Verkiezing locatie WerkSchepenDag 2013

Verkiezing locatie WSD 2013

• AMVZ (Algemene Modelbouw Vereniging Zevenkamp)

Votes: 59 45,7%
  • SMG IJmond (Scheepsmodelbouwgroep IJmond)

Votes: 70 54,3%

• Total voters
    129
  • Poll closed .
Dat was vorig jaar ook zo en zal de jaren daarvoor ook wel zo gegaan zijn,,
Maar als niemand echt ingrijpt zal dit blijven gebeuren,

Denk dat Ronald maar eens duidelijke regels moet gaan opstellen hiervoor,. :cool:

Hoe het ook gaat het is natuurlijk altijd mogelijk mensen over te halen te stemmen, we hebben vast allemaal kennisen die lid zijn van het forum of dat nu onder de vliegers of rijders of waar dan ook op het forum is.
Of dat netjes is is een heel ander verhaal....

Er zijn ook vast regels op te stellen over wie wel of niet mag stemmen maar gaat dit helpen??

Het jammere is dat dit altijd een gevoel achter laat bij de lezers van het forum en er dus steeds minder mensen zin hebben te gaan.... en uiteindelijk wordt het HET EINDE VAN DE WERKSCHEPEN DAGEN...

willen we dit???

Persoonlijk zou ik graag naar Heemstede willen om daar eens te varen en de gezichten eens te zien achter de namen die ik hier op het forum tegen kom en hun modellen.
Het is jammer dat er altijd sfeermakende opmerkingen moeten zijn die het een stuk minder uitnodigend maken om te gaan.
Er zijn een stuk of wat andere vaar evenementen op de zelfde dag waar uit te kiezen is.

Het is nog een paar dagen voor het einde van de mogelijkheid om te stemmen en hoe het ook komt een fijne vaardag is belangrijker dan waar het is, we varen toch uit hobby en ontspanning????

een vriendelijke kerstgroet, Robert

steeds minder mensen zin hebben te gaan

Het is net als politiek, je doet er als individu weinig aan.
Als nu een vriendje van een vriendje van een bla bla alleen maar stemt om een vriendje te mogen zijn en zelf niet gaat, moet hij toch maar eens bij zichzelf te rade gaan waar hij mee bezig is.

En als potentieel deelnemer bepaal je inderdaad zelf of je wel of niet mee gaat doen.
Om er nu iemand als politie agent op te zetten is een beetje "geen hobby" meer.
We zullen het (als het goed is) allemaal wel beleven.

De werkschependag is ooit ontstaan uit de gedachte om gebruikers van het Modelbouwforum met elkaar in contact te brengen en eens de gezichten achter deze gebruikers en schepen eens in de werkelijkheid te zien.
Je kan je dus ook afvragen of iemand die één keer inlogt om te stemmen een gebruiker van het Modelbouwforum is?
Om deze simpele reden zouden deze personen van mij geen stemrecht hoeven te hebben in de verkiezing, het zijn namelijk niet de gebruikers van het forum.....

Volgens mij schuilt het grootste gevaar van de continuïteit van de verkiezing van de WSD meer in het feit dat verenigingen zich niet meer aan willen melden voor organisatie van de WSD, als steeds dezelfde vereniging wint (omdat deze vereniging gewoon weg één van Nederlands mooiste modelvijvers heeft)
Laat duidelijk zijn: ik heb niets tegen Heemskerk, sterker nog, ik kom er om eerder genoemde reden ook heel erg graag, maar ik gun andere verenigingen ook een evenement als de WSD.
Want laten we wel zijn, de WSD heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een evenement van formaat.
Er is in Nederland geen evenement waar je zo veel (gelijksoortige) schepen tegen komt.

Want laten we wel zijn, de WSD heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een evenement van formaat.

en misschien is dit juist 1 van de punten waarom andere verenigingen zich hiervoor niet aanmelden.... hoe moet je dit bergen?? en bekostigen??

