Verzamel topic van herintreder

Het grappige is dat de rolroeren eigenlijk juist verkeer zijn ingebouwd.
Met een y kabel gaan de rolroeren juist gelijk en de remkleppen als rolroer.
De andere servo's gaan allemaal dezelfde kant op.
En voor de 5 euro ga ik niet slopen.
 
Het grappige is dat de rolroeren eigenlijk juist verkeer zijn ingebouwd.
Met een y kabel gaan de rolroeren juist gelijk en de remkleppen als rolroer.
De andere servo's gaan allemaal dezelfde kant op.
En voor de 5 euro ga ik niet slopen.
Dus dan zet je de rolroeren ieder op een eigen kanaal en de remkleppen op een Y kabel.
 
Voor je eerste vluchten heb je geen flaps nodig bij een Big Lift.

Dus die voorlopig vastzetten in afwachting van de servo-omkeerder en je kan in tussentijd al lekker vliegen!
 
Ik heb nog wel een servo reverser voor je kan hem zaterdag mee nemen als je wil.
Mischien heb ik er nog wel 2
 
Dat klopt ja maar voor mij is het naar jullie nog 20 min verder.
Je moet dan natuurlijk niet eerst naar het veldje bij Wijk en Aalburg rijden en van daaruit door naar het veldje bij Velddriel.
Dat is id 20 minuten verder.

Rij je rechtstreeks naar het veldje bij Velddriel via de meeste economische route dan hoef je 5 km minder ver te sturen.
En qua reistijd is het ook een fractie minder.

Ik zou het wel weten, fijn naar Wijk en Aalburg, daar hebben ze een clubhuisje bij het veld.
 
Zeker een mooi veld.
Het zou alleen fijn zijn als er wat leden bij zouden komen.
Ondertussen komen de bestelde spulletjes 1 voor 1 binnen.
Zou gauw het snoertje binnen is kan ik verder met het instellen.
 
Ik heb nog 2 takt aspen benzine.
Moet daar nog olie bij of is 1 op 50 genoeg?
Gevoelsmatig zou ik zeggen 1 op 40 maar dat is puur gevoel en nergens op gebaseerd.
Graag jullie oordeel.
 
Die Aspen kun je zonder bijmenging gebruiken. Bosmaaiers en kettingzagen lopen er ook probleemloos op.
Ik heb het zelf ook een poosje gebruikt in een heli. Wellicht zul je iets moeten bijstellen omdat de motor voorheen op andere peut heeft gelopen.
 
Laatst bewerkt:
Een motor is nog nooit kapot gegaan van een beetje extra olie.
Ik weet dat het kán, op Aspen 2T draaien, maar ik vind het altijd maar eng schraal draaien.
 
Dan doe ik er ietsje olie bij.
Daarna stap ik over op gewone benzine die ik zelf smeer.
Maar ik heb nog een kannetje aspen staan.
Ik wil daar gelijk mijn benzine tank om te tanken van maken.
 
Aspen en daarna benzine gebruiken of andersom is niet goed .
Je slangen ,membranen en zelfs je keeringen verharden . Dit geeft slecht lopen tot niet meer af te stellen motoren .
Als je wisselt dan gelijk alle boven omschreven onderdelen vervangen .
 
En qua kosten ben je spontaan een 30 euro verder . Heeft het toestel op benzine gelopen ,blijf dan bij benzine . Dat kannetje Aspen zou ik laten voor wat het is .
 
Oke dat wist ik niet.
En nog voorkeur voor e 5 of e 10?
Maakt niet uit eigenlijk , onze motoren merk je dat niet .
Ik pak gewoon euro 95 . Was ook eerst overtuigd dat octaan 102 zonder ethanol beter presteerde . De toerenteller was niet overtuigd . En daarmee ik ook niet meer .

En toch mooi zo een forum , we leren altijd wat .
 
Zeker weten.
En het verbaast me eigenlijk hoe snel ik dingen ben vergeten.
20 jaar geleden met zenoah gevlogen maar ben totaal vergeten hoe ik smeerde.
Vandaag het benzine filter en slang binnen gekomen.
Nu alleen het omkeer snoertje nog van de servo dan heb ik alles.
Dan kan het feest beginnen.
Ik wil van de aspen kan de benzine vul tank maken.
Dan hoef ik geen kan te kopen.
 
Aspen en daarna benzine gebruiken of andersom is niet goed .
Je slangen ,membranen en zelfs je keeringen verharden . Dit geeft slecht lopen tot niet meer af te stellen motoren .
DÁT (van dat "wisselen") was mij ook niet bekend.
De motor heeft bij de vorige eigenaar gewoon op Euro 95 (E5/E10) gelopen.
En het verbaast me eigenlijk hoe snel ik dingen ben vergeten.
20 jaar geleden met zenoah gevlogen maar ben totaal vergeten hoe ik smeerde.
Smeren is afhankelijk van het gebruik. Zenoah zegt zelf dat ze voor kettingzaaggebruik (veel afwisseling tussen volgas en stationair, niks er tussenin) 1:25 opgeven.
In de dikke offroad auto's zoal de Marders en zo, wordt dat ook aangeraden
In de helicopters (constant toerental, relatief constante belasting) was 1:40 voldoende, maar in de speedbotenwereld, waar erg hoge toerentallen gedraaid worden, en het gas vol open blijft staan maar de schroef in en uit het water komt, dus heel heftige belastingsveranderingen) smeert men zelfs 1:13.

Persoonlijk denk ik dat voor vliegtuigen ergens in de 1:30 a 1:35 het mooiste is.


Ik wil van de aspen kan de benzine vul tank maken.
Dan hoef ik geen kan te kopen.
Dat zou ik NIET doen, denk ik... Volgens mij zijn die wegwerpkannen vrij dun, en niet erg geschikt om mee rond te zeulen, of gaten in te boren voor slangdoorvoeren.
En je wilt toch wel minimaal dat die kan waar je iedere keer mee rondzeult, dat die STEVIG is...
 
Back
Top