer rijden stond op een keer de auto plotseling stil. De ESC en ontvanger waren disco. Toen ik de voorwielen heen en weer bewoog, was alles opeens weer prima. Weliswaar herhaalde bovenstaande zich weer. Ik heb het idee dat er toch weer iets mis is met de servo. Heeft iemand ervaring met bovenstaand verschijnsel. Als je een nieuwe servo installeert moet je dan bv de reciever en ontvanger opnieuwe binden?

Groeten Jos

Dit heb ik ook 2 keer gehad met Mijn standaard servo's. Kijk eens of hij gewoon werkt wanneer je de servo los haalt. Kan je dan wel gas geven en remmen etc. Zo ja dan heb je idd weer een servo stuk.

Laatst bewerkt door een moderator:
ehhh tja, toen ik hetzelfde had deed m`n servo het niet meer. Dit was zo omdat het potmetertje in de servo kapot was gegaan van een harde klap. Ik zou nog even langs de winkel gaan. Want als ik het zo lees heb je die servo nog niet erg lang.

hallo
een vraagje vandaag ben ik met mijn merv aan het rijden, en opeens zie ik dat de esc led geel brand weet iemand hoe dit komt ?

geel????? groen en rood wist ik maar geel? Op wat voor een ondergrond heb je gereden, ik heb wel eens gehad dat er wat vuil voor het lampje ging zitten. Er zit namelijk een klein ledje, dan wat lucht en dan een stukje acrylraat (geleid goed licht) Je ziet dus geen ledje maar een stukje kunststof. Er is de mogelijkheid dat er wat vuil tussen het ledje en de kunststof is gaan zitten.

succes er mee

nieuwe tuningparts

Eindelijk weer eens wat tuningparts voor mijn merv aangeschaft.
Nog ff wachten tot ze er zijn en dan weer lekker sleutelen.

De nieuwe 3s 1600 LiPo's doen het nu prima samen met de Castle Creations SV2 ESC. Probleem dat ik had met wegvallen van toerental bij vol vermogen ook opgelost. Gewoon een condensator op de ontvanger aansluiten. Koelfin met fan op de motor is nu echt wel nodig. En wat gaten in de kap voor wat extra luchttoevoer.

Oké, dan is een fan inderdaad beter.

Je zeggen is op deze site niet gebruikelijk al lijkt dat soms wel door sommige leeftijdsgenoten.
Ik zeg eigenlijk tegen iedereen u.

Oké, dan is een fan inderdaad beter.

Je zeggen is op deze site niet gebruikelijk al lijkt dat soms wel door sommige leeftijdsgenoten.
Ik zeg eigenlijk tegen iedereen u.

U zeggen is altijd goed, daar heb je gelijk in!
En op de andere merv zit nog geen koeling op de motor en dat gaat goed. Maar die wordt nu ook behoorlijk heet door de 2x 2S 2000 mAh parallel.

die van mij werd nu, met standaard elektronica, vanmiddag toch wel zo heet dat ie boven de pijngrens kwam. Toch maar even z`on gunnetje halen.:)
Ja ja ik heb hem pas sinds de winter en in de winter blijft de motor wel koud maar nu is dat een ander verhaal. Toch nog steeds apart, ik rij op 2S high speed pinion en de motor word behoorlijk heet, toch moet alles 3S aankunnen.

als je 2s rijd met 1 accu dus niet paralel dan hoef je eigenlijk nergens op te letten, rij je wel parallel dan is je gewicht een stuk hoger en moet de motor al veel harder werken, en de esc stuurt dus ook veel ampère uit. dan kan je dus al risico lopen als je door zwaar terrein gaat... 3s kan prima maar kies voor een niet te zware (gewicht bedoel ik) accu en blijf op de weg...

Soms lijkt de motor veel te heet, maar dat ding kan veel hebben. 80C met je vingers voelen is geen pretje, maar daar kan ie nog tegen.
IR thermometertje is geen overbodige luxe.

Back