Hee, wat grappig.
Ik zag dit draadje gisteren pas voor het eerst. Ik heb in december en januari een projectje afgerond waarbij ik een Walkera 4#3b in een Hughes MD500E-rompje heb gebouwd (rompje besteld van een Nine Eagles Bravo SX). Ik wilde al heel lang dit rompje, maar dit was slechts te krijgen bij 2 fabrikanten die een vacuüm getrokken rompje leveren, waarin bijzonder weinig detaillering valt te ontdekken. Zo ontbreken de scharnieren van de deuren en lopen de deuren en de rest van de romp naadloos in elkaar over. In november 2010 kwam de Bravo SX uit en ik heb gelijk in de US een los rompje besteld voor nog geen 9 dollar.
Ook ik kwam de foto van de Breitling versie tegen op internet en dacht: die kleuren ga ik op het fantasieloze donkerblauwe rompje zetten. Gewoon met de hand en penseel geschilderd, zie hier het resultaat:
Lang niet zo mooi en gedetailleerd als de in aanbouw zijnde Hughes van Claude, maar ja dit dingetje meet van kop tot staart 18,5 cm. Het Nine Eagles-rompje was ook eigenlijk iets te klein om de 4#3 te herbergen en ik heb dus bij de kop en aan de onderzijde van de romp, veel materiaal moeten weghalen om het passend te krijgen. Ik heb een ESC en een 2 grams brushless tailmotor in bestelling staan. De grote brushed tailmotor die er nu opzit gaat dus verdwijnen, de brushless tailmotor komt op de juiste plek in de staartbuis, ter hoogte van de verticale vin. De lengte komt dan uit op 17 cm en de heli weegt 64 gram (incl. Lipo).
Een compleet bouwverslagje van de ombouw van de 4#3b naar de MD500E vind je hier:
walkera-4-3-size-nine-eagles-bravo-sx-romp
Claude, hulde, jouw model ziet er echt fantastisch mooi uit, daar zitten heel wat uren in, dus vlieg voorzichtig en houd hem heel.
Paul
Ik zag dit draadje gisteren pas voor het eerst. Ik heb in december en januari een projectje afgerond waarbij ik een Walkera 4#3b in een Hughes MD500E-rompje heb gebouwd (rompje besteld van een Nine Eagles Bravo SX). Ik wilde al heel lang dit rompje, maar dit was slechts te krijgen bij 2 fabrikanten die een vacuüm getrokken rompje leveren, waarin bijzonder weinig detaillering valt te ontdekken. Zo ontbreken de scharnieren van de deuren en lopen de deuren en de rest van de romp naadloos in elkaar over. In november 2010 kwam de Bravo SX uit en ik heb gelijk in de US een los rompje besteld voor nog geen 9 dollar.
Ook ik kwam de foto van de Breitling versie tegen op internet en dacht: die kleuren ga ik op het fantasieloze donkerblauwe rompje zetten. Gewoon met de hand en penseel geschilderd, zie hier het resultaat:

Lang niet zo mooi en gedetailleerd als de in aanbouw zijnde Hughes van Claude, maar ja dit dingetje meet van kop tot staart 18,5 cm. Het Nine Eagles-rompje was ook eigenlijk iets te klein om de 4#3 te herbergen en ik heb dus bij de kop en aan de onderzijde van de romp, veel materiaal moeten weghalen om het passend te krijgen. Ik heb een ESC en een 2 grams brushless tailmotor in bestelling staan. De grote brushed tailmotor die er nu opzit gaat dus verdwijnen, de brushless tailmotor komt op de juiste plek in de staartbuis, ter hoogte van de verticale vin. De lengte komt dan uit op 17 cm en de heli weegt 64 gram (incl. Lipo).
Een compleet bouwverslagje van de ombouw van de 4#3b naar de MD500E vind je hier:
walkera-4-3-size-nine-eagles-bravo-sx-romp
Claude, hulde, jouw model ziet er echt fantastisch mooi uit, daar zitten heel wat uren in, dus vlieg voorzichtig en houd hem heel.
Paul
Laatst bewerkt door een moderator: