Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
los maken pinion tandwiel

He is weer zover, krijg het pinion tandwiel er niet meer af! De imbus kop is iets wat beschadigd nu, dus de sleutel heeft geen grip meer.

Zijn er ook poelie trekkers voor zoiets?

ja er zijn inderdaad van die tandwieltrekkers, beugeltje met in het midden een stiftje die je uit kan draaien;) is het inbusje uitboren geen opite?

hallo

ik heb een rustler vxl nu kan ik soms met een nihm accu een wheelie maken maar soms ook helemaal niet hoe kan je dat instellen??

groeten robert

Ik denk dat dat ligt aan je accu.

In het begin heeft een NIMH accu nog genoeg spanning om je auto wheelies te laten maken, maar een NIMH accu verliest snel zijn spanning en dan kan je dus ook geen wheelies meer maken.

Je kan beter gaan kijken voor lipo's als je nog meer en constant wheelies wilt:cool:

Ik ga binnenkort ook een Rustler VXL kopen. Enige probleem is nu de juiste lipo's kiezen.:confused:
Ik kan uit 2 kiezen nml :
Turnigy 5000mAh 3S 25C Lipo Pack
Turnigy 5000mAh 3S 40C Lipo Pack

Wat is precies het verschil van die 15C ?
Kan ik met de 25C lipo langer rijden maar heeft minder power (25x5000)
Of heeft de 40C lipo meer power en net zo'n lange rij tijd ?

btw iemand een idee of deze Turnigy lipo's wel in de rustler passen ?
Pack Size: 145 x 50 x 27mm

25C levert je al 125A constant op, die 40C kan 200A leveren maar aangezien de motor never 125A constant zal trekken zul je niets van die extra 15C merken.

Wil je zeker met 3S beginnen? Het is nogal wild. De meeste rennen de auto op 2S. Meer dan snel genoeg, koelere temperaturen en minder slijtage.

ik denk zelfs dat je het verschil niet eens gaat merken.

ik heb zelf 2S lipo erin zitten 5000mAh 40C (200A),en een 5000mAh 30C (150A) en merk daar geen verschil tussen.
met een stroomtang heb ik de piekstroom gemeten en deze was ongeveer 100A.
je gaat het dus pas echt merken als je met 2S(en dezelfde vertanding) een lipo van 5000mAh 20C of lager gaat gebruiken.

heb geen 3Slipo's, dus ik kan niet kijken wat de piekstroom met een 3S is.

maar zoals byte al zei 25C is voldoende

Merk je dan nog verschil in de tijd dat je kan rijden dan met 30C of 40C of maakt dat niets uit ?

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik geef maar een tip hoor. Ik weet dat ze goed zijn, en ze zijn goedkoop.En bij Hobbycity zijn ze net weer in stock, ze hebben er een stuk of 2500

Kwam de temperatuur meter van turnigy maar eens op stock, dan kwamen mijn lipo's ook eens binnen ( 2x 3s 4000mah 30c en 2x 2s 5200mah 30c hard case )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back