Zo als het nu is is er keuze uit twee, stemmen geeft een uitslag en deze dit zou de meest democratische beslissing zijn....
Daarna blijven er voor een ieder maar twee keuze's over lijkt me...
Ga je wel of ga je niet................

Laten we ons niet druk maken over een enkele stem al dan niet speciaal en enkel voor de stemming al hier, voor hetzelfde geld is het een nieuw iemand waar we nog veel van gaan horen op het forum, zo niet jammer dan. Als de stemming dusdanig spannend is dat het gaat om één enkele stem, kunnen we altijd nog moeilijk gaan doen. Het gaat om de lol van het varen met zoveel mogelijk gelijk gestemde. Het enige punt wat ik heb is dat er van mij meer vaardagen mogen komen, al dan niet met een thema, zolang er maar koffie is.

Het probleem van "spontane nieuwe leden van MBF ten faveure van een stem voor de modelbouwforumwerkschependag voor de vereniging" bestaat al een aantal jaren.
Samen met Robert en Ronald heb ik, toen ik nog mod was, een bepaalde vereniging een aantal stemmen onthouden, juist omdat dit allemaal "ééndagsleden van MBF" waren.

Simpel te controleren:
Wanneer lid geworden?
Welke postings? Oh, alleen maar een stem uitgebracht op de locatie van de werkschependag?
En (door Robert gecontroleerd) op welke locatie gestemd?

Stem ongeldig. Klaar.

Prima dat je je eigen vereniging wil steunen om dit evenement binnen te krijgen, maar doe het dan op een nette manier.

Hoe je dit evenement gaat bergen? Tja, je zult er wel de locatie voor moeten hebben. Heemskerk kan het, de locatie van vorig jaar was ook prima, en zo zijn er nog een aantal verenigingen die prima gastheer kunnen zijn, als ik kijk naar hun locatie.
En bekostigen? Ik denk dat de meeste verenigingen er een aardige duit aan overhouden als ze de catering een beetje slim aanpakken.
Het vereist wel een behoorlijke partij menskracht. En dát is waar sommige verenigingen tegenop zien. Alle zaken moeten door (vaak dezelfde) actieve leden gedaan worden. De rest van de leden zit alleen te consumeren. Lees: is alleen lid voor de mooie vaarstek, maar zal zelf weinig doen om die stek mooi te houden.

Maar goed, dat is iets waar zo ongeveer elke vereniging in Nederland, op welk gebied dan ook, last van heeft.

goedenavond

we zullen zien wat er uit komt voor zevenkamp zou het leuk zijn om het een keer te mogen organiseren we wachten de verkiezing maar af

Hey Roel , hier in Belgie is het niet anders hoor . Het is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven dat het steeds dezelfde mensen zich inzetten voor de vereniging . Maar het zijn juist deze mensen die het meeste plezier aan hun hobby beleven door het prima contact met de andere werkers om samen iets te verwezenlijken op modelbouwgebied , als in de vereniging . Het is altijd leuk als je kan terugkijken als je iets betekend hebt voor een vereniging . Al is het van koffiezetter tot geldschieter.
Groetjes
Ronny

Hallo allemaal,

Ik reageer zelden op dit soort discussies maar nu wil ik toch even mijn hart luchten.

Als ik bovenstaande doorlees vind ik het jammer om te zien hoe blijkbaar altijd mogelijkheden bestaan om mooie zaken te verzieken. Voor alle duidelijkheid, ik laat mij dat niet gebeuren.

Persoonlijk is de WSD voor mij zo ongeveer het modelbouwhoogtepunt van het jaar. Het is een heel bijzonder evenement van inmiddels ongekende omvang. Als modelbouwer zonder vereniging en zonder fatsoenlijke vaarplek ben ik de verenigingen die het willen organiseren dankbaar dat ze het willen doen en hoop dat degene die dit jaar verliest volgend jaar dan toch weer meedoet. Overigens kan er van een verliezer nauwelijks sprake zijn, daarvoor is het verschil nu al te klein.

Wat mij betreft is het prima als er door de mod een soort scan wordt gedaan zoals Roel beschreef maar eigenlijk vind ik dat mensen die proberen de verkiezing te manipuleren maar eens bij zichzelf te rade moeten gaan. Het zegt meer over henzelf dan over het forum. Laten we er dus voor zorgen dat die paar mensen niet ons plezier vergallen. Daar moeten we dan maar boven gaan staan.

Voorlopig verheug ik me weer op een hele mooie vaardag ongeacht waar dat gaat gebeuren, beide lokaties zien er fantastisch uit. Ook maakt het mij niet veel uit waar ik heen moet rijden (ook zo'n zinloze discussie over rijafstanden die de sfeer niet verhoogt)

Ik kijk vol spanning op 1 januari naar de uitkomst en bouw dan weer vrolijk verder in de hoop dat mijn elektronica dit jaar tijdens WSD niet affakkelt, dat blijft blijkbaar m'n zwakke punt. Als ik me dan toch ergens druk over moet maken dan is het wel daarover :-)

Groeten, Marco

Beste,

misschien wat ongepast maar waarom niet stemmen op de werkschependag zelf. ik weet wel dat het helemaal iets anders is dan andere jaren, maar waarom niet enkel mensen laten stemmen die aanwezig zijn met een (werk)schip. zo sluit je mensen uit die totaal niets met werkschepen te maken hebben. Je spoort mensen extra aan om naar daar te komen al is het maar om een stem uit te brengen. Je weet ook op voorhand dat de locatie waar het doorgaat volgend jaar er al niet bij is. Als proef zou je het volgend jaar al kunnen toepassen en kijken of het werkbaar is.

het is maar een idee.

groeten,

Stefaan

Ja dat is een mogelijkheid.
Maar dan schrijf je je dus al in voor een locatie die je niet kent of niet kan bereiken, voordat je kan stemmen over de locatie.
Of bedoel je dat je als aanwezige op die dag al kan stemmen voor het jaar erop?
Dan moeten de te kiezen clubs al wel bekend zijn.

Ja dat is een mogelijkheid.
Maar dan schrijf je je dus al in voor een locatie die je niet kent of niet kan bereiken, voordat je kan stemmen over de locatie.
Of bedoel je dat je als aanwezige op die dag al kan stemmen voor het jaar erop?
Dan moeten de te kiezen clubs al wel bekend zijn.

Gewoon registreren wie er zijn op de werkschependag en die mogen dan in de winter stemmen.

Al zou ik dat toch wel een beetje jammer vinden als zoiets de oplossing zou worden. Ik ben er nu twee keer bij geweest, en dat was niet twee keer achter elkaar. Eén keer was in 2009 en afgelopen keer dan. Bij zo'n regeling zou het dus zo zijn dat ik voor beide keren niet had mogen stemmen terwijl ik echt van plan was om te gaan toen ik stemde.

Het is heel vervelend, maar ik persoonlijk denk dat er weinig gedaan kan worden aan mensen die de uitkomst beïnvloeden terwijl ze helemaal geen intentie hebben om te gaan of er niets mee te maken hebben. Als er iets aan gedaan wordt maakt het het stemmen alleen maar gecompliceerd en worden er misschien wel meer mensen de dupe van dan er nu de "dupe" van zijn. (En de tweede "dupe" heb ik niet zomaar tussen haakjes gezet.)

Eén ding staat in elk geval als een paal boven water, het blijft een leuk evenement. Waar het ook is en wie er ook gestemd heeft op die locatie!

Gr, Daan

Dit jaar kan het gewoon heel simpel zijn. Gebruikers met slechts één posting, zijnde de stemming worden door een "mod" verwijderd.
Voor volgend jaar zet je in de aanvullende voorwaarden dat alleen MBF-leden die langer als 3 maanden lid zijn kunnen / mogen stemmen.

Back