Verzamel topic BIG LIFT ,foto’s en ideeen

Dank voor de info @brutus .

Ik ga niet slepen met de BL (wie weet later wel), maar omdat ik totaal niet bekend ben met dit type vliegtuigen ben ik wel geholpen met je indicaties, zodat ik mijn 'bijeengeraapte' serup wel juist op elkaar afstem en configureer.

Ik ga eerst statisch meten: voltage, amperage, toerental en statische trekkracht.

En ik denk daarna dan maar eens op het veld een paar "test starts" ga doen. Dus niet gelijk de lucht in maar kijken wat ie doet als ik snelheid op het veld opbouw.

Laatst bewerkt:
Schrik niet als hij sneller loskomt dan je verwacht. Ondanks de afmetingen is het relatief een vrij "lichtvoetige" kist op de grond.
In de lucht is het een goedmoedig en betrouwbaar (voorspelbaar) vliegend ding.

Schrik niet als hij sneller loskomt dan je verwacht. Ondanks de afmetingen is het relatief een vrij "lichtvoetige" kist op de grond.
In de lucht is het een goedmoedig en betrouwbaar (voorspelbaar) vliegend ding.
Ik ben ook heel benieuwd, zaterdag wil ik mijn biglift voor het eerst in mijn bezit de luchtdoop geven.

Maak je geen zorgen Bertus, die kist vliegt mooi, is iets minder lichtvoetig dan een "originele" BigLift (iets logger gebouwd, maar daarentegen ook weer iets meer spanwijdte) maar vliegt prima. Power zat in ieder geval, er staat meer vermogen in dan in de mijne.

Ik had ooit een 3 kg zware Rascal 40, span 1800 mm, en vrij dun Clark-Y profiel, voorzien van een 400 kv, 14 x 10 klapprop van AeroNaut, voorzien van anti inklap spanveer… de zaak op 6S.
Kon ook met een Hacker 385 kv 16S v3 en 17” x nogwat. Had je iets van 6 kg trekkracht.
De HobbyKing had ik iets van 3,6kg aan de unster op die 14 x 10
Het was voldoende voor hotliner gedrag.
De instelhoeken waren niet geheel goed dus daarmee was ie een beetje zoekerig bij het wegzoeven.
Ik had ermee later een voetmat tegen de garagegewapperd gekregen bij een test op nieuwe schone lagers. Top!
Na een verkeerde zenderinstelling door te veel geklets om de kist, had ik een schep nodig om de motor uit te graven.

eCalc.ch en een betaald lidmaatschap is perfect om set-ups mee door te rekenen.
Die waren op zeker 95% correct. Foutmarge zat in de HK AeroDrive, die was iets te rooskleurig in de calc weergegeven.
4 kg statisch werd niet gehaald.
Maar in de lucht, magnifieke prestaties.

Laatst bewerkt:
Back