Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
nog even terug op de alu gearboxen,
er is ook nog eentje van een onbekend merk bij pk en rcracingtwente te koop, kent iemand die?
of van GMtuning bij rcracingtwente, alleen de site ligt eruit.
zo erg onbekend is het niet, ik heb t in een aantal filmpjes op youtube gezien, maar ervaringen ervan ken ik niet. En het is vooral gebruikt in amerika.
 
Ik ben inderdaad al berichten van je tegengekomen :D Zag ook al dat je van die Jaco LP banden had, die ga ik ook bestellen (momenteel uitverkocht bij Towerhobbies). Ook de Integy gearbox is momenteel niet voorradig.

Eerst ga ik ook met de standaard VXL eens kijken hoever ik kom en daarna gaat er een Mamba Monster 2200 komen.

Heb je verder nog goede tips? Ik ga in ieder geval het volgende doen:
- verlagen door middel van benzineleiding in de shocks
- omgekeerde RPM bumper om de kans op 'opstijgen' te verminderen
- de achterspoiler er af halen
- Jaco 2030LP en 2050LP foam tires
- Integy gearbox met als eerste die 31/76 verhouding

Grote plannen zie ik! :yes:De Jaco foams die ik had besteld waren schijnbaar speciaal voor de Rustler ontworpen maar de hex maat klopte totaal niet. De speling die erop zat was niet mee te rijden waardoor de auto elke kant op ging behalve de juiste...

Als je je auto verlaagt met "tube-mod" dan kun je de auto heeeeeeeeel laag leggen waardoor de RPM bumper niet meer nodig/niet meer kan.
Ik weet helaas niet meer hoelang de tube was maar meende iets van 1cm.

Voor goede onroad bandjes gebruikt men nog steeds de Anaconda's het meest.

Ik ben benieuwd naar je eerste tests!


Is een FLM gearbox niet een goede optie?
Ook een goede garantie als er iets kapot gaat met hun "extreme abuse warranty"
Evt kun je ook de wing aan de voorkant monteren ipv de voorbumper.

Ben je van plan het record te breken:D Staat op 90mph geloof ik

De FLM gearbox heb ik er ook op gehad en hielp ontzettend met de temps. Die 90 mph is meen ik gehaald op een oud vliegveld! ;)

FLM heeft over het algemeen een betere reputatie dan Integy omtrent de kwaliteit van hun aluminium producten.

You got that right amigo!

Yep, zodra die MMM er is dan ga ik over op MOD1 gearing. Heb hier echter geen haast mee, eerst maar eens kijken wat ik uit die VXL kan persen.

Met de MOD1 gearing kun je uiteraard weer helemaal andere gearing gebruiken! Wel mooi als je spur en pinion van metaal zijn.
 
volgensmij is men nihm accu dood aant gaan. kan mischien onderhand wel want rij al sinds novemeber met dezelfde accu. Maar net had ik hem opgeladen. ging ik rijden. ik dacht hij gaat minder hard en nA MISSCHIEN 4 minuten was hij leeg.!
Ik haal hem eruit komt er rook van da ding af bleek dat de tape was gesmolten, das ook troep. Word tijd dat ik men lipo ga gebruike.
 
Uhu ben benieuwd welke beter is die van flm of deze. En als je voor deze kiest kun je hem zo bij de heilige koe kopen.
ik wist helemaal niet dat er onder traxxas parts 'hop ups' stond, dus ik wist ook niet van de alu parts.
ik denk dat het dezelfde is van pkracing, die ga ik waarschijnlijk kiezen.
 
Uhu ben benieuwd welke beter is die van flm of deze. En als je voor deze kiest kun je hem zo bij de heilige koe kopen.

Hmm, heb nog nooit van het merk RHI gehoord.

Ik wil eigenlijk een zoveel mogelijk platte tranmission case anders wordt het plaatsen van een dikke heatsink + blower vrij lastig.

Als het goed is komt morgen of woensdag m'n Garmin Forerunner 101 binnen :D.
 
Hmm, heb nog nooit van het merk RHI gehoord.

Ik wil eigenlijk een zoveel mogelijk platte tranmission case anders wordt het plaatsen van een dikke heatsink + blower vrij lastig.

Als het goed is komt morgen of woensdag m'n Garmin Forerunner 101 binnen :D.

Als je voor top kwaliteit gaat dan is FLM veruit de beste keuze.

Mocht je nog iets extremer willen dan kun je voor een omgedraaide tranny gaan zodat je motor voor de achteras ligt.DJLeonardo heeft zoiets met zn Slash gedaan.
Dit zou wel stukken beter zijn voor de gewichtsverdeling en helemaal als je de zware 2200kv gaat gebruiken.

Ik zou ook puur om het gewicht de heatsink en blower achterwege laten. Als je dikke speedruns gaat maken waardoor je het maximale van de motor vraagt word ie hoe dan ook warm/heet.

De Forerunner 101 is trouwens een goede keuze! :yes: Heb ik namelijk ook! ;)
 
Ja dat wil ik ook graag wil ook gewoon een motor koeler gebruiken. Maar ik hoef nu alleen maar naar mn buurman te lopen en binnen te stappen dan sta ik in de heilige koe. En die flm kost bijna evenveel komt alleen verzendkosten bij en duurt langer voor ik hem heb.
Maar door die alu gearbox word de temperatuur motor al een heel stuk lichter.
Hmm, heb nog nooit van het merk RHI gehoord.

Ik wil eigenlijk een zoveel mogelijk platte tranmission case anders wordt het plaatsen van een dikke heatsink + blower vrij lastig.

Als het goed is komt morgen of woensdag m'n Garmin Forerunner 101 binnen :D.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat wil ik ook graag wil ook gewoon een motor koeler gebruiken. Maar ik hoef nu alleen maar naar mn buurman te lopen en binnen te stappen dan sta ik in de heilige koe. En die flm kost bijna evenveel komt alleen verzendkosten bij en duurt langer voor ik hem heb.
Maar door die alu gearbox word de motor al een heel stuk lichter.

Daarom heb jij het dus vaak over de heilige koe... ;) Als je eens wat van FLM in je handen hebt gehad dan snap je wel dat het geen brol is.
Met een alu gearbox word je motor niet lichter, nog de achterkant. Het voegt alleen maar gewicht toe.
 
Sorry was een typfout moest zijn temperatuur van de motor. Ja maar die flm kan wel goed zijn maar die andere misschien ook wel.
En maakt niet uit of ik het over de heilige koe heb, die gearbox verkoopt pkracing namelijk ook;) en darkfire woont in diepenveen dat ligt naast deventer;).
Daarom heb jij het dus vaak over de heilige koe... ;) Als je eens wat van FLM in je handen hebt gehad dan snap je wel dat het geen brol is.
Met een alu gearbox word je motor niet lichter, nog de achterkant. Het voegt alleen maar gewicht toe.
 
Laatst bewerkt:
dat snap ik , alleen ben ik niet zo dol op deze hobby dat ik op de fiets naar de meetings ga. ander verhaal als ik echt lekker veel accu's heb. alleen nu zit ik met één van 4 min. en één van 10 min.
 
Ja nee dat snap ik aan de ene kant ook wel aan de andere kant het is harstike gezellig ook hoor.
dat snap ik , alleen ben ik niet zo dol op deze hobby dat ik op de fiets naar de meetings ga. ander verhaal als ik echt lekker veel accu's heb. alleen nu zit ik met één van 4 min. en één van 10 min.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top