Verkiezing locatie WerkSchepenDag 2013

Verkiezing locatie WSD 2013

• AMVZ (Algemene Modelbouw Vereniging Zevenkamp)

Votes: 59 45,7%
  • SMG IJmond (Scheepsmodelbouwgroep IJmond)

Votes: 70 54,3%

• Total voters
    129
  • Poll closed .
Goedemorgen mensen,

Allereerst de beste wensen voor 2013,
dat het een mooi jaar mag worden met voor iedereen veel geluk en gezondheid.

AMVZ heel hartelijk bedankt voor het inschrijven, jullie vaarwater is schitterend en verdiend ook een hele leuke vaardag. Ik las net soepvaren............. :-)

IJmond, gefeliciteerd met de overwinning.
En bij deze wil ik jullie dan ook officieel vragen of jullie de dag willen organiseren.
Ik weet zeker dat het weer een heerlijke vaardag gaat worden
Heb er nu al zin in.

Ciao,
Ronald

SMG IJmond zegt: JA, wij organiseren WSD 2013

Wij danken alle stemmers en zijn verheugd dat ons het vertrouwen is gegeven om de WSD 2013 te mogen organiseren.
Ook dank aan de AMVZ voor hun sportieve felicitatie.

Namens het bestuur en leden van de S.M.G. IJmond wensen wij u allen een heel fijn bouw en vaar jaar en vooral een goede gezondheid.

Deze maand zullen wij een nieuw draadje starten voor het inschrijven van de WSD en deze link hierin opnemen.

Tevens ook dank aan Ronald, die deze verkiezing op touw heeft gezet.

Fijn 2013!

Groetjes, Bestuur en leden S.M.G. IJmond.

Goedemorgen mensen,

Allereerst de beste wensen voor 2013,
dat het een mooi jaar mag worden met voor iedereen veel geluk en gezondheid.

AMVZ heel hartelijk bedankt voor het inschrijven, jullie vaarwater is schitterend en verdiend ook een hele leuke vaardag. Ik las net soepvaren............. :-)

IJmond, gefeliciteerd met de overwinning.
En bij deze wil ik jullie dan ook officieel vragen of jullie de dag willen organiseren.
Ik weet zeker dat het weer een heerlijke vaardag gaat worden
Heb er nu al zin in.

Ciao,
Ronald

WSD

Dag Berend. Als elke deelnemer op het kanaal nummer, en de tijd led is er geen storing. Zorg jij voor goed weer ?

Wsd 2013

Hey Rob;

Allemaal nog het beste voor 2013, met veel bouw en vaar uren...(het is een voornemen ..)
Rob , ja natuurlijk, ik zal 23 graden met een klein beetje wind indienen..

En het kanaal gebeuren... als iedereen een beetje oplet wanneer zenders aan en uit gezet worden, dan komt het helemaal goed..

We gaan er weer een SUPERRRRRRRR dag van maken..

Grt, Berend

Op welk kanaal nummer varen jullie Harm en Jan ?

Hee Rob,

Bedoeld u mij?, er zijn namelijk meer Jannen:wink:

Maar ik heb een Robbe Futaba F-14
40Mhz
Mijn kanaal Nr. is 56

Nu heb ik ook nog een eenvoudige zender, die heb ik in het beggin een
keer gekocht, gewoon 2 kanaals, maar dat is in principe genoeg om de Witte Zee te besturen.
Daar zitten gewoon 8 batterijen in, dus kan ik reserve mee nemen, mocht de accu leeg zijn van de Futaba.
Die werkt op kanaal 77

Gaat om deze zender.

Uploaded with ImageShack.us

Jan

WSD

Dag Jan. Van die Jan is er maar een.Toevallig heb ik ook kanaal 56 maar dat is voor mijn om teruilen. Als alle deelnemers tegen die tijd hun kristal nummers op geven komen we er van zelf uit.Er komen toch ook steeds meer 2,4 zenders.Grt Rob.

