Victoria met Regner machine

Correctie: tweelingbroer...;)

Om de slagzij te verbeteren heb ik bijna de gehele familie laten opereren en ze allemaal een piercing in hun achterwerk gegeven. In de bankjes zitten dus ook 1mm gaatjes waar de piercings in vallen. Het staat zo slordig als grootvader tijdens de vaart plotseling van de bank schuift en onder tafel verdwijnt... Dan denkt iedereen dat hij de fles champagne in z'n eentje heeft leeggezopen, wat absoluut niet het geval is.

full

Zo zit de meute dus te genieten van de vaart, terwijl Moeder aan het roer staat:
full

Het was vandaag, op de eerste mooie lente dag weliswaar aangenaam in het zonnetje, maar d'r stond toch best een aardig windje. Zo ook op mijn vaste vaarstek. Ik was in feite een beetje benauwd wat de "Hanja" zou doen met deze wind. Maar dat bleek nergens voor nodig; ze was uiterst stabiel, ook alos ze eens een keer dwars op de wind voer. Tegen de wind in, met de wind mee, het maakte qua snelheid ook weinig uit; de stoommachine bleef lekker doorploffen. En af en toe moet er stoom afgeblazen worden, en dan zie je dit:
full

En als dat tegen de wind in doet, zie je even niet zo veel meer...
full

Deze week de laatste loodjes aan de "Hanja" verrichten: het dak op de roef, de verlichtingsarmaturen aanbrengen (er komt overigens geen werkende verlichting in), mastje er op, de laatste ramen er inzetten en de reddingsboeien maken.

(Filmpje: http://youtu.be/k1UvG2jVOvA

Laatst bewerkt door een moderator:
Fraaie plaatjes! En filmpje, ondanks dat de camera soms wat focus problemen had.

Af en toe komen de koppen van de golfjes wel dicht bij de dekrand...

Uitzicht van Ma als het nog harder gaat waaien ..??

Nou ben ik geen stoom-man, maar als er nu eens een flinke golf overslaat ... op de ketel ..?? :shock:

Uitzicht van Ma als het nog harder gaat waaien ..??

Nou ben ik geen stoom-man, maar als er nu eens een flinke golf overslaat ... op de ketel ..?? :shock:

Zal wel net zijn: als dat je op een heet strijkijzer spuugt.
Een sisser en verder gaan.
mvg
Frederik :D

steam launch Isabel steaming against the wind 6 BFT

is weer een telegraaf kop.

Als het een flinke 4 is, is het veel.
Het water is hier en daar een beetje grauw dus net 4, maar met zo'n lange windbaan en dan zo weinig witte koppen is het nog geen 5.

Ze is gereed! Vanochtend de laatste hand aan Steamlaunch "Hanja" gelegd.
Vanmiddag gedoopt (water in de ketel;)) en vervolgens twee ketels leeggestookt.

Naamplaatje: (2 x besteld bij zo'n "hakkenbar" en vervolgens op het juiste formaat gezaagd en geslepen)
full

Roergangster in stuurstand:
full

Op het achterdek is het ook gezellig: Pa leest in de water-almanak en dochterlief leest mee terwijl grootpa voor alle zekerheid de koers controleert op de waterkaart van de Friesche Meren. (of hij zit zijn Elfstedentocht voor te bereiden, dat kan natuurlijk ook...)
full

full

Het baldakijn is over het achterdek geplaatst, de boordlichten staan op hun plaats, de stootwillen zijn netjes opgebonden: gereed voor vertrek!
full

En uiteraard zijn de nodige victualiën aan boord...
full

Met de Geus op de boeg en de driekleur op de helmstok gaat ze te water:
full

En hier gaat het uiteindelijk om:
full

Filmpje:
http://youtu.be/m4Eu-UCAdC0

Back