Vintage Glider Wintertreffen - 14 FEBRUARI, ZCNOP

ik ben verzekerd in belgie bij het VML, das t zelfde als jullie knvvl, maar ik weet eigenlijk niet of dit in het buitenland nog geld dat ik verzekerd ben.

ik heb spijt dat ik niet meer oldtimers klaar heb...
oorspronkelijk had ik een amigo II , mpx alpha, cirrus en Sissi.

de cirrus is de enige die nog vliegt...

de alpha moet nieuwe vleugels en stabilo.

de sissi moet zijn Tstaart terug op zijn gat gelijmd krijgen.

en de amigo was onherstelbaar.

veel in te halen dus ;)

De KNVvL heeft een europa-dekking, ik ga er van uit dat dat bij de VMl ook zo is maar misschien kun je het ergens checken?

morgen jaarlijkse clubvergadering se ;) kzal t daar eens vragen .

@Firefox: het is wel een echt treffen voor oldtimer zwevers. Dus niet de bedoeling dat we met motorvliegtuigen of moderne zwevers gaan vliegen. Er wordt alleen een uitzondering gemaakt voor 2 sleepkisten om daarmee de mogelijkheden voor de zwevers te vergroten. Als je zwever 19 jaar oud is knijpen we heus wel een oogje dicht maar een vol-glas F3b zwever van 4 jaar oud is niet de bedoeling. replica's zij wel toegelaten dus exemplaren die recent gebouwd zijn maar al lang bestaan. Een voorbeeld zijn de Mosquito's uit de bouwdraadjes elders op het forum.
Max
Sh.t, moet ik mijn ASH-26 thuislaten....:(

Dan maar met de varta en de SB10 komen....

Hoi,

Ik hoop dat een verzekeringspapier ook goed is? Hierin staat dat ik verzekerd ben voor modelvliegen.
Volgens mij heeft Arjan precies hetzelfde (?).

Groetjes

Verzekerd 'voor modelvliegen' is een nogal kromme uitdrukking :mrgreen:
Maar over het algemeen ben je bij de meeste partijen gewoon verzekerd, veelal tot 20 Kg etc..

Weet jij toevallig bij welke maatschappij je polis (wsl. die van je ouders) loopt?

Dat weet ik toevallig, heb ik al eens met hem bekeken. Hij is verzekerd tegen schade veroorzaakt door het vliegen met een modelvliegtuig :D

Dat weet ik toevallig, heb ik al eens met hem bekeken. Hij is verzekerd tegen schade veroorzaakt door het vliegen met een modelvliegtuig :D

Hmmm, ja....zijn vraag/opmerking teruglezende vraag ik me weer af wat de strekking was van mijn vraag? :confused:

Nou ja, had ik ook even een slap moment of niet goed genoeg gelezen denk ik :mrgreen:

De verwarring ontstond doordat Max aangaf dat je een KNVvL kaartje moet kunnen overleggen. Later is dat (mede naar aanleiding van de vraag van Coen) aangevuld met "of een kopietje van de polis van je WA-verzekering die modelvliegen dekt".

Uiteindelijk gaat het daar dus om, zorg dat je aan kunt tonen een aansprakelijkheidsverzekering te hebben. KNVvL lidmaatschap voorziet daar in maar is niet de enige.

Even de lijst bijgewerkt. Jammer Jesse dat je er niet bij kunt zijn. Ga voor de voorjaars editie zou ik zeggen!

@iedereen: svp de lijst bijwerken als er een mutatie is. Mijn doel is om ook voor deze 3e bijeenkomst de naamkaartjes weer te maken, is een correcte lijst wel zo prettig. Straks worden die badges ook nog een collectors-item . . .

