Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Gast, jij bent echt eigenwijs en je leest niet. De XO-1 assen zijn 6 millimeter in plaat van 5 millimeter. Dat is een millimeter dikker, dat is dus zo'n 20 procent. Dat zal het buigen wel iets meer tegengaan volgens de wetten die ik bij mechanica onderwezen heb gekregen.

Het is inderdaad een dure upgrade, maar naar mijn idee wel zinvol als je het budget ervoor hebt. Als jij jouw asjes wil blijven afschuren en elke 3 accu's weer uit elkaar wil halen om schoon te maken is dat jouw keuze, maar zeik geen dingen af die je nog niet getest hebt. Het was namelijk maar een ideetje ;)

En dan nog iets over openingen naar beneden. Moet je eens kijken wat je assen doen als je auto doorveert. Het is om het even of ze naar boven of beneden wijzen op het circuit en de assen zijn aan beide kanten open dus van alle kanten kan er zooi in komen.

jij beroept je op je opleiding ik op mijn praktijk ervaringen, voor beide is wat te zeggen, en men kan zelf kiezen of ze het op de goedkope of de duurdere methode willen doen.,mooie keus toch

heeft niks met eigenwijsheid te maken ,like wise ;)

igg oplossingen zijn er wel voor de asjes :p

Ik rij ondertussen ook alweer een jaar of 2 met het ding op het circuit, dus niet bashen ofzo. Puur uit praktijk ervaring vind ik het toch wel vervelend (en ook wel weer grappig) als een van de achterwielen mijn slash weer eens inhaalt in de bocht haha!

Waar heb die assen gezien kan ze nog niet vinden.

Ebay.com dan "traxxas XO-1" Koste 90 dollar en 9 dollar verzenden. Jammer dus moet je invoer betallen. Je kunt vraggen of aan de verkoper of men ze per twee kan aanbieden 50 dollar past net met de doune. Ze zijn dan iets goedkoper als MIP maar dat is meer Bashing stuff

Aangezien de originele kap inmiddels zo gaar is van het bashen heb ik een proline 14rs body laten komen. Deze zou compatibel moeten zijn met zowel de 2wd en de 4x4. Maar nu blijkt dat deze net te groot is voor een 4x4... Hij valt over de voorbumper heen.

Heeft iemand ervaring met deze body? Is deze ontworpen voor een alternatieve bumper zoals de RPM, of een van proline zelf?

Dan maak je de gaten maar net een paar mm verder naar achter, dan past ie wel.
Het gebeurt wel es meer dat de aangegeven plaatsen niet helemaal goed uitkomen!

Dat was mijn idee ook maar dan komt het niet uit aan de achterkant, hij zit al tegen de achtbumper aan.

Als je kijkt bij proline staat de kap afgebeeld zonder bumpers , staat ook het mooist , denk met bumpers het niet staat .De meeste foto's op www staat de auto zonder bumpers , dus demonteren bumpers of de kap aanpassen of andere bumpers maken /kopen .

V1.13.2

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonder bumper staat het zeker mooier ja, maar dat is geen optie natuurlijk wil ik mijn auto een beetje heel houden. Daarbij komt dat de bumper als afsluiting van de draagarm scharnier asjes dient..

Ik zal proline wel eens mailen.

hallo mensen,

ik kan een slash vxl 4x4 kopen voor 200€
er is niet veel me gereden, word er gezegd.
maar er zit dus de oudere versie zender bij, dus ik weet niet hoe oud de auto is zeg maar.

is dit een deal of zeggen jullie niet doen??
en waar moet ik op letten als ik de auto ga ophalen??

Laatst bewerkt:
ja er zit wel een 2.4 ghz zender bij.
hij zegt dat hij er niet veel mee heeft gereden, maar dat word vaak gezegd.

dus die prijs zit wel goed.
en nog dingen waar ik op moet letten als de auto ga halen?

Zeker ff een rondje rijden, echt speciale dingen zijn er niet voor de Slash.
Of ie veel gebruikt is kun je meestal goed zien aan de assen, bewegen die nog soepel dan zit het meestal wel goed. Zaken als lagers en tandwielen is lastig controleren zonder dingen uit elkaar te halen, dat blijft altijd een gok.. Maar ook niet echt duur om te repareren.

oke zal ik daar even op letten, thanks;)
en ik ga zeker eerst een rondje rijden.

er is volgens mij ook nog nooit met een lipo mee gereden.
dat scheelt ook wel geloof ik.

Zonder bumper staat het zeker mooier ja, maar dat is geen optie natuurlijk wil ik mijn auto een beetje heel houden. Daarbij komt dat de bumper als afsluiting van de draagarm scharnier asjes dient..

Ik zal proline wel eens mailen.

Nadat ik de voorbumper gekookt heb en wat verbogen paste de body toch wel, een beetje krap maar net.

ik heb ook maar e ens een poging gedaan de body te spuiten. Aangezien ik geen expert ben zitten er best wel wat kleine foutjes in, maar ja, die zie je met 100 km per uur toch niet meer :D

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Op bovenstaande foto's is ie net gespoten :-)

Mijn zwager trouwens stalen aandrijfassen van GPM besteld, deze waren vrijdag binnen. dus deze er gelijk opgezet, zaterdag even langs de waal op het strand crossen. Na 10 minuten raakt hij rechtsachter een steen die tussen het zand lag, zijn wiel as breekt dwars af..... zeg maar het gat dat in de wielas zit waar het borgpinnetje doorheen gaat. bij dit gat brak ie af...

dus nee, deze zijn niet aan te raden... zonde van het geld.

toen we de breuk eens goed bekeken zagen we zelfs dat binnen in het staal bruine verontreiniging zat, dus gewoon slechte kwaliteit staal...

Back