Traxxas SLASH topic

Dacht eerder dat de temperatuur in zand sneller zal oplopen dan op gras, echter heb je kort gemaaid gras en gras wat al een week niet is gemaaid , ook zo voor zand, los zand of hard zand , duinen of nat zand .

Dus wisselende ondergrond , reden om af en toe de temperatuur te meten en een beetje spelen met de gearing ,de "gasvinger" speelt daar ook een rol in .

V1.13.3

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke ik dacht met gras omhoog omdat het meer weerstand biedt. Op zand bedoel ik een mooie vlakke ondergrond, niet mul. Ik heb ook meer een indicatie nodig dan de exacte gearing. Dat ik een beetje moet prutsen, afstellen en proberen weet ik.
De gasvinger heb ik redelijk onder controlle ;)

Ik merk dat mijn motor, een Carson 12t brushless ook behoorlijk warm wordt op kort gemaaid gras.
Maar ik heb m'n triggerfinger ook bar slecht onder controle :p

Dank u allen, ga morgen aan de slag. Wat is trouwens de max temp die een motortje mag hebben en de ideale temp? Hoe minder hoe beter qua energie verlies maar hoeveel precies is mij niet duidelijk.

Oh, dan is mijn motor nog niet te heet denk ik. Kan mijn vinger op de heatsink leggen zonder te verbranden. Misschien toch maar eens een tempgun aanschaffen. Iemand tips?

probleem met mijn traxxas 1/16 slash servo.
deze wilt constant naar 1 kant sturen.
wanneer ik stuur met de afstandsbediening gaat deze wel naar de andere kant maar wanneer ik terug loslaat gaat hij terug en wilt heel de tijd doordraaien.
dus het is niet dat hij te ver opzij stopt ofzo en dat mijn steering rate niet juist staat.
hij wil echt heel de tijd doordraaien.
iemand enige oplossing of is deze gewoon naar de zak?
heeft steeds wel goed gewerkt en dan een jaar in de kelder gelegen maar kan volgens mij niet echt de oorzaak zijn.

edit: oplossing gevonden

[media=youtube]SHBF5f8H1rA[/media]

waarom dit ineens niet meer juist stond weet ik niet maar hij werkt terug.

edit2: dacht dat hij terug werkte maar nu heeft hij het volgende probleem...stuurt naar links en naar rechts maar komt niet meer terug naar het midden...iemand hier een oplossing voor toevallig?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back