1. Coen (Coenair), Multiplex Filius, Carrera Favorit, 35 mHz 75
2. Wim (Willem P) Cirrus, Circe, Stratos, 2,4 , frequentie-kertboom
3. Steven (stef1987) Toezichthouder, keuken activiteiten, Tonga 35 mHz(onder voorbehoud)
4. Jacob Bos, Mosquito, ASW, misschien de Graupner Beta, 2,4 GHz
5.
6. Rick Rozema,(Rick R), Riser,misschien Riser 100",35mhz Synth(onder voorbehoud)
7. Arjan (PH_AJH), Simprop Hurricane, Wik Salto EDF...., synth, voorkeur kan. 67, Breed assortiment hoogstarts. En fluitjes.
8. Max (Flymax) Flamingo, Reiher, Bergfalke en natuurlijk de fietslier!!
9. Louis (Loeki) varta fly, carrera SB10, ASH26 (geen vintage!!), en voor wie zich wil warmen aan de uitlaatgassen i.p.v. fietsen.... de motorlier! (onder voorbehoud) kanaal 78
10.Sven (Svennie-Boxmeer): Carrera Trimmy, ASW 17 (als die oud genoeg is) + MPX Fiesta, Carrera Sagitta: 2.4 Ghz
11.Leon (Hobbyist) Bird of Time, Sophisticated lady, 35mhz Synth (62), 2.4Ghz
12. Raymond (Fotor) WIK Speed Astir, 2,4 GHz
13. Erik (E Rukkers) Big Jim 2 vintage zwevers jim op 2,4 1 zwever op 76 synt
14. Leon (Wubbe) Sniff f3b kist uit + 1983, 35 Mhx (82)
15. Gert-Jan (GJVO), Multiplex DG500 440cm, 35 mhz, synthesizer
16. Gerben (Gerben) ,ASW 22 Graupner, Ibis, K68 of K79, K65 of desnoods op K68
17. Tomrinkes, 35 mhz Synth (73), Muliplex Domino, Graupner Clou, liter jenever..
18. Bart Doets (bdoets), Robbe Nova, Atlantis, misschien ook de Riser; 2.4 Ghz
19. Kees ( pl119 ), Mosquito en Cirrus. 2.4 GHZ, Lange onderbroek en Snowboots!
20. Ruud (ruud01), Algebra, ??
21. Patrick (niet forum), ICA'87, K69

Slechts een kleine verandering; denk niet dat de Favorit meegaat maar wederom de SP2300.

1. Coen (Coenair), Multiplex Filius, Graupner SP2300, 35 mHz 75
2. Wim (Willem P) Cirrus, Circe, Stratos, 2,4 , frequentie-kertboom
3. Steven (stef1987) Toezichthouder, keuken activiteiten, Tonga 35 mHz(onder voorbehoud)
4. Jacob Bos, Mosquito, ASW, misschien de Graupner Beta, 2,4 GHz
5.
6. Rick Rozema,(Rick R), Riser,misschien Riser 100",35mhz Synth(onder voorbehoud)
7. Arjan (PH_AJH), Simprop Hurricane, Wik Salto EDF...., synth, voorkeur kan. 67, Breed assortiment hoogstarts. En fluitjes.
8. Max (Flymax) Flamingo, Reiher, Bergfalke en natuurlijk de fietslier!!
9. Louis (Loeki) varta fly, carrera SB10, ASH26 (geen vintage!!), en voor wie zich wil warmen aan de uitlaatgassen i.p.v. fietsen.... de motorlier! (onder voorbehoud) kanaal 78
10.Sven (Svennie-Boxmeer): Carrera Trimmy, ASW 17 (als die oud genoeg is) + MPX Fiesta, Carrera Sagitta: 2.4 Ghz
11.Leon (Hobbyist) Bird of Time, Sophisticated lady, 35mhz Synth (62), 2.4Ghz
12. Raymond (Fotor) WIK Speed Astir, 2,4 GHz
13. Erik (E Rukkers) Big Jim 2 vintage zwevers jim op 2,4 1 zwever op 76 synt
14. Leon (Wubbe) Sniff f3b kist uit + 1983, 35 Mhx (82)
15. Gert-Jan (GJVO), Multiplex DG500 440cm, 35 mhz, synthesizer
16. Gerben (Gerben) ,ASW 22 Graupner, Ibis, K68 of K79, K65 of desnoods op K68
17. Tomrinkes, 35 mhz Synth (73), Muliplex Domino, Graupner Clou, liter jenever..
18. Bart Doets (bdoets), Robbe Nova, Atlantis, misschien ook de Riser; 2.4 Ghz
19. Kees ( pl119 ), Mosquito en Cirrus. 2.4 GHZ, Lange onderbroek en Snowboots!
20. Ruud (ruud01), Algebra, ??
21. Patrick (niet forum), ICA'87, K69

Groetjes!

Winter??

Het lijkt er volgens de lange termijn weervoorspellers op dat het echt kouder gaat worden. Met recht word het dan een Wintertreffen, nog even afwachten of het ook vriest dan . .

Mooi winterweer ben ik wel voor, rustige blauwe luchten met wat vrieskou, kom maar op!

Jacob Bos

Laatst bewerkt:
Oude ABS rompen zoals van een Cirrus. Dat wordt erg broos bij kou. Glasvezel en hout geeft geen problemen.

Oude ABS rompen zoals van een Cirrus. Dat wordt erg broos bij kou. Glasvezel en hout geeft geen problemen.

klopt, zover ik weet alleen abs rompen...
het lijkt op een gewone harde plastic romp ;)
kijk maar eens in de draadjes van de restauraties over de cirrus(sen)
naar het schijnt barsten ze aardig ver open bij koud weer....
(of als ze snel van temperatuurverschillen wisselen???)
misschien een dun pelsen frakske rond de romp naaien? :p

Mijn vrije dag is al toegekend, dus ik kan zeker komen de 20e. Leon en Patrick, jullie hebben vervoer.

Wat is nr 5 stil.....

Back