verbetering binnenvaart schip Lotus

bouwverslag is dan toch niet afgerond, vandaag de vreeselijke ontdekking gedaan dat al mijn bedrading is door gebrand door een kort sluiting dus vandaag maar kabels gaan leggen. nu ben ik ook aan het denken om een balast tank te maken of extra batereien in het ruim te leggen

Grtn Brecht

Was de accu aangesloten gebleven dan? Wel balen. Misschien toch maar een zekering in de nieuwe bedrading opnemen, dan voorkom je herhaling.

Ja ik heb 3 baterijen 2 vanachter en 1 in de neus en die in de neus was nog aangesloten (pas opgeladen.) Geeft toch veel amp.:rolleyes:. Het was nogal eens een rook in mijn werkplaats! maar ja, mijn boot kon ook afbranden en dan is dit nog niet zo erg;)

Hallo
Hopelijk is er niets naar de haaien
Kom je woensdag bouwen
Ik heb verf gekocht 2.09 de bus
Zwart,rood,blauw
ge Raf

Boot kan afbranden, maar kan ook je werkplaats en je huis in brand steken, en dan is het wel erg altijd een zekering plaatsen zo een batt kan veel stroom leveren !

hallo brecht

ja die kost 2.09 euro per spuitbus
en dat een batterij veel stroom kan afleveren ja das bekend
hoe is het kunnen gebeuren???
de twee andere klemmetjes tegen elkaar gekomen ???

gr raf

@raf
volgende week woendsdag kan ik waarschijnlijk komen bouwen (eindelijk) want nu vrijdag zijn de e xamens voorbij!! :snipersmile::teacher: :banana: :turn-l: :thumbsup::music: :D

maar tussen de examens door nog even wat gedaan a an mijn boot:

zoals vele mij aanbevolen wil ik een nieuwe woning maken (die niet lijkt op een vierkantige doos:() dus ben ik mijn boeing gaan slopen:eek:. er kom een d an een nieuwe plaat over en er komt een nieuwe hope lijk mooiere woning/stuurhut.

de boeing weg (met de hamer weg geklopt:()
full
full

full

en dan een nieuwe houten plaat er op gelegd en op maat geschuurd en nog eens geschuurd.

(sorry voor de slechte foto's ze zijn met een tablet getrokken)

grtn Brecht

Laatst bewerkt door een moderator:
goed bezig:banana::banana::banana::banana::banana::banana:

ik zie het alleen niet wat er precies gebeurd :) maarja als je het zo schrijft klinkt het alsof het goed gaat XD

hallo,

na een lange tijd weer begonnen aan mijn schip, voor mijn vierkante bak toch nog een beetje "mooier" te maken ben ik begonnnen aan een nieuwe bovenbouw voor vanachter. ik ben al aardig opgeschoten en een uurtje.
full

voor de geintreseerden, hij is 7.5 cm hoog, ongeveer 20 cm lang en 15 cm breed.

grtn brecht

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

Brecht waarom blijf je met dat hout klooten ???
kom toch gewoon een paar van die pvc platen halen waar je ook je andere boot mee hebt gebouwd
oogt mooier en je kan er sneller mee werken
laat zich mooi verven en je hebt minder schuur werk
ze kosten niets hoor dus je wordt er niet armer van
als je thuis alles uitzaagt en dan hier op de frees er effe je vensters komt uit halen ben je toch zo klaar
dan kan je thuis de rest terug in elkaar zetten

gr raf

hallo

Brecht waarom blijf je met dat hout klooten ???
kom toch gewoon een paar van die pvc platen halen waar je ook je andere boot mee hebt gebouwd
oogt mooier en je kan er sneller mee werken
laat zich mooi verven en je hebt minder schuur werk
ze kosten niets hoor dus je wordt er niet armer van
als je thuis alles uitzaagt en dan hier op de frees er effe je vensters komt uit halen ben je toch zo klaar
dan kan je thuis de rest terug in elkaar zetten

gr raf

is dat wel net zo stevig als hout?

hallo Bas

waarom moet het sterk zijn ?????
3 mm pvc is sterker dan hout en je hoeft het niet te plamuren
om hout mooi vlak te krijgen moet je der een bult plamuur op zetten en enorm veel schuren
bij pvc heb je dat dus niet
wil je het steviger dan zet je der toch spanten in

gr raf

hallo Bas

waarom moet het sterk zijn ?????
3 mm pvc is sterker dan hout en je hoeft het niet te plamuren
om hout mooi vlak te krijgen moet je der een bult plamuur op zetten en enorm veel schuren
bij pvc heb je dat dus niet
wil je het steviger dan zet je der toch spanten in

gr raf

Ik kende het niet dus ik vroeg het me af, maar het is dus even sterk als hout..

Back