Eventjes dit "draadje" naar boven halen.
Goeden avond.
Nadat ik al bijna een half jaar lang met mijn
Turnigy Trooper SCT 4x4 (1/10) aan het raggen ben, wordt het langzaam maar zeker tijd om eens wat nieuws te gaan aanschaffen.
Ik merk dat ik meer van het grovere werk houd als van speed, dus moet het een 4x4 monster truck worden..
Ik had de volgende 3 kandidaten op mijn lijstje staan:
Traxxas Stampede 4x4 VXL Brushless
Thunder Tiger MT4-G3
Vaterra Hälix
De Vaterra Hälix is als eerste van mijn lijstje weggevallen omdat ik gewoon weg nog te weinig ervaringsberichten ervan heb kunnen vinden.
Ook de reserve onderdelen zijn niet altijd even makkelijk te bezorgen hier in Zwitserland.
Dus bleven de MT4-G3 en de Stampede over.
De keuze is uiteindelijk op de Stampede gevallen vanwege waterproof, 2s lipo ipv. 4s en alle reserve onderdelen zijn heel makkelijk hier te verkrijgen.
Ik heb dus 4 avonden lang dit hele draadje doorgelezen en zo even heb ik
een Traxxas Stampede 4x4 VXL gekocht (met 12% korting) voor CHF 399.- (incl. verzendkosten) bij conrad
Dat is ca. €329.-
Deze prijs is volgens mij best wel goed en ik moest nu wel toeslaan.
Weliswaar is dit de versie met de NiMh accu, maar ik heb hier toch al 2 x 2s 4000mAh 30c liggen dus hoef ik er niet nog een Lipo bij te hebben.
Tevens heb ik door mijn modelvliegerij (dat doe ik al jaren) 2 hele goede opladers in gebruik waarmee ik de 2s Lipo's in ca. 16 minuten allebei tegelijk vol kan laden.
Een hele kist met 3s, 4s en 6s lipo's liggen hier ook nog, dus ik kan alle kanten uit.
Nu, de reden waarom ik dit alles hier schrijf.... nou.. om gewoon eenvoudig.....
BEDANKT IEDEREEN!!
te schrijven.
Het waren 4 hele informatieve avonden die ik met lezen heb verbracht en ik heb er nu al een hoop van geleerd.
Veel vragen zijn nu beantwoord.... en er zijn zeker ook nog veel vragen die ik pas heb als de Stampede voor m'n neus staat
Groetjes,
Jordy