Het probleem van "spontane nieuwe leden van MBF ten faveure van een stem voor de modelbouwforumwerkschependag voor de vereniging" bestaat al een aantal jaren.
Samen met Robert en Ronald heb ik, toen ik nog mod was, een bepaalde vereniging een aantal stemmen onthouden, juist omdat dit allemaal "ééndagsleden van MBF" waren.
Simpel te controleren:
Wanneer lid geworden?
Welke postings? Oh, alleen maar een stem uitgebracht op de locatie van de werkschependag?
En (door Robert gecontroleerd) op welke locatie gestemd?
Stem ongeldig. Klaar.
Prima dat je je eigen vereniging wil steunen om dit evenement binnen te krijgen, maar doe het dan op een nette manier.
Hoe je dit evenement gaat bergen? Tja, je zult er wel de locatie voor moeten hebben. Heemskerk kan het, de locatie van vorig jaar was ook prima, en zo zijn er nog een aantal verenigingen die prima gastheer kunnen zijn, als ik kijk naar hun locatie.
En bekostigen? Ik denk dat de meeste verenigingen er een aardige duit aan overhouden als ze de catering een beetje slim aanpakken.
Het vereist wel een behoorlijke partij menskracht. En dát is waar sommige verenigingen tegenop zien. Alle zaken moeten door (vaak dezelfde) actieve leden gedaan worden. De rest van de leden zit alleen te consumeren. Lees: is alleen lid voor de mooie vaarstek, maar zal zelf weinig doen om die stek mooi te houden.
Maar goed, dat is iets waar zo ongeveer elke vereniging in Nederland, op welk gebied dan ook, last van heeft.