Traxxas SLASH topic

Gisteren mocht ik met een 3s lipo in m'n Slash rijden.
Wat een vermogen zeg, echt leuk om mee te rijden.

Helaas vond mijn diff het niet zo leuk, en is ie stuk gelopen.
Heb het nog niet los getrokken, dus weet de schade nog niet precies.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is? Op de site van Traxxas adverteren ze dat het diff een vxl brushless aan kan, icm 3s lipo.
Mijn motor is niet eens zo krachtig als een vxl...

Had de slipper clutch op 1/4 los gedraaid staan, nadat ik hem ongeforceerd dicht had gedraaid.
Is het trouwens garantie, denken jullie?
 
geen garantie, slecht rijden is het probleem 99% van de schadegevallen ;-)
Springen met gas erop, onbeheersbaar snel + paaltje/steen etc , gearing niet aangepast zijn zomaar dingen waarmee schade aan de wagen kan komen.
 
Ik heb de stock 18/86 gears, en het gebeurde op een kort gemaaid grasveldje zonder bulten.
Maar goed, dat kan ik nooit hard maken.
 
Ik zeg niet dat mijn suggestie's op jouw van toepassing zijn, en je hoeft je ook echt niet te verantwoorden, maar dingen die kapot gaan gebeurt nu eenmaal omdat ze gebruikt worden, dus 99% van de gevallen ;-)
Je wiel hoeft maar een keer abrubt te blokkeren door takje/steentje etc, er zijn talloze dingen waarom het kapot gaat.

Zo is een slash wel gemaakt op brushless, maar 3s is toch op t max van zn kunnen rijden. Net als nonstop in de toerenbegrenzer rijden van je 1:1 auto, dat gaat ook fout. Dat geld voor je slash idem, alles krijgt op zn donder en slijt daardoor sneller.
Vanaf de fabriek kunnen dingen niet goed zijn, diff niet gevuld, shocks leeg, niet geshimd etc.
Blijven consumenten rtr dingen ;-)
 
Wat is er dan daadwerkelijk kapot? aangezien je m nog niet open hebt gemaakt?
Dan blijft het gokken, diff is namelijk ook niet zomaar kapot
 
Heb gisteren alleen ff de spur en pinion bekeken, rest nog niet... Daar was overigens niets stil.
Maar er is in ieder geval geen diff werking meer, en geen aandrijving.

Maar zoals ik al vroeg, zijn er diff upgrades? Wellicht van integy ofzo.
 
En zoals ik al zei, zolang je je diff niet open hebt gemaakt weet je niet of het wel het diff is. ;-)
as pinnetje verloren misschien?
We ( ik nu alleen )kunnen je niet helpen als je niet zeker weet wat er kapot is.

Blijf aub weg van integy, google maar eens wat ze daarvan vinden ;-)
Als je diff kapot is zul je alleen de tanden ervan kunnen vervangen, de case zal niks aan de hand hebben.
Hoor je kraken als je 1 wiel draait? Als je je spur alleen rond draait, draaien dan wel beidde wielen?
 
Zal het diff vanavond of morgen los trekken.
Als ik aan de spur draai, gaan niet beide wielen draaien.
Aspennetje ben ik niet verloren, die zit opgesloten in de wieladapters.
Ik hou jullie(jou) wel op de hoogte!
 
Zal er op letten, heb de slash pas sinds koninginnedag.
Dus het diff ook nog niet los gehad.
Welke olie kan ik er straks het beste in doen? Kreeg van DJLeonardo de tip dat de standaard olie te dun is.
 
Heb zelf geen slash, maar wel gehad.
Ik had ook het idee dat het diff toen niet werkte ( intussen 3 jaar geleden oid ) maar na goede inspectie was het het kleine zwarte pinnetje hier op de foto.
Die was eruit gedraaid ( geen locktite) waardoor de aandrijfas aan 1 kant niet mee draaide.
Traxxas-6851-driveshaft-assembly-front-heavy-duty-slash-4x4.jpg
 
Proline heeft laatst een upgraded transmission gedemoed met een sealed diff er in... Niet zeker of deze al uit is, en of de diff alleen ook compatible is met de stock transmission of dat je dan meteen de hele proline unit moet hebben...
 
Bedankt voor de tip!

Zo te zien is het een complete tranny:

BS-photo7.jpg


Maar eens zien wat ie moet gaan kosten, en wanneer ie beschikbaar komt.
 
Heb de tranny net uit elkaar gehaald.
En het Diff lijkt in orde.
Voor de zekerheid toch ff los gehaald, en erin gekeken. Leek ook allemaal in orde.
Maar de boosdoener was dit tandwieltje:

4b726b6b.jpg
 
Back
Top