Hallo IJmond,

Van harte en ga het in de agenda zetten, ik zou het zelf heel leuk vinden als AMVZ haar soepvaren lekker gaat promoten. Ik ben zelf een groot voorstander van dergelijke vaardagen en ook MBVH wil dit jaar iets gaan organiseren hoorde ik. Als er elke 2 maanden ergens een dergelijke dag wordt georganiseerd kan iedereen uit heel NL vast wel ergens een keer heen.

Gr. Ron

hallo

wij zitten met de werk schepen juist voor de WSD (28/04/13)maar je bent alsook welkom
dan is er nog het pannekoeken varen op 04/08/13 en de poolrun op 27/10/13
maar dan moet je natuurlijk wel eventjes de grens over
dus keuze genoeg zou ik zeggen als je eens wil gaan varen
gr raf

IJmond gefeliciteerd met de behaalde stemmen! Ik ben erbij en toch wel handig dat het in de buurt is:) Heb geen ervaring met dit soort dagen, ik vaar op 2,4 gHz. Zit daar dan ook een vaarlimiet aan:)
Daarnaast heeft het soepvaren wel mijn interesse gewekt, wil sowieso meer gaan varen dit jaar dus ik ga eens kijken hoe ik er kom met boot (of de Odin of m'n sleper).

Gr.Pim

nou ik woon in hoogvliet en kom gewoon met de auto en varen maar dat zal wel heel kort zijn

Smit Rotterdam

Hallo,

Ik ben sinds enige weken bezig met de Smit Rotterdam.
Een geheel houten schip.
Ik voel me een beetje belazerd door de uitgeverij ervan, Lekturama.
Als de boot af is, heeft het me zo´n kleine € 800 gekost en dan zit er nog niet eens een motor bij of enig beslag.
Ook de werkbeschrijving is zeer summier.
Is er iemand die zich hierin herkent?
En zijn er mensen die mij kunnen helpen met tips, betreffende de bouw van het casco? En de rest van de boot?

Welkom op het forum.
Niet geheel het juiste hoofdstuk om dit bericht te plaatsen.

Met een beetje vooronderzoek kan je zien dat na de eerste uitgaves van €1.00, je daarna nog 100 of meer weekbladen met een bedrag dat vele keren hoger is dan de eerste kennismakingsuitgave, moet kopen.

Even de zoekfunctie gebruiken en je krijgt de volgend informatie:

http://www.google.nl/cse?cx=partner...j14#gsc.tab=0&gsc.q=smit rotterdam&gsc.page=1

Kijk ook bij
forums
scheepsbouw
werkschepen of bouwverslagen schepen

http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-schepen/

.

Ik voel me een beetje belazerd door de uitgeverij ervan, Lekturama.

Eerlijk gezegd hebben dit type abonnementen een niet zo'n goede naam. Als ik de informatie goed lees:

Lecturama zei:
U profiteert zonder aankoopverplichting om de 5 maanden van een nieuwe zending, die u kunt weigeren als het aanbod u niet bevalt. Dit verzamelwerk bestaat uit 5 vervolgzendingen met elk 5 bouwpakketten. Bij elke vervolgzending zitten veel gratis artikelen. Voor 5 bouwpakketten voldoet u 10x € 19,95. Alle informatie vindt u in het kennismakingspakket.

zou ik zelfs op € 1000 komen. Dat is voor dit schip op deze schaal (1:78 ) en deze afmeting (95 cm) zonde technische voorzieningen erg veel geld. De 1:75 Smit Rotterdam van Billing Boats met een kunststof romp inclusief de techniek heb je al voor rond de helft. Dan zijn er misschien nog wat zaken die verbeterd kunnen worden (voornamelijk schroefassen en schroeven), maar voor 600 tot 650 € kom je toch een heel eind.

Groet,

Ad Bakker

De 1:75 Smit Rotterdam van Billing Boats met een kunststof romp

Correctie Ad, de Smit Rotterdam van BB heeft geen kunststof romp, maar een goeie oude vertrouwde houten... ;)

Maar zoals eerdere berichten hoort dit hier inderdaad niet thuis, problemen met een winkel/webshop/uitgever gaarne het beklacht daar te doen waar het toegestaan is..

Back