Trex-500(ESP) Semi Scale Fuselage 500E Bouwverslag(je)

Wat avond foto's
Zeer slechte kwaliteit, ik ga denk ik dringend moeten investeren
in een nieuwe Camera.

S5000063.jpg


S5000049.jpg


S5000048.jpg


En dochterlief (..) ook een nieuwe Hobby

S5000022-1.jpg



http://s304.photobucket.com/albums/...ESP Build/?action=view&current=S5000030-1.mp4
 
Laatst bewerkt:
Dag Claude,

Ik vlieg mijn Trex600 nitro ook met de Hughes500 Breitling romp maar heb heel veel last van trillingen. Bij een bepaald toerental trilt alles zo hevig dat ik bang ben dat hij uit elkaar spat. Ik heb nu de pitchwaarden omlaag gebracht en dit heeft enige betering gebracht maar trillingsvrij is hij allesbehalve !!!
Heb jij hier ook last van ?

groetjes,
Ronny
 
Ik denk het niet dat hij daar last van heeft Ron , het is namelijk een electro heli ... ;-)
Bij de brandstof versies is dit sowieso anders ... en kan je idd last hebben van trillingen bij een bepaald toerental ... maar misschien weet Claude wel het antwoord ....

Grtz
Ronny
 
Dag Claude,

Ik vlieg mijn Trex600 nitro ook met de Hughes500 Breitling romp maar heb heel veel last van trillingen. Bij een bepaald toerental trilt alles zo hevig dat ik bang ben dat hij uit elkaar spat. Ik heb nu de pitchwaarden omlaag gebracht en dit heeft enige betering gebracht maar trillingsvrij is hij allesbehalve !!!
Heb jij hier ook last van ?

groetjes,
Ronny

Hoi Ronny,

Hier geen last van trillingen.
Wat ik zie op diverse fuselages dat die met het frame worden vastgemaakt.
Ik was dit ook van plan maar gezien dit niet nodig blijkt ook niet gedaan.
Hoe is de heli vast gemaakt op de fuselage bodem?
Ik merk dat bij verscheidene merken dit soms echt heel pover is.
(bij Align is dit met 4 zeer bescheiden schroefjes).
Niet doen dus.
Staart wordt met de fuselage gedempt of gefixeerd doormiddel van een
demp ring (soort van schuimrubber gemaakt uit bvb.main blad-houder)
Deze heb ik opnieuw gemaakt op staart beter te kunnen centreren met de fuselage.

Momenteel heb ik zelf nog twee probleempjes.
Tail heavy, en wat spoor naar links.
Momenteel weg getrimd maar ik werk aan een oplossing.
Groeten, Claude.
 
Bijkomende opmerking.
Resonantie kan natuurlijk ook een factor zijn.
Misschien dat het door U gekozen toerental dit versterkt.
Ik zou hier zeker ook wat mee experimenteren.
 
Hoi Claude,

Mijn romp zit effectief dmv 4 povere schroefjes op het frame gemonteerd, heb jij hier een andere methode voor bedacht ?

Ik heb de demper, in de staartbuis, reeds verwijderd !!! Toen deze nog geplaatst was wiebelde mijn T-staart zo erg dat ik effectief bang was dat alles uit elkaar zou spatten !!!

Door de pitchwaarden te verlagen is het trillen een pak verminderd, maar niet helemaal verdwenen. Enkel bij het optoeren heb ik zo een moment dat hij nog fel trilt, eenmaal daarover heen en in vlucht valt het wel een beetje mee. Groot nadeel is dat, door de pitchwaarde te verlagen, de heckrotor traag en lui reageert !!

Ik ga, in de hoop om verbetering te vinden, toch nog een beetje met mijn pitchwaarden experimenteren.

Het vliegbeeld van de heli is overigens best wel leuk hé !!!

Groetjes,
Ronny
 
Laatst bewerkt:
°Duidelijk resonantie waar je door moet.

°Heckrotor opschroeven met EXP (momenteel staat hij bij mij op +5 voor Futuba)

°Povere schroefjes heb ik zo opgelost:

S5000273.jpg


S5000271.jpg


°Demper zit er bij mij wel in (zelf gemaakt) en gefixeerd met een schroefje:

S5000250.jpg


S5000258.jpg


Al bij al doet zo'n Fuselage wel wat met je Heli.
Ook voor een perfect afgestelde Heli.
Tail heavy probleempje kan ik zelf oplossen met lood in de neus (:()
Maar ik ga voor zwaardere Lipo's. Is in een Fuselage niet echt een probleem.
Alleen in het achterhoofd houden dat zelfde Lipo's eventueel nog een andere
Heli moeten kunnen voorzien .
Mijn spoor naar links wordt nog effe zoeken wat de oorzaak is.

En Uwen Vario benzine trainer maakt me kwijlen.
Misschien wordt dat voor mij de vervanger van Nitro.

Heb je die nieuw gekocht?

Groeten, Claude
 
Hoi Claude,

Ik ga mijn povere schroefjes ook effe vervangen en jouw systeem naäpen :p. Ik kan niet zeggen dat de mijne tail-heavy is maar dit komt heel waarschijnlijk omdat ik een nitro versie heb !!
De luie heckrotor krijg ik wel opgelost, dit is een kwestie van instellingen veranderen.

Wat betreft de Vario. Deze heb ik "onafgebouw" kunnen overkopen. Ik heb hem moeten afbouwen en hij heeft zijn eerste druppels benzine vorig weekend bij mij geslikt. Eigenlijk is hij dus niet nieuw maar toch nieuw hé :p:p.
Het vliegen met een grotere heli is toch weer een hele belevenis en ik moet zeggen, hoe groter hoe makkelijker lijkt het. Heli is heel stabiel en kan toch vlot gevlogen worden. Je moet enkel in het begin met een bepaalde "traagheid" rekening houden, dit vraagt een beetje gewenning.

Alvast bedankt voor de hulp met mijn Hughes hé.

Vee vlieggenot,
Ronny
 
Nou ben ik van plan mijn Hughes te voorzien van 2 piloot zitjes.
Dit zou links en rechts gebeuren van de batterij tray. Juist plaats genoeg.

Heeft iemand hier eventueel voorbeelden van waarop ik mij kan op afstellen.
Bij de Trex 500 is dit niet zo ividend.
 
Back